Arvid’s perso

Home Forums Perso’s Projecten Arvid’s perso

This topic contains 82 reacties, has 18 deelnemers, and was last updated by arvid13690 8 months, 2 weeks geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 83)
  • Gebruiker
  • #498881

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Ik ben het niet helemaal met Javad eens. Een Polini SE is niet sneller dan een goed bewerkt Piaggio carter. Een SE heeft voordelen, zoals een de mogelijkheid tot grotere boring cilinders en icm een ander spruitstuk grotere carburateur. Blijf je de 43mm Pinasco + 13/13 carb rijden zal ik gewoon de huidige carters hiervoor bewerken. Helemaal wanneer je kick wilt blijven rijden. Een kick SE is niet zo snel gevonden.

    Een andere uitlaat kan ook verschil maken. Heb je de Giannelli fire nog. Deze zal wat meer toeren maken dan je Polini Top One.

    #499975

    arvid13690
    Topic starter
    Berichten: 845

    Ik zat dus ook een beetje met het dillema van welke carters nou mooi bij de deps passen.
    Ik heb ook al zitten denken aan een reedvalve maar dat is denk ik teveel van het goede.

    En de gianelli fire heb ik nog liggen!

    Tis altied moar eem!
    #499976

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Toevallig ben ik pas ook bezig geweest met een Pinasco blokje.

    Ik zal je tijd steken in de carters op maat maken voor de cilinder. Hier een mooit topic. Al gaat het wellicht wat meer over de cilinder zelf je komt er ook wat tegen over het bewerken van de carters; http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=7621&d=50

    #499981

    arvid13690
    Topic starter
    Berichten: 845

    Hmmm interessant topic!!
    Ik ga maar eens opzoek naar een setje brom carters met nette krukas en elec ontsteking.
    Vind het toch zonde om mn kickcarters te bewerken.
    Toevallig nog wat liggen?

    En de foto die je wilde plaatsen is niet zichtbaar? Of komt dat door mn telefoon?

    Tis altied moar eem!
    #499983

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Martino heeft natuurlijk gelijk. De Speedengine hoeft niet sneller te zijn dan een goed gevijld blok.
    Maar vanwege de spoelers en boosters die dezelfde vorm hebben als de DR Evo bv en het grote inlaatvlak heb ik toch het idee dat de benzinetoevoer groter is dan bij een gevijld carter maar dat is maar een idee.

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #499990

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Ik heb natuurlijk geen gelijk… Maar vind het altijd leuk om over de theorie en praktijk te discussiëren. Theoretisch zijn er veel variabelen te bespreken, maar zoals gezegd heb ik uit praktijkervaringen betere resultaten met bewerkte Piaggio blokjes met een dergelijke setup. Volgens mij heb jij deze ook Javad.

    De foto die ik wil posten kan ik nog niet uploaden omdat de pfs er momenteel nog uit ligt. Deze komt dus later en komt niet door de telefoon.

    #499992

    arvid13690
    Topic starter
    Berichten: 845

    Dan moet ik maar eens opzoek gaan naar een origineel brom piaggio carter.
    Uit de deps zelf valt ook nog veel meer te halen, dus ga daar binnenkort ook maar even voorzichtig de dremel in los laten.
    Foto’s van alles samen komen binnenkort wel voorbij.

    Tis altied moar eem!
    #500089

    arvid13690
    Topic starter
    Berichten: 845

    Was ik weer.

    Ik heb van Lenneard een setje 100mm schijven gekocht, deze heb ik zonet even gemonteerd icm ori trekveren en drukveer.
    Met een polini voorvario en de gianelli fire valt me dit niks tegen.
    Toch denk ik dat er met druk en trekveren meer uit valt te halen. Morgen maar eens met witte trekveren en een gele drukveer gaan spelen.
    Kickstartinrichting is ook weer aangesloten zoals het hoort!, dit werkt 9.7x beter dan de 90mm schijven. Wat ik tevens wel vreemd vind maar oke.

    As weekend staat op de planning mn auto.. daar moet het eea vervangen worden. Distributieriem oa en ik ga hem ombouwen van 4 naar 5 versnellingen. Ook ben ik bezig met het ombouwen van injectie naar yamaha r1 carburateurs. Dit is heel veel passen meten en uitzoeken.., maar zodra dit af is laat ik het wel even zien.

    En weet iemand waar ik pakkingen kan krijgen voor de deps? Kan deze nergens vinden helaas

    Tis altied moar eem!
    #500079

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Mooie vooruitgang ja.
    Maar een pakking voor de Deps kun je makkelijk zelf knippen/ snijden toch?

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #500080

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030
    #500090

    arvid13690
    Topic starter
    Berichten: 845

    Haha, valt opzich mee.
    Carburateurtjes is heel veel werk, dus dat doe ik rustig aan.

    Zonet even de vario weer omgebouwd, gele drukveer en witte trekveren.
    Dit is perfect zo en trekt super lekker.

    @javad; ik zit met de dikte anders raakt mn zuiger de kop.

    Tis altied moar eem!
    #500091

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    arvid13690 :
    @javad; ik zit met de dikte anders raakt mn zuiger de kop.

    Pakkingpapier kun je hier in verschillende diktes kopen:

    https://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/motordelen/pakkingpapier.html

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #500093

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5136

    arvid13690 :
    En weet iemand waar ik pakkingen kan krijgen voor de deps? Kan deze nergens vinden helaas

    Ik weet niet hoe hard je gezocht hebt, maar bij Q-parts staan ze gewoon in de webshop:

    http://www.q-parts.nl/catalog/kopset-vespa-bromfiets-malossi-deps-p-5857.html?osCsid=au78vj8sv90e38g6fu4i73c265

    #500095

    arvid13690
    Topic starter
    Berichten: 845

    FonS :

    arvid13690 :
    En weet iemand waar ik pakkingen kan krijgen voor de deps? Kan deze nergens vinden helaas

    Ik weet niet hoe hard je gezocht hebt, maar bij Q-parts staan ze gewoon in de webshop:

    http://www.q-parts.nl/catalog/kopset-vespa-bromfiets-malossi-deps-p-5857.html?osCsid=au78vj8sv90e38g6fu4i73c265

    Ik heb de pinasco deps..

    Tis altied moar eem!
    #500096

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3760

    arvid13690 :

    FonS :

    arvid13690 :
    En weet iemand waar ik pakkingen kan krijgen voor de deps? Kan deze nergens vinden helaas

    Ik weet niet hoe hard je gezocht hebt, maar bij Q-parts staan ze gewoon in de webshop:

    http://www.q-parts.nl/catalog/kopset-vespa-bromfiets-malossi-deps-p-5857.html?osCsid=au78vj8sv90e38g6fu4i73c265

    Ik heb de pinasco deps..

    Haha, sorry ik moest hier even om gniffelen.

    (Zijn gewoon dezelfde pakkingen..)

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 83)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.