Welke cilinder, krukas voor goede setup

Home Forums Techniek Opvoeren Welke cilinder, krukas voor goede setup

This topic contains 8 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Bart Meuwissen 7 years, 6 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #185234

    Bart Meuwissen
    Topic starter
    Berichten: 100

    Mijn naam is Bart en ik ben 38 jaar en relatief nieuw in de Ciao wereld.
    Ik heb vroeger wel ciao’s en citta’s gehad maar dat waren meer crossers voor
    bij mijn pa en opa op het erf te crossen.

    Nu ben ik zelf een project begonnen en heb ik wat vragen over welke
    cilinder en krukas ik kan gebruiken om een goede setup te krijgen.

    Mijn project word een ciao snor chopper model.
    Een citta 12 inch achterwiel en een 17 inch voorwiel met een verlengde voorvork.

    Ik heb een origineel electronisch brom carter liggen dat ik wil gebruiken voor er onder.
    Zelf zit ik te denken aan een DR 50 of DR 65 cilinder.
    Een 13/13 carburateur en een leovinci SP uitlaat die ik heb gekocht.

    Mijn vraag is eigenlijk of iemand ervaringen heeft met de cilinders en welke krukas ik
    hiervoor het beste kan gebruiken.
    Eventuele anders setup’s zijn uiteraard ook van harte welkom.

    Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

    Alvast bedankt voor jullie hulp.

    I feel the need, the need 4 speed
    #202768

    Vespaatje
    Donateur
    Berichten: 635

    Originele krukassen zijn haast onverwoestbaar, hiervoor hoef je dus geen nieuwe te kopen.
    De krukas zou nog bewerkt kunnen worden aan de hand van een berekening, maar dat is niet perse nodig.

    De 43DR is een goedkope, snelle cilinder die lang mee gaat, een aanrader dus.
    Met de 50cc DR heb ik geen ervaringen.

    Mvg
    Jeroen

    #202769

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    het hangt er maar vanaf wat je wilt bereiken 😀
    De Dr evo is een hele goede cilinder met meer dan genoeg vermogen, zelfs op een standaard bromblok kan dit zeker de 60 km/h halen, ook is de levensduur erg lang van deze cilinder

    de DR 50 is niet zo snel als een 70dr maar heeft wel wat pit, levensduur is ook goed van deze cilinder

    krukas zou ik gewoon origineel laten, dit zijn meestal de beste krukassen

    leo sp is een mooie pijp voor veel koppel onderin, maar hij laat ook wat toeren toe.

    wil je 60+ gaan dan moet je voor de DR evo gaan, wil je iets minder hard dan zou ik weer voor de 50 DR gaan.

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #202770

    Bart Meuwissen
    Topic starter
    Berichten: 100

    Alvast bedankt voor de reactie’s.
    Gaat mij niet zozeer om echt hard te gaan
    Maar meer om lekker te toeren.
    Wil wel graag dat hij lekker optrekt.

    Als ik het zo lees lijkt een standaard krukas voldoende en komt de dr50 goed uit de bus.

    Eventuele suggesties zijn altijd welkom.

    Grt

    I feel the need, the need 4 speed
    #202771

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Hallo Bart!

    Ik sluit me aan bij bovenstaand, ik heb ze allebei gehad. Allebei op een standaard krukas en ging uiteraard goed, de standaard krukas kan dat makkelijk hebben.

    De 50 vond ik net wat te tam voor het mooie, maar ik reed in die tijd vaak zwaar beladen rond met fietstassen etc. Ik zou sowieso voor de 43 gaan dan weet je zeker dat je genoeg power hebt.

    #202772

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Ik zou ook zeker weten, voor de dr 43 evo gaan. Echt een top cilindertje.
    Ik heb vaak iemand achter op en nog een bak vol spullen. Maar hij trekt nog steeds redelijk op en rijd zalig.

    In combinatie met poelie heeft tie een lekkere felle boost. Ik heb de brommer voor dagelijks vervoer maar ik geniet van elke rit, het verveeld nooit.

    #202775

    Bart Meuwissen
    Topic starter
    Berichten: 100

    Helemaal top.
    Bedankt voor de reacties.
    Hier kan ik wat mee.

    I feel the need, the need 4 speed
    #202776

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Je vroeg me over de PM welke standaard krukas aan te raden was, de RMS of DMP.

    Wij bedoelen met een standaard krukas gewoon de originele Piaggio krukas die af fabriek in het blok gemonteerd zit. Dit is de beste krukas die er is naar mijn mening, maar als je perse iets nieuws wilt zijn er alternatieven;

    RMS heb ik geen ervaringen mee, zijn wel te vinden in de ervaring sectie op dit forum. De DMP heb ik zelf in 3 blokjes gemonteerd voor anderen, van 1 weet ik dat hij al dik 1500 km volgans toeren draait met een 43DR en dat gaat goed. Die andere 2 DMP krukken zitten ook in snelle blokjes die voor zover ik weet nog goed lopen!

    De DMP staat er wel om bekend dat het schroefdraad niet zo sterk is, voor meer info hierover zie het ervaringstopic over de DMP krukas.

    #202777

    Bart Meuwissen
    Topic starter
    Berichten: 100

    Dankjewel Jos. Top

    I feel the need, the need 4 speed
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.