7 OVC sprintpuch!

Home Forums Perso’s Andere merken 7 OVC sprintpuch!

This topic contains 84 reacties, has 25 deelnemers, and was last updated by LvDoni 15 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 85)
  • Gebruiker
  • #260553

    LvDoni
    Topic starter
    Berichten: 338

    Hallo vespavrinden, Zoals sommigen weten, heb ik al een sprinter, die een paar topics hier beneden te vinden is. Ik wou hem watergekoeld maken, maar we bouwen toch maar een nieuwe, waar vooral mijn broer erg actief mee is. Het recept:

    Men beginne met een N-frame:

    En natuurlijk een beste cilinder, 2 zelfs, 74cc polini AF1 cilinders, Met zowel een 10kleps membraam, als een Hebo`tje:

    De basis word een kickblokje met rito krukas:

    Het cilindertje ademt door een Mikuni 24mm vlakschuif:

    Voor de koeling zorgt een kachelradiateur van een Opeltje, en een mechanisch aangedreven waterpompje:

    De wielen komen van een kreidler, welk model weet ik even niet meer, maar ze liggen nu helemaal uit elkaar. Waarom? De velgrand was niet mooi meer, en moet opnieuw worden verschroomd.

    De voorvork komt uit een Pitbike, ziet er heel zwaar uit, maar valt best mee.

    Een M-stuur met een blauw geanodiseerde snelgashendel, en een EBR tussenstang.

    Killswitch, type Baansport:

    En de rest van de spullen, speciale 2takt olie voor “watergekoelde racemotoren”, NGK bougies, ketting, tandwielen, en remhendels, zuigerveren, kettingspanners, benzinekraan, en een brandstoffilter.

    Het frame is nu geplamuurd, en elk hobbeltje en bobbeltje word strakgemaakt. Ook is de achterbrug flink verstevigd:

    Zo, dit was het voor nu πŸ˜‰

    Samenvattinkje:
    – Polini 74cc AF1 cilinder
    – kickblok
    – Rito krukas
    – Mikuni 24 vlakschuif
    – Polini 10 kleps membraam, of hebo 4kleps
    – Pitbike voorvork
    – N-frame
    – EBR verstevigingsstang
    – Kreidlervelgen

    #261251

    Fredzzz
    Moderator
    Berichten: 1512

    Zo, vette shit dat watergekoelde cilindertje… 48mm?

    Waar komt je radiateur strax te hangen?

    Kleurencombinatie?

    #261252

    erwinko
    Bijdrager
    Berichten: 1204

    wist je dat je velgen eigenlijk nooit uit elkaar mag halen :!

    je moet ze nu in ieder geval opnieuw laten richten etc.

    maar volgens mij wil dat ding wel redelijk vooruit komen πŸ™‚
    moet je heel veel aanpassen voor de cilinder te laten passen?

    #261253

    J3sp3R
    Bijdrager
    Berichten: 754

    Ziet dr veel belovend uit!

    #261254

    LvDoni
    Topic starter
    Berichten: 338

    @Fredzzz… oei, 48mm.. dat weet ik niet zeker! zal het even voor je nameten πŸ˜‰

    En het aanpassen van de cilinder, je moet het slagverschil oplossen, carters uitkotteren, paar carterbouten verplaatsen, tapeinden voor de cilinder verplaatsen, spoelpoorten oplassen…. tjah, zit wel wat werk in. En dan maar hopen dat het loopt πŸ˜‰

    En ik weet dat je velgen nooit uit elkaarm ag halen, maar alles is genummerd, we weten precies waar elk onderdeel hoort. Maarja, elgen waren 20 euro, als ze lelijk zijn heb je er niks aan, dus tja.. dan maar uit elkaar halen en zien wa het word. πŸ˜‰

    #261255

    .-{2F4OV}-.

    Wel errug vet hoe je da allemaal bouwt:thumb

    #261256

    LvDoni
    Topic starter
    Berichten: 338

    Haha, bedankt! Ik zou ook met vespa`tjes kunnen kloten, maar ach, dar valt gewoonweg minder uit te halen. Misschien maak ik nog wel eens een watergekoeld blokje voor vespa… maarja, het geld groeit me natuurlijk niet op de rug πŸ™

    #261257

    Colin
    Bijdrager
    Berichten: 480

    Mooie spulletjes :thumb
    Die EBR tussenstang past die ook op een ciao?
    Je levert mooi werk, succes toegewenst.

