Achterwiel blokkeert

Home Forums Techniek Problemen oplossen Achterwiel blokkeert

This topic contains 8 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Vespaatje 8 years, 7 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #211875

    jos68
    Topic starter
    Berichten: 46

    Hallo,

    Ik heb een vespa ciao waarvan de achterrem het al een tijd niet deed (geen remkabel).nu heb ik laatst geprobeerd de achterrem te maken. Maar hoe strak ik die remkabel ook zette hij remde niet.

    Maar nu heb ik hem weer los gedraait en nu is er een probleem. Als ik ongeveer 100 meter vol gas rijd stopt het achterwiel met draaien voor ong. 2 sec en daarna gaat die gewoon weer door. En dit gebeurt dan steeds vaker achyer elkaar als ik vol gas rijd.

    En als het wiel stopt hoor je ook zon kggggggg geluid. Heb nu de achterklok los gehaald en zag niks bijzonders. Zat genoeg olie in en ook de goede van jmpb. Kan iemand helpen.

    Gr

    #241896

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    M.a.w. Je hebt nu nog steeds geen achterrem en hij houdt er wel mee op alsof hij remt? Had je deze problemen ook voordat je de remkabel monteerde? Je beschrijving doet mij namelijk ook denken aan opeenvolgende warmlopers.

    Is het mogelijk een filmpje van je probleem te posten?

    #241898

    jos68
    Topic starter
    Berichten: 46

    Hallo,
    Ik had dit nadat ik de remkabel monteerde dus denk ik dat het daarmee te makwn heeft. Maar wat is een warmloper precies en wat kan ik daar aan doen. Ik zal vanavond kijken of ik een filmpje kan maken.
    Bedankt voor reactie

    Gr.nick

    #241899

    Vespaatje
    Donateur
    Berichten: 635

    Een warmloper heb je als je bijvoorbeeld geen olie in je cilinder krijgt om alles te smeren.
    Door het ontbreken van olie hebt je veel meer wrijvingskracht met als gevolg dat alles best wel warm wordt.
    De zuiger zet meer uit dan de cilinder door de warmte waardoor ie uiteindelijk vastloopt.

    Correct me if i’m wrong.

    Even kort en hopelijk goed uitgelegd. 🙂

    #240906

    jos68
    Topic starter
    Berichten: 46

    Hallo,

    Vandaag achterrem er afgehaald en ook het remblokje. Alleen helpt het niet. Hoe kun je een filmpje uploaden ik heb er een gemaakt namelijk

    Gr. Nick

    #239252

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    [ youtube=dan de code die na de = in de youtube link komt ] let op spaties verwijderen.

    Ik ben benieuwd naar filmpje!

    #240757

    jos68
    Topic starter
    Berichten: 46

    Hallo,

    Bedankt voor de uitleg ik heb hierbij een link naar het filmpje. Hoop dat jullie mij kunnen helpen. https://youtu.be/CFoKJVEax7I

    Gr. Jos

    #240756

    Vespaatje
    Donateur
    Berichten: 635

    jos68 :
    Hallo,

    Bedankt voor de uitleg ik heb hierbij een link naar het filmpje. Hoop dat jullie mij kunnen helpen. https://youtu.be/CFoKJVEax7I

    Gr. Jos

    Als ik jou was zou ik de video niet op prive zetten, anders kunnen wij je niet helpen ;).

    #240735

    jos68
    Topic starter
    Berichten: 46

    Ooh sorry had het niet gezien😅
    Het geluid van de wind is wel heel hard dus moet je het geluid redelijk hard zetten anders hoor je de rest niet goed. Halverwege slaat het wiel vastvoor een seconde ong. En daarna nog 2 keer vgm. Hopelijk is dat te zien. Gr jos

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.