Wazige zuiger

Home Forums Techniek Opvoeren Wazige zuiger

Dit onderwerp bevat 31 reacties, heeft 9 stemmen, en is het laatst gewijzigd door citta70cc 14 jaren, 8 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
  • Gebruiker

special blue
    Bijdrager

dat carter wat jullie allemaal zeggen is een imitatie carter uit duitsland heb ze daar al vaker in de winkel zien liggen… en die carter inlaat is hetzelfde als die van het laatste type vespa.. ik heb dat carter nu namelijk ook, had eerst eentje van een mix gekocht.. een vriend van me had nog zo’n nieuw carter liggen ik dat daar eens mee vergeleken bleek dat “getunede” gedeelte er al in te zitten, toen heb ik die maar gepakt hoefde ik dat niet meer te tunen 😛 en het rijdt standaard zeker een stuk beter als zo’n oud carter…. schijnbaar zijn ze nu in italie die vespa’s al aant tunen voordat ze hier komen 😀 😛

citta70cc
    Topic starter

Ik heb dat blokje laatst onder mijn Citta gehad en liep best goed.

standaard 50cc (met die rare zuiger)
    13/13 carb. met 60 sproeier
    Malossi luchtfilter
    polini top-one
    80 poelie

Ik heb het niet gemeten maar ik denk dat hij wel tegen de 60km/h aanzat.
    Dat terwijl mijn citta met mijn huidige setup maximaal 75km/h loopt.

Mzzl Roel

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

sterk met een citta 60 :con (vind ik)

41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Vespaflappie
    Bijdrager

Als je 60 met een cioa kan halen waarom dan neit met citta???Wielen compenseer ej wel metr poulie dus dat is bullshit; geef me dan ngo es ene reden Thomas;)

Ciaofrank
    Bijdrager

ben t wel eens met herr flick

als je een 80 poelie op een ciao met snorvertanging zet haal je never-nooit de 60 kmpu met 50cctje

dus een citta (welk brommervertanding(?) heeft, maar wel kleinere wielen, dus ong zelfde effect als ciao met snorvertanding) met 80 poelie en 60 kmpu…..tsja

citta70cc
    Topic starter

Geloof het of niet!
    Ik vind het in ieder geval bewijs genoeg dat dat blokje wel wil!
    Als het goed zou lopen zou je met 50cc en speedengine ook de 60 wel halen hoor, de speedengine is namelijk ook het idee van dit speciale blokje!

Mzzl, Roel

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

ten eerste zit er in een citta GEEN snorvertanding, wat de meeste denken.
    er zit gewoon een bromvertanding in omdat citta kleinere wielen heeftm zo iets van de helft kleiner.
    daarom is eigenlijk een 80 poelie wel erg groot voor een citta.
    een speedengine op 50cc is een dikke overkill en dat werkt niet (waarom weet ik niet :P) maar tis natuurlijk ook een supergroot uitgeveild stuk bij speedengine dus misschien zal het lopen, maar alleen wat harder gaan en trekken ho maar.

maarja een citta met 50cc 60 gaan zie je niet vaak (vind ik)

41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Raal
    Bijdrager

volgens mij kun je wel goed weelien met een citta, althans daar lijken die kleine wielen me ckr chill voor 😀

Blue Magic
    Bijdrager

Ja man met een citta kun je echt heftige wheelies maken ik en lange hadden 70cc speedengine en 80er poelie en trok een auto wheelie en op volle toeren kon je het stuur niet meer eens vasthouden

Vespaflappie
    Bijdrager

Herr FlicK :
    er zit gewoon een bromvertanding in omdat citta kleinere wielen heeftm zo iets van de helft kleiner.
    een speedengine op 50cc is een dikke overkill en dat werkt niet (waarom weet ik niet :P) maar tis natuurlijk ook een supergroot uitgeveild stuk bij speedengine dus misschien zal het lopen, maar alleen wat harder gaan en trekken ho maar.

50cc op speedengine kan wel degelijk; Ik heb hetgehad….trekt en rijd beter asl ori carter; overkill is dus blijkbaar maar heel weinig en dat baseer ik uit eigen ervaring en niet wat iemand denkt…. citta heeft 12 inches + dikke noppenband is on 14 inch/15 inch schat ik?? ciao is 17inch
    denk je nou serieus dat een 3 inch 25km/h zou schelen??Ik geloof er niet in en in mijn citta zat tog egt ene snorklok….sorry thomas….

