Wilk1985 Citta 1992

Home Forums Perso’s Projecten Wilk1985 Citta 1992

This topic contains 29 reacties, has 18 deelnemers, and was last updated by Wilk1985 10 years, 6 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Gebruiker
  • #284627

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3786

    Hallo allemaal,

    Ook ik wil jullie graag het verhaal voorstellen van mijn Citta. Dit was mijn 4e brommer na een Ciaomix, Si, en een Ciao van 2003 die ik destijds nieuw had gekocht.
    Ik heb het ding al een tijdje en het mooie is dat ik er altijd wel veel fotos van genomen heb die ik ook nog heb dus ik kan het verhaal wel een beetje mooi maken.

    Deze foto is genomen in juli 2004, op de de dag dat ik hem kocht van een vriend van me. Hier is hij helemaal standaard, die maat van me had hem zelf overgespoten het frame hoort paars te zijn net zoals de wielen, dat betekend dat het origineel een Dizzy is toch?

    Toen ik deze citta een week had heb ik blok van mijn Ciaomix er onder gehangen en ben ermee naar Venlo gereden vanuit Den Haag. Was een mooie rit, van 8 tot 22:00 onderweg geweest onderweg veel problemen gehad en toen ik daar aankwam een halve dag bezig geweest om hem weer gereed te krijgen voor de terugreis :D.
    De kleurstelling beviel me vanaf het begin al niet, toen kwam het plan om met 2 Cittarijdende maten iets bijzonders te doen 😀

    Gave kleuren, als het schemert gaven ze licht erg gaaf. Op deze foto is hij opgehoogd en liep hij ook al een stuk harder.

    Na een paar maanden zag het er al niet meer uit omdat het ding eigenlijk totaal was gespoten dus ook plastick en rubberen delen, dit gaat er natuurlijk al heel snel slecht uitzien. Dus het was al snel tijd voor een wat normale kleur. Dat werd het volgende.

    Zag er al beter uit. Ik heb 2 jaar zo gereden met het Si achterwiel en het rijdt heerlijk als je zoals ik tegen de 1,94 aanzit.
    Na die 2 jaar was het 2007, had ik 2 jaar als een gek op de CItta rondgecrosst naar school en werk en had hij er een hoop kilometers opzitten. Toen zag hij er ongeveer zo uit: op deze foto is het blok er al onderuit want dat was nodig.

    TOen was het dus 2007 en dat was het jaar van de invoering van het bromfietskenteken. Aangezien de Citta in zon slechte staat was dat hij het bromfietskenteken hoogwaarschijnlijk niet zou verkrijgen bij schouwing en ik geen geld en tijd had om hem op te knappen + een auto had gekocht, gaf ik hem weg aan het broertje van een bekende.

    Na 2 maanden kreeg ik spijt, voornamelijk omdat het blok van mijn eerste Ciao eronder zat. Dat blok was altijd in mijn bezit en heb ik veel mee gereden en de Citta beviel me ook zo goed dat het me helemaal niet lekker zat dat ik hem niet meer had. Ik ging naar het broertje van mijn vriend en die wilde er graag vanaf want hij liep niet meer en hij stond toch maar in de weg. Dus ik haalde hem weer terug :).

    Toen had ik mijn Citta terug maar nog steeds ontbrak het me aan geld en financiele middelen om hem goed te krijgen dus heb ik hem in de schuur gezet wachtend op betere dagen.

    Afgelopen januari (2011) had de Citta 4 jaar stilgestaan in de schuur en besloot ik dat het tijd werd om hem helemaal op te knappen en te laten keuren omdat ik het Vespa loze leven niet meer trok.
    Heb hem compleet uit elkaar getrokken, de enige nog bruikbare onderdelen (voorvelg, voorremtrommel, klok en het plaatje wat je stuur bij elkaar houdt) eraf gehaald en heb alle onderdelen nieuw gekocht om hem weer helemaal netjes te krijgen voor de keuring.
    Paar plaatjes van het Citta renovatie project :D:

    Ik wilde alles zo origineel mogelijk hebben omdat hij dus nog een kenteken moest krijgen. Maar alles moest wel helemaal nieuw + het beste zijn dus JPMB achterbrug, kost wat maar dan heb je ook wat ben er erg tevreden mee.

    Onderstaande vind ik een erg gave foto, hier was hij voor het eerst sinds jaren weer normaal rollend, deze foto is van mei ergens en genomen nadat de wielen, kroonstuk etc terug waren van de coater. Het Si wiel dat je op eerdere fotos ziet is ook mee gecoat en mijn bedoeling is omdat er in de toekomst weer onder te leggen als ik een lange zijstandaard heb.

    In Augustus heb ik een 2e hands gereviseerd blok gekocht, (had geen zin om eerst zelf het Ciao mix blok te reviseren dat komt nog wel een keer) en een afspraak gemaakt bij de RDW.

