Carter uitgeboord

Home Forums Techniek Opvoeren Carter uitgeboord

This topic contains 11 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by mean-machine 3 years, 5 months geleden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
  • #804235

    Mr. Martin
    Topic starter
    Berichten: 66

    20201118_080907is deze nog te gebruiken? Ik ben bang voor lekkage bij de krukas.

    #804236

    Biermobiel21
    Bijdrager
    Berichten: 240

    Ja dat gaat zeker wel lekken, zorg er met het uitvijlen altijd voor dat je binnen het opgehoogde vlakje blijft.

    #804237

    Mr. Martin
    Topic starter
    Berichten: 66

    Aan de zijkant van het vlak is er een hap uit. Gaat hij daar niet lekken?

    #804238

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Bedoel je deze hap?
    Screenshot_2020-11-18 clr5v2ll30a1e8zc2vcbvtrrzghxxp1k jpg (JPEG-afbeelding, 4032 × 1960 pixels)

    Had je op je schoolrapport staan; Martin moet  tussen de lijntjes te blijven bij het inkleuren?
    Of, Hij kan en wel het wel, maar hij doet het niet? Of, Hij moet beter zijn best doen?

    Dan is dat de rede waarom hij nu lekt. 😉

    2
    #804248

    Mr. Martin
    Topic starter
    Berichten: 66

    Hij lekt nog niet omdat hij niet draait. Ik heb hem zo gekregen. Vanwege mijn twijfel eerst maar even hier vragen. Maar eerlijk is eerlijk, het had mijn werk kunnen zijn. 😀

    #804250

    Shark
    Donateur
    Berichten: 472

    Ik las ergens hier op het forum dat er verschillende maten “opgehoogde vlakjes” zijn.
    Als je de inlaat bewerkt en tot het maximum gaat, heb je dus alsnog verschillende resultaten bij verschillende opgehoogde vlakjes.

    Dat lijkt me niet echt wenselijk. Kan iemand daar nog iets zinnigs over zeggen?

    1
    #804253

    Chaos824
    Bijdrager
    Berichten: 65

    Eventueel met wat werk te repareren! Probeer wat JB-las- of tweedelige epoxy-stopverf als volgt:


    #804254

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Fixen met epoxy zou ik zeker niet aan beginnen. Dat gaat vroeg of laat toch lekken of loslaten.

    En er zijn idd meerdere maten of afmetingen inlaat vlakjes. Dus resultaten van tuning kunnen onderling verschillen per blokje.

    1
    #804256

    antuma (SCA-Services
    Donateur
    Berichten: 45

    Ben het eens met Speedbuxy
    Epoxy gaat vroeg of laat loslaten
    Er staat hier ook ergens een mooie uitleg van Zevenenergie over het herstellen/restaureren van inlaatvlakjes

    SCA-SERVICES
    #804260

    Shark
    Donateur
    Berichten: 472

    deze denk ik: https://vespa-ciao.nl/forums/topic/versleten-inlaatvlakje-herstellen-speedengine/

    Weet alleen niet of dat in dit onderhavige geval nog zal helpen

    #804262

    Biermobiel21
    Bijdrager
    Berichten: 240

    Zou geen Epoxy gebruiken, heb ik ook een keer geprobeerd en dat was bijna meteen al losgelaten… Ik denk dat het puntjes tikken ook lastig gaat worden, er valt niet echt meer ergens op te tikken…
    Misschien oplassen?

    Maar makkelijkst is gewoon een andere gebruiken :mrgreen:

    #804279

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Kan je niet alu-oplassen. Daarna weer op maat bewerken?
    Maar wrs duurder als nog een keer beginnen met een ‘nieuw’ 2e hands carter.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.