This topic contains 8 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Bart Meuwissen 7 years, 6 months geleden.
-
Gebruiker
-
7 september 2016 om 04:33 #185234
Mijn naam is Bart en ik ben 38 jaar en relatief nieuw in de Ciao wereld.
Ik heb vroeger wel ciao’s en citta’s gehad maar dat waren meer crossers voor
bij mijn pa en opa op het erf te crossen.Nu ben ik zelf een project begonnen en heb ik wat vragen over welke
cilinder en krukas ik kan gebruiken om een goede setup te krijgen.Mijn project word een ciao snor chopper model.
Een citta 12 inch achterwiel en een 17 inch voorwiel met een verlengde voorvork.Ik heb een origineel electronisch brom carter liggen dat ik wil gebruiken voor er onder.
Zelf zit ik te denken aan een DR 50 of DR 65 cilinder.
Een 13/13 carburateur en een leovinci SP uitlaat die ik heb gekocht.Mijn vraag is eigenlijk of iemand ervaringen heeft met de cilinders en welke krukas ik
hiervoor het beste kan gebruiken.
Eventuele anders setup’s zijn uiteraard ook van harte welkom.Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
I feel the need, the need 4 speed7 september 2016 om 04:50 #202768Originele krukassen zijn haast onverwoestbaar, hiervoor hoef je dus geen nieuwe te kopen.
De krukas zou nog bewerkt kunnen worden aan de hand van een berekening, maar dat is niet perse nodig.De 43DR is een goedkope, snelle cilinder die lang mee gaat, een aanrader dus.
Met de 50cc DR heb ik geen ervaringen.Mvg
Jeroen7 september 2016 om 04:52 #202769het hangt er maar vanaf wat je wilt bereiken 😀
De Dr evo is een hele goede cilinder met meer dan genoeg vermogen, zelfs op een standaard bromblok kan dit zeker de 60 km/h halen, ook is de levensduur erg lang van deze cilinderde DR 50 is niet zo snel als een 70dr maar heeft wel wat pit, levensduur is ook goed van deze cilinder
krukas zou ik gewoon origineel laten, dit zijn meestal de beste krukassen
leo sp is een mooie pijp voor veel koppel onderin, maar hij laat ook wat toeren toe.
wil je 60+ gaan dan moet je voor de DR evo gaan, wil je iets minder hard dan zou ik weer voor de 50 DR gaan.
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.7 september 2016 om 07:15 #202770Alvast bedankt voor de reactie’s.
Gaat mij niet zozeer om echt hard te gaan
Maar meer om lekker te toeren.
Wil wel graag dat hij lekker optrekt.Als ik het zo lees lijkt een standaard krukas voldoende en komt de dr50 goed uit de bus.
Eventuele suggesties zijn altijd welkom.
Grt
I feel the need, the need 4 speed7 september 2016 om 15:25 #202771Hallo Bart!
Ik sluit me aan bij bovenstaand, ik heb ze allebei gehad. Allebei op een standaard krukas en ging uiteraard goed, de standaard krukas kan dat makkelijk hebben.
De 50 vond ik net wat te tam voor het mooie, maar ik reed in die tijd vaak zwaar beladen rond met fietstassen etc. Ik zou sowieso voor de 43 gaan dan weet je zeker dat je genoeg power hebt.
7 september 2016 om 18:09 #202772Ik zou ook zeker weten, voor de dr 43 evo gaan. Echt een top cilindertje.
Ik heb vaak iemand achter op en nog een bak vol spullen. Maar hij trekt nog steeds redelijk op en rijd zalig.In combinatie met poelie heeft tie een lekkere felle boost. Ik heb de brommer voor dagelijks vervoer maar ik geniet van elke rit, het verveeld nooit.
8 september 2016 om 04:16 #202775Helemaal top.
Bedankt voor de reacties.
Hier kan ik wat mee.I feel the need, the need 4 speed8 september 2016 om 08:43 #202776Je vroeg me over de PM welke standaard krukas aan te raden was, de RMS of DMP.
Wij bedoelen met een standaard krukas gewoon de originele Piaggio krukas die af fabriek in het blok gemonteerd zit. Dit is de beste krukas die er is naar mijn mening, maar als je perse iets nieuws wilt zijn er alternatieven;
RMS heb ik geen ervaringen mee, zijn wel te vinden in de ervaring sectie op dit forum. De DMP heb ik zelf in 3 blokjes gemonteerd voor anderen, van 1 weet ik dat hij al dik 1500 km volgans toeren draait met een 43DR en dat gaat goed. Die andere 2 DMP krukken zitten ook in snelle blokjes die voor zover ik weet nog goed lopen!
De DMP staat er wel om bekend dat het schroefdraad niet zo sterk is, voor meer info hierover zie het ervaringstopic over de DMP krukas.
8 september 2016 om 09:05 #202777Dankjewel Jos. Top
I feel the need, the need 4 speed -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.