    Helaas heb ik geen foto gemaakt van hoe hij erbij stond toen hij naar de RDW ging (helemaal origineel) maar die man was er erg over te spreken en het kenteken was dan ook geen probleem, 29 op de testbank dankzij een compleet afgeplakt luchtfiler, veel te kleine sproeier en een verstopte uitlaat. Ik had er ook niet echt papieren bij, ik bracht het verzekeringsbewijs mee uit 2005 waar op stond dat hij uit 1985 kwam en dat hebben ze zo over genomen. Volgens mij is hij wel jonger als dat maar op papier is het dus een oldtimer.

    Op de dag dat hij van de RDW terugkwam gelijk alles gemonteerd wat ik nog had liggen maar wat niet origineel was en toen stond hij er zo bij.

    Daarna nog de spiegel erop (Origineel) En mooie dopjes over de bouten om alles mooi af te werken en tankstickers. + metalen remhendels want die plastic dingen vind ik echt waardeloos in de hand liggen!

    Nog ff fototje van het dashboard:

    Op zich ben ik er zo wel tevreden over, ik heb nog een electrisch blok liggen wat er waarschijnlijk in de toekomst onder gaat komen, maar nu richt ik me volledig op het volgende project, de 1970 Ciao!

    Zie Ciao perso –> http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=26572

    #489633

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    welkom op het forum!

    wow, nette citta! slim om hem voor een paar jaar weg te zetten om er later aan verder te gaan 😛

    ik hoop dat je er er nog veel plezier aan beleefd.

    edit:
    heb je nou een bok standaart, én een zijstandaart? XD

    #463955

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3786

    Ja klopt maar die bok standaard gebruik ik nu al weinig mee omdat hij er niet stabiel op staat met hoge veren, en ik zit te denken om het wiel van mijn Si er later weer in te zetten dan heb je er helaal niets meer aan 😛

    #489641

    beunhaaz
    Bijdrager
    Berichten: 1305

    wiel? Wrm niet de achterbrug 😛 is veel steviger en mooier , dan het wiel ;p

    #489638

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3786

    Heb ik ook aan zitten denken, maar er zit nu een JMPB achterbrug in en daar heb voorlopig nog geen klachten over :). En ik heb die Si ook niet meer, alleen het achterwiel en nog wat kleine framedelen heb ik gehouden. De rest heb ik destijds als rollend frame verkocht aan een postpode die ik er later nog wel een paar keer mee heb zien rijden :D.

    #489644

    CittaKlaas
    Bijdrager
    Berichten: 338

    Zo’n JMPB brug is inderdaad z’n kosten meer dan waard! Erg leuk om te zien dat je de Citta gewoon weer als nieuw gemaakt hebt, zonder de kosten te drukken door kleine details over te slaan. Wel zou ik afzien van die lelijke Si velg achter 😛

    Is het ook de bedoeling dat er een snel setupje onder komt?

    #489645

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Hahaha geweldig dit =)
    Succes met je Ciao :thumb

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #489650

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3786

    @ Cittaklaas ik heb hier een blok liggen van mijn eerste Ciao met electronische ontsteking en een 50cc Eurocilindro, maar ik rijd nogal eens door de binnenstad van Den Haag met de Citta en er wordt nog vrij veel gecontroleerd hier in de buurt dus ik wil het risico niet lopen met een Citta die 60+ loopt.

    Hij gaat nu 45 digitaal en om te toeren is dat genoeg. Ik zit wel te denken om in de toekomst nog een keer een Si te kopen en die dan zo te maken zoals mijn eerste Si en dan bruut op te voeren!

    Fototje van de Si waar ik op reed toen ik 17 was :).

    #489656

    Jesse Jeremy
    Bijdrager
    Berichten: 11

    Wauw, heel netjes gedaan, dat frame met al die kleuren ahaha, hoeveel kleuren heeft ie wel niet gehad? ;p

    #489668

    olliegasselt
    Bijdrager
    Berichten: 592

    @Wilk1985 ,

    Citta ziet er nu weer goed uit !

    Maar even een kleine tip / kritiek ,
    je koplamporen zitten verkeerd om .
    Je hebt de rechtse links zitten en vice versa .

    Hierdoor krijg je de vreemde stand van de koplamp
    en koplampspoiler .

    Succes met de verdere plannen .

    #489669

    Leovince
    Bijdrager
    Berichten: 1149

    Ohja en Wilk.. De paarse crazy citta’s waren er pas in de jaren 90:lol

    #489673

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3786

    @ Olliegasselt: Bedankt voor de tip! Ik vond hem ook altijd al zo raar zitten! Ga ik even een keer goed omdraaien dan :D.

