Welke cilinder, krukas voor goede setup

Home Forums Techniek Opvoeren Welke cilinder, krukas voor goede setup

This topic contains 8 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Bart Meuwissen 7 years, 6 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #185234

    Bart Meuwissen
    Topic starter
    Berichten: 100

    Mijn naam is Bart en ik ben 38 jaar en relatief nieuw in de Ciao wereld.
    Ik heb vroeger wel ciao’s en citta’s gehad maar dat waren meer crossers voor
    bij mijn pa en opa op het erf te crossen.

    Nu ben ik zelf een project begonnen en heb ik wat vragen over welke
    cilinder en krukas ik kan gebruiken om een goede setup te krijgen.

    Mijn project word een ciao snor chopper model.
    Een citta 12 inch achterwiel en een 17 inch voorwiel met een verlengde voorvork.

    Ik heb een origineel electronisch brom carter liggen dat ik wil gebruiken voor er onder.
    Zelf zit ik te denken aan een DR 50 of DR 65 cilinder.
    Een 13/13 carburateur en een leovinci SP uitlaat die ik heb gekocht.

    Mijn vraag is eigenlijk of iemand ervaringen heeft met de cilinders en welke krukas ik
    hiervoor het beste kan gebruiken.
    Eventuele anders setup’s zijn uiteraard ook van harte welkom.

    Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

    Alvast bedankt voor jullie hulp.

    I feel the need, the need 4 speed
    #202768

    Vespaatje
    Donateur
    Berichten: 635

    Originele krukassen zijn haast onverwoestbaar, hiervoor hoef je dus geen nieuwe te kopen.
    De krukas zou nog bewerkt kunnen worden aan de hand van een berekening, maar dat is niet perse nodig.

    De 43DR is een goedkope, snelle cilinder die lang mee gaat, een aanrader dus.
    Met de 50cc DR heb ik geen ervaringen.

    Mvg
    Jeroen

    #202769

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    het hangt er maar vanaf wat je wilt bereiken 😀