Tonni
    Moderator

Vespaflappie :

Herr FlicK :

50cc op speedengine kan wel degelijk; Ik heb hetgehad….trekt en rijd beter asl ori carter; overkill is dus blijkbaar maar heel weinig en dat baseer ik uit eigen ervaring en niet wat iemand denkt…. citta heeft 12 inches + dikke noppenband is on 14 inch/15 inch schat ik?? ciao is 17inch
    denk je nou serieus dat een 3 inch 25km/h zou schelen??Ik geloof er niet in en in mijn citta zat tog egt ene snorklok….sorry thomas….

Als jij een snorvertanding in je citta had dan was dat niet origineel. En je rekent bij de citta een band mee en bij een ciao niet?? Daar zitten normaal gesproken ook banden om hoor!!!

En jij vergeet in jouw superlogische (not) beredenering ook voor het gemak maar even dat een citta standaard een kleinere inlaat heeft en ook nog een kleinere carburateur!! Dus zal ie minder toeren maken met verder dezelfde setup als een ciao.

Als je alleen uitgaat van de inches dan zit er per omwenteling van een ciao wiel vergeleken met een citta wiel toch al bijna 40 cm verschil in hoor!! (3.14x17inchx2.5=133.45 en 3.14x12inchx2.5=94.2)En dikke noppenbanden kunnen we niet gaan rekenen aangezien die niet onder elke citta zitten he?? Ga maar eens stoeien met die formule voor snelheidsberekening, dan zul je zien dat een standaard citta met een brom vertanding bij verder dezelfde waarden echt bijna twee maal zo hard loopt als met een snor vertanding! (zal ongeveer 40 tot 45 % verschil uitmaken)

Vespaflappie
    Bijdrager

jahwel ik heb een 16 inch wiel gepakt(hebben de meeste) en voor 17 inch gerekend een aant einde nog een extra inch bijgezet(verschil tussen 15 inch en 17 inch= 3:P..:)) Dat hebk miss niet zo duidelijk gemaakt…. En we hebben hier niet over orginele snorcarters he;hebk het noooooit over gehad en wat een cita orgineel doet tov een ciao….het ging erover dat je met ene citta ook 60 kon halen met 50cc (citta70cc met dat ene blok van hem(dus dat wazig) dus kom nou niet aan met simpel redeneren want et heeft er niks mee te maken:S)…..Dat v dat snorvertanding staat totaal los van het verhaal….!!!!!ik had er tog egt 1 kan iemand voor de lol erin hebben geduwd…? Maakt verder ook niet uit trouwens…Je zegt niks verkeerd; je geeft alleen commetaar op dingen die ik niet heb gezegd….je berekeningen kloppen ook..aangezien 13(aantal omwentelingen snor) gedeeld door 7(omwentelingen brom) ook bijna 50% is….(volgens mij zei jij es een keer die aantal omwentelingen, weet ik niet zeker, correct me if i’m wrong) maarja als iemand er iets aan heeft toe te voegen of een fout heeft ondenkt in me redenering hoor ik et graag:)maar je hebt gelijk; waarschijnlijk zijn er dan geen snorklokken in:)

Tonni
    Moderator

Ja, ook jij hebt gelijk. Ik had niet gelezen dat het om een bepaalde snelheid ging die wel of niet haalbaar zou zijn. Maar dat neemt niet weg dat er standaard een gewone klok in een citta zit. Daarom trekken die dingen ook zo aso met een vario, dat is immers feitenlijk een snorvertanding. Maar echt hard zal ie er dan ook nooit mee gaan.
    No hard feelings… :wink

Vespaflappie
    Bijdrager

haha jah kan gebeuren he:) Ook geen harde gevoelens terug:P

citta70cc
    Topic starter

Dat wazige carter en zuiger zitten onder de ciao!
    Loopt als een gek!

80 poelie
    12/7 carburateur
    52 sproeier
    3 extra gaten in luchtfilter
    Leovince sigaar/frietzak
    50cc met wazige zuiger (foto zie boven)
    Origineel snel carter met grotere inlaat (Duits of Italiaans denk ik, foto zie boven)
    snorklok (als het goed is)

Dit alles loopt op een snorciao 55km/h op de autoteller!!!

Ik vind dit echt een goede prestatie voor deze setup!

Ik vond dit wel interessante informatie om met jullie te delen!

Mzzl, Roel

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.