    @ Leovince : Dan liggen ze lekker te slapen bij de RDW want op mijn kentekenbewijs staat juni 1985 :). Ik ging toen naar de RDW toe met een oud verzekeringsbewijs uit 2005 waar ook 1985 op stond dan zullen ze dat wel overgenomen hebben. Mijn voorste velg zat er origineel onder, daar zou ik het aan kunnen zien maar hij is zo dik gecoat dat die lettertjes onleesbaar zijn geworden….

    #489677

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3786

    Zo de oren staan weer zoals het hoort nog bedankt voor de tip 😛

    #489712

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Welkom op het forum:thumb
    Leuk verhaal en mooi opgeknapte Citta, ziet wel lache uit zo met dat grote achterwiel:lol
    Succes met de Ciao, zo te zien ben je nu ook aangestoken met het virus:D

    #489572

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3786

    Rond mijn Citta is vrij weinig te melden, hij staat er eigenlijk nog min of meer hetzelfde bij. Ik rijdt er vrij regelmatig op en behalve nog meer rijden heb ik er eigenlijk geen toekomstplannen mee. Toch is een fototje natuurlijk leuk:

    Wie goed kijkt ziet dat er geen uitlaat op zit, ik heb er een bij Easyparts besteld maar ze vinden het daar normaal dat het 2 weken duurt voordat je je spullen heb. Normaal bestel ik altijd bij JMBPB of Q-Parts maar bij Easyparts hadden ze wat leuke stickers die ik wilde hebben. Gelijk de eerste en de laatste keer dat ik daar bestel.

    Maar ik wil deze Update toch een beetje zinnig maken en dat doe ik door een andere Citta aan jullie voor te stellen die ik heb gered van een einde in de perscontainer. Heb hem gekocht in onderdelen van een collega, toen hij eenmaal rijdend in elkaar stond stond hij er zo bij:

    Toen ben ik er een baasje voor gaan zoeken. Dat werd die maat van wie ik 10 jaar geleden mijn eigen Citta gekocht heb. Hij was eigenlijk op zoek naar een Tomos maar ik heb hem omgepraat, hij wilde hem hebben dus toen heb ik een afspraak gemaakt bij de RDW in Schiedam, was weer erg gezellig daar.

    Hier staan we in de rij, achter mij een Fiat 600 omgebouwd naar Abarth. Erg gaaf ding 🙂

    Op de onderzoeksbank, ik moet zeggen dat ze steeds makkelijker worden bij de RDW, hij geloofde op mijn woord dat het licht het deed en ik hoefde ook niet op de testbank.. Ik protesteerde nog want ik heb best wel mijn best moeten doen om hem langzaam te laten lopen hij heeft best wel wat power… Maar nee ik mocht niet op de testbank, na 5 minuten stond ik alweer buiten.
    Daarna heb ik nog een nieuwe kappenset besteld bij JMPB, uiteraard een nieuw zadel, Tecno citypower en nog wat klein spul, onder andere een nieuw koplampglas + fitting want daar was ik op gaan staan 😛

    Op deze foto is iets goed te zien wat ik maar niet kan begrijpen. De uitlaat zit achter de achterbrug, zoals je een standaard uitlaat vast maakt op een Vespa brommer. Hij zit tegen de kap aan die daarna gaat smelten, en loopt aan op de band. Om hem goed te krijgen moet je hem voor tegen de achterbrug monteren, met een hoop ringen ertussen want je zit met die opstaande rand bij een standaard achterbrug. Waarom hebben ze dit in de Tecno fabriek zo gemaakt? Als deze uitlaat bedoeld is voor een CItta zou het toch gewoon normaal moeten passen? Of hebben ze dat ding getekend en daarna geproduceerd maar zelf nooit getest? Ik wist dat Italianen simpel waren maar schijnbaar doen ze in Portugal ook niet moeilijk over een centimetertje meer of minder.

    Inmiddels rijdt mijn maat alweer 2 dagen naar volle tevredenheid rond, met een poelie 80 en Polini trekveertjes loopt hij netjes 40 en daar trekt hij goed naar toe.

    Hij is ex-schilder en het plan is dan ook om de Citta met de hand verder te schilderen, dit heeft hij al eens met een Puch Maxi gedaan en dat was toen heel mooi geworden dus ik ben erg benieuwd. Ik ga kijken of ik hem zo ver kan krijgen dat hij zich ook aanmeld en een Perso maakt hier.

    Ik heb overigens alweer een nieuwe gevonden die ook gered gaat worden, een collega van me wil hem hebben als hij af is.

    Vandaag opgehaald:

    Na wat poetsen en recycling van oude onderdelen staat hij er zo bij dus ik heb voorlopig nog heel wat te doen 🙂 Leuk dat het dezelfde Dizzy uitvoering is als mijn eigen Citta eerst was op de eerste foto van deze perso.

    Helaas zal het wel iets meer als 49 euro kosten voor hij klaar is 🙂

    Dit was het weer, de groeten!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.