Beste set up 65cc

Home Forums Techniek Opvoeren Beste set up 65cc

This topic contains 5 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Brian 4 years, 3 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #792667

    berberm1
    Topic starter
    Berichten: 7

    Hallo forumleden,

    Ik beschik over een Vespa ciao.
    Set up:
    50cc
    12/10 carb
    Malossi luchtfilter
    Citypower uitlaat

    Ik wil er een malossi 65cc onderzetten, mijn vraag aan jullie is kunnen jullie mij tips of ervaringen geven over het opvoeren van een Vespa ciao met 65cc en welke Set up (Carb, sproeier, uitlaat). En zou het verstandig zijn op hierbij ook mijn inlaat te vijlen? graag hoor ik het

    Met vriendelijke groet, Matthijs

    #792668

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Je belt op een slecht moment berberm1. Kan je straks even terug bellen?
    Kijk ondertussen hier even:

    Opvoeren voor beginners (Ciao, Citta, Bravo, etc)

    Gebruik in tussen tijd ook even de zoek funtie, deze vraag word namelijk wekelijks gevraagd.

    #792671

    Biermobiel21
    Bijdrager
    Berichten: 240

    Heey Matthijs,
    Ik reed zelf met de Malossi 65cc met een Giannelli Original Power, Dellorto 13/13, sproeier 66 en malossi luchtfilter. Dit reed erg lekker.
    Ik zou als je het meeste uit je cilinder wil halen ook je inlaat uitvijlen, kan je als alles toch uit elkaar ligt meteen de spoelpoorten en boosterpoorten van de cilinder overnemen in het carter.
    Succes!  :mrgreen:

    #792672

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik rijd met een DR43mm, Citypower,  13/13,  gaatjes in het luchtfilter, hoge drukkop, gevijlde inlaat en aangepast timing van de krukas.
    En nog wat kleine aanpassingen.
    Dit geeft een redelijk stille doch felle motor, die ook nog eens heel betrouwbaar is.

    Dit is een betaalbare basis die je kunt uit bouwen,met een Speedengine  met een 16mm carburateur en daar een expansie uitlaat opzetten om maar wat te noemen.
    We hebben het nu het over snelheden boven de 70km per uur. Is dat wat je wilt?

    #792694

    Dustin
    Bijdrager
    Berichten: 373

    Ik rijd met vrijwel dezelfde setup als Zevenenergie en kan bevestigen dat het een super betrouwbare, stille maar toch snelle setup is. Echt een aanrader. Ik heb alleen geen bewerkte kruk en geen extra gaatjes in mijn luchtfilter (Polini). Trekt goed hard op en gaat hard zat, werkt het beste met een wat zwaardere overbrenging.

    Ik rijd er nu bijna een jaar mee door de stad maar ook lange rechte stukken volgas, en heb eigenlijk nergens last van gehad, behalve een moer waarmee de kop vast zit die los kwam. Met poelie 65 op een citta haal ik gemakkelijk 55 kmh op de gps, de overbrenging kan nog zwaarder maar omdat ik in de stad rijd wil ik ook nog hard optrekken, vandaar de middenweg.

    De malossi cilinder raad ik persoonlijk niet aan, die is een stuk minder sterk onderin en slijt wat sneller. De 43mm DR cilinder is slijtvaster, heeft meer koppel, maar is wel iets trager op topsnelheid al scheelt het niet zo veel. Die cilinder koop je al voor 75 euro :thumb

    Verder nog een 13/13 erop, inlaat vijlen en een fatsoenlijke 43mm cilinderkop is alles wat je nodig hebt. Met een goed expansie uitlaatje haal je daar echt wel de 65 a 70 mee.

    #792766

    Brian
    Bijdrager
    Berichten: 589

    Is uitvijlen een must ? Ik heb een originele 12 mm inlaat met een 13 mm carburateur op een 65cc polini. Hij trekt redelijk met een poelie 80 maar las op het forum dat sommige met een poelie 80 het voorwiel omhoog kregen. Dit is bij mij niet het geval zal dit met uitvijlen een stuk beter zijn ?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.