Welke krukas

Home Forums Techniek Motorisch Welke krukas

This topic contains 8 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by CITTADARAH 3 years, 9 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #799524

    Jorick
    Topic starter
    Berichten: 75

    Beste leden,
    Ik ben opzoek naar een krukas (P10) maar weet niet goed welke ik zou moeten kopen.
    Het liefste een originele bromkrukas maar aangezien niemand die te koop heeft zoek ik een alternatief.
    Ik wil hem zo snel mogelijk want dan kan Zevenenergie verder met mijn blokje.
    dus wil ik een nieuwe of als iemand een 2ehands heeft liggen.

    Mijn setup:
    pinasco black 46 P10
    Speedengine
    16 mm carb met moparts spruitstuk

    groetjes, Jorick

    #799526

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    https://www.jmpbonderdelen.nl/krukas-vespa-p10-dmp.html
    En rechtstreeks naar Zevenenergie laten sturen :thumb

    TICKLING BARN
    #799530

    Jorick
    Topic starter
    Berichten: 75

    Is die wel betrouwbaar? lees verschillende meningen.
    wil niet namelijk dat me blok naar de kl*ten gaat aangezien het me geld zat heeft gekost.

    #799554

    Ralf
    Bijdrager
    Berichten: 114

    zou zelf ook voor die dmp gaan van 55 euro, als je het niet vertrouwd koop je die malossi toch van 209 euro ?? heb zelf ook dmp gekocht omdat er slechte verhalen waren van top racing. Succes met je keuze.

    #799559

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Mijn setup: pinasco black 46 P10 Speedengine 16 mm carb met moparts spruitstuk.

    Zou echt voor je set-up een nieuwe krukas nemen, 2de hands org, krukassen zijn vaak de afdankertjes met flink al km’s, niet goed voor je set-up.
    Zevenenergie zal de nieuwe kruk echt wel ff testen op degelijkheid, mocht er wat mis mee zijn dan komt hij er zeker achter.

    TICKLING BARN
    #799563

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4003

    Jorick had een top racing bij de overige spullen aangeleverd, we zijn nu eigenlijk op zoek naar een origineel snor krukje in goede staat, voor zijn setup.
    Heeft iemand dat voor hem liggen?

    #799582

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7342

    Volgens mij is iedereen het er wel over eens dat je de Top racing en Jasil krukassen moet meiden. De DMP, RMS etc zijn de meningen over verdeeld en zijn de beste ervaringen toch met de originele krukassen van Piaggio. Gezien je setup, zal je ook voor een racekrukas of bewerkte krukas kunnen gaan, maar dan niet de volle wangen zoals ralf adviseert, deze gaat niet werken in een SE. Zo te lezen is het ook al gelukt om een Piaggio krukas te vinden.

    Wel was ik deze week toevallig ook even bezig met een ander brommertje en een Moparts spruitstuk. Deze sluiten niet heel mooi aan en de montage van de carburateur kan er voor zorgen dat hij wat valse lucht heeft en onregelmatig loopt. Ik had hier in mijn perso ook al iets over geschreven. Het is zaak goed te kijken en testen dat de carburateur icm het Moparts spruitstukje goed zijn gemonteerd.

    #799595

    Ralf
    Bijdrager
    Berichten: 114

    Ik had niet gezien dat die malossi volle wangen had, sorry.
    dan zou ik voor die dmp gaan

    #799626

    CITTADARAH
    Bijdrager
    Berichten: 361

    Ik heb nog wel een paar nette krukassen Stuur maar een berichtje

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 9 months geleden door CITTADARAH.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.