    #261258

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Wat een mooie radiateur :o:D Gewoon uit een Opel gesloopt? (zou heb best willen hebben op mijn NSR (a))

    Heb je foto’tjes van poorterij van je cilindertjes, die 10kleps zit er ook leuk uit (klepjes zijn neem ik aan 90graden gedraait?)

    Carter is al gekottert neem ik aan? Is er bij puch veel vlees om in te hakken btw ? (voor boosterpoorten enz enz)

    Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien, al iets bekend over de kleurtjes πŸ˜•

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #261259

    kansloos
    Bijdrager
    Berichten: 94

    iig veel oranje (wielen) met die ovc gasten… of en jullie een andere kleur gekozen?
    en ben er nu ook aan het denken om een puchje te nemen een man die vroeg of zijn ouwe frame wou ik ga binnekort maar eens kijken of die in goede staat is.. en hij is toch gratis.

    #261260

    LvDoni
    Topic starter
    Berichten: 338

    @Colin, nou, die zou best eens kunnen passen! Je kan hem namelijk in lengte verstellen. Aan de voorkant klemt hij aan het balhoofd, en achter kan je hem vastmaken. Met wat aanpassen past hij er wel op denk ik.

    @Arvid, nouja.. “gewoon”…. de hele kachelunint van een Astra H (zo`n nieuwe) moest uitelkaar gehaald worden, zonder gereedschap. Maar.. opzich is het een heel mooi radiateurtje voor brommers! her zitten alleen geen bevestigingsmogelijkheden op, dus je zal wel dun alu moeten kunnen lassen om er beugeltjes aan te maken. Die klepjes zijn 90graden gedraaid inderdaad.. ziet er heel vreemd uit.

    En bij een puch .. tjah echt vel “vlees” heb je niet hoor. 2 bouten om de carters vast te schroeven zitten net naast de standaard spoelpoorten. daardoor kan je de spoelpoorten niet recht naar achteren doortrekken. Daar moet ik nu wat op gaan verzinnen. Voor een 70cc`tje met redelijke spoelers heb je in elk geval wel genoeg ruimte om het een en ander aan te passen.

    @kansloos, oranje wielen… OVC staat voor “oranje velgen club”…. klinkt wat kinderachtig, ik weet het, maarja he is uit een grap ontstaan. Ook deze krijgt oranje velgen waarschijnlijk… maar qua kleur zijn we er nog niet uit. Het moet wel heel speciaal worden!

    Hier een paar foto`tjes van wat wel erg gaaf zou zijn:

    Verf die verandert van kleur als ht warm word:

    Of verf die gaat kristalliseren:

    Het probleem is dat dit verdomde duur is… we moeten maar zien wat het gaat worden.

    #261261

    reiniero
    Bijdrager
    Berichten: 1195

    ziet er idd super vet uit maar ja zoals je al zei dat gaat flink wat geld kosten:( en dat is minder maar ja als je speciaal wil zijn:P

    #261262

    LvDoni
    Topic starter
    Berichten: 338

    Speciaal word hij al πŸ˜‰ Zoals met een pitbike voorvork, compleet strak frame. Het kost ongelovelijk veel tijd.. en met 1000 euro ben je nog lang neit klaar. Het spuiten in 1 van bovenstaande kleuren kost al gauw 400 euro. Dat is wel erg veel voor een puchje πŸ˜‰

    #261263

    reiniero
    Bijdrager
    Berichten: 1195

    ja strak word ie zeker maar met zo’n kleur is ie wel helemaal af πŸ˜‰ super vet ding hoor:o maar eg jammer dat het zo fucked up duur is:(

    #261264

    LvDoni
    Topic starter
    Berichten: 338

    Jah precies, als het nou allemaal gratis was… Maargoed, zo blijf je uniek. En een mooi kleurtje maakt het helemaal af, maarja.. voor dat geld koop ik liever een setje velgen voor mn starlet :p

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 85)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.