Welke Vepsa Si Mix onderdelen om op te kanppen?

Home Forums Algemeen Nieuws Welke Vepsa Si Mix onderdelen om op te kanppen?

This topic contains 26 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by VespaSi013 6 years, 6 months geleden.

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Gebruiker
  • #22234

    VespaSi013
    Topic starter
    Berichten: 17

    #22235

    VespaSi013
    Topic starter
    Berichten: 17

    #22236

    VespaSi013
    Topic starter
    Berichten: 17

    #22237

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Si staat er netjes bij, zoals het lijkt nog goed in de lak :thumb
    Hou zelf alleen niet zo van dit bananenzadel en heb liever een normaal zadel, maar dit is nou eenmaal hoe ze geleverd zijn (past wel overigens).

    Het is inderdaad geen standaard snor-uitlaat maar een sito+.

    Verder begreep ik je vraag wat betreft de velgen wel goed hoor. Omdat je op pebrowheels zat te kijken veronderstelde ik alleen dat je nieuwe velgen wil, of ze opnieuw wilt laten spaken. Vandaar m’n opmerking dat er vast ook wel een net 2ehands setje is te vinden aangezien dit gewoon veel geld scheelt.

    White wall banden en spaakvelgen zou ‘m overigens wel heel chique staan met dat zwarte frame :rules

    #22238

    VespaSi013
    Topic starter
    Berichten: 17

    Dank je wel. Ik ben er ook erg blij mee! 😀

    Ik zal eens op sito+ google.

    Ik ben idd opzoek naar een 2e hands setje of gewoon een nieuwe set. Ligt aan de prijs. Heb nog geen reactie van pebrowheels binnen. Als het betaalbaar is of ik vind een goede 2e hands optie (spaak) dan wil ik er zeker white wall banden op. De banden die ik gevonden heb zijn 2.75, komt niet tegen mijn frame aan toch of spatborden?

    http://www.ebay.nl/itm/Set-2x-Reifen-Weißwand-IRC-2-75-x-16-Oldtimer-2x-Schläuche-2x-Felgenband/302325476959?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649

    Dank lig voor het meekijken en denken AA-T!! Er fijn,
    OW en als ik toch besluit een snotuitlaat erop te zetten, dan moet ik volgens mij ook mijn sproeier erop afstellen heb ik gelezen?

    #22239

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Volgens mij past er zelfs 3.5 inch in, maar laten we niet overdrijven 😉
    Heb je al eens op jmpb gekeken?
    White wall (klik)
    Nog een white wall band (klik)

    Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar volgens mij zou pebrowheels wel een naaf van je nodig hebben om de velgen passend te krijgen voor een vespa Si (net zoals vlechtservice), maar misschien verassen ze ons.

    Voor je velgen zou je op deze site eens een topic kunnen aanmaken in de sectie “onderdelen gevraagd”.

    Misschien dat je een paar maatjes kleiner moet qua sproeier bij een snoruitlaat, hier is ook een algemeen topic voor (ik ben niet zo’n held in sproeiers inschatten)

    #22240

    VespaSi013
    Topic starter
    Berichten: 17

    Ik had idd bij JMPB gekeken. Maar ik wil geen semi slick en ik heb ook niet zulke goede verhalen over Sava gelezen. Ik wil all wheater banden die tevens langs meegaan. Welke banden rij jezelf?

    Ik wacht het antwoord van pebrowheels af, als ik iets hoor dan post ik het hier.
    Ik houd ondertussen de verkoop pagina van site site in de gaten 😉

    Ok, nauw weer wat leesvoer voor vanavond. Ik blijf leren.

    #22241

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Mijn voorkeur gaat juist wel uit naar semi slicks 😛 Gevoel dat ik dan veel meer grip heb.

    #22242

    VespaSi013
    Topic starter
    Berichten: 17

    en met welk merk heb jij goede ervaringen? Zegt Metzeler jouw iets?

    #22243

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Ik let niet echt op het merk en heb dus ook nooit van Metzeler gehoord. Bij het uitzoeken oordeel ik op het oog of het een beetje fatsoenlijk water afvoert en verder hou ik van zacht rubber (slijt wel sneller natuurlijk).
    Maar goed, zoals dit mijn voorkeur heeft houdt de ander weer van noppenbanden, het is iets wat je zelf moet ondervinden eigenlijk..

    #22244

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Er zitten origineel Pirelli ML75 banden onder, en als je die kan vinden heb je een hele fijne band.

    Metzeler heb ik met de brommer geen ervaring mee, is wel een goed merk.

    #22245

    VespaSi013
    Topic starter
    Berichten: 17

    Dank voor de feedback!

    Bij mij liggen er nu Pirelli ML12 onder, maar die zijn versleten. Ik heb helaas geen ML75 gevonden in de maat 16 – 2.50. Of ze waren super duur. Ik heb nu Metzeler BLOCK C 16 inch – 2.50 gekocht. Ik heb er goede feedback over gelezen plus ze geven mij die oldtimer look die ik zoek. Hopelijk is het iets 🙂

    https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=%2bdQKXThc&id=3F47DDE46F0F05116633F9A7550678949198A62D&thid=OIP.-dQKXThcaJkXqzf5T4ccfAC6Es&q=metzeler+block+c+16+inch&simid=607994524241366793&selectedIndex=7&ajaxhist=0

    Had ook een Pirelli gevonden maar dat was maat 2.25. Iets dikker is beter, maar ook voor de 2.50 vragen ze de hoofdprijs. Omdat ze niet meer gemaakt worden denk ik. Toch ga ik doorzoeken naar ML75. 🙂

    Heeft iemand toevallig een setje achtervering liggen in de kleur zwart?
    En als ik de uitlaat wil vervangen, klopt het dat ik dan bij de ingang van de carburateur kan zien welke maat ik moet hebben?

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.