Wazige zuiger

Home Forums Techniek Opvoeren Wazige zuiger

Dit onderwerp bevat 31 reacties, heeft 9 stemmen, en is het laatst gewijzigd door citta70cc 14 jaren, 8 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
  • Gebruiker
  • #183273

    citta70cc
    Topic starter
    Berichten: 164

    Ik heb laatst een ciao-mix gekocht voor mijn vriendin voor 75 euro.
    Er ligt alleen geen mix blok onder, maar maakt nie uit.
    Vanavond ff het blokje uit mekaar gehaald, en wat schetst mijn verbazing? ik d8 eerst dat er een hoge drukkop op zat, maar er stond piaggio op, dus raar.
    Toen keek ik naar de zuiger en nu blijkt een deel van de verbrandingskamer, wat normaal in het kopje verwerkt zit in de zuiger te zitten!
    Dus de zuiger is niet bol zoals normaal, maar er zit zegmaar een gat in, heeft iemand dit vaker gezien, ikke niet?!
    En als ik er een normale zuiger opzet zou dan de compressieverhouding nog wel kloppen?
    Waarschijnlijk niet, want bij bijvoorbeeld een Malossi kop zit er ook nog een vrij grote uitsparing in bij de bougie, zou dit werken ofnie???

    Mzzl, Roel

    #188941

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6605

    nooit gehoord of gezien maar reed die mix wel voordat je m uit elkaar haalde ?

    41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #188943

    Vespaflappie
    Bijdrager
    Berichten: 1231

    Herr FlicK :
    nooit gehoord of gezien maar reed die mix wel voordat je m uit elkaar haalde ?

    Das tog geen antwoord op zijn vraag???????
    Ik zou er een gewone zuiger in doen..Die kop moet het zeker doen; voor de zekerheid kan je nog ff langs de bromboer gaan ervoor… Zet er een gewoon zuigertje en dan is alles weer goed:)

    #188945

    Ciaofrank
    Bijdrager
    Berichten: 391

    volgens mij bedoelt hij dat ze boegie in de kop uitsteekt, en de verbrandingskamer dus in de zuiger zit. Een gewonen zuiger lijkt me in dit geval geen optie, of je moet ook de kop vervangen.

    #188947

    citta70cc
    Topic starter
    Berichten: 164

    Nee, de bougie steekt niet onder het petje uit, maar er zit verder ook geen uitsparing in zoals een normaal petje(verbrandingskamer)
    Maar de uitsparing in de zuiger werkt idd als een verbrandingskamer, omdat het petje zo vlak is!
    Ik denk dus dat als ik er een normale zuiger inzet de compressieverhouding niet meer klopt?
    En nee, het blokje liep niet toen ik hem kocht: krukaslager beetje vastgeroest en vocht in het blok, er kwam zelfs een straal water uit de uitlaat zetten!!! Maar alles is te maken!
    Alvast bedankt voor de reacties.

    Mzzl, Roel

    #188953

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4517

    Foto?? Komt mij niet bekend voor. Ik zou het graag eens zien…

    #188956

    citta70cc
    Topic starter
    Berichten: 164

    Binnenkort ff een foto van maken inderdaad.
    Wat ik trouwens ook heb gezien bij het carter is dat het spruitstuk aan de binnenkant groter is dan een origineel nederlands carter.
    Dus heb ik het idee dat het geen Nederlands blokje is!(Ik weet dat ze in italie gemaakt worden)
    Een beetje het speedengine idee, maar er is niet door iemand zelf aan gefreesd want het is zo netjes gedaan dat het vanuit de fabriek gebeurd moet zijn, want dit kun je zelf nooit zo mooi.
    Het spruitstuk loopt dus niet gewoon recht door zoals normaal, maar in de binnenkant naar boven en beneden!!!
    Wazig he. Ook hiervan zal ik ff een foto maken.

    Mzzl, Roel

    #188957

    Frenkie
    Bijdrager
    Berichten: 327

    OOOwja, die carters ken ik wel. Heb ik eens gezien bij een vriend van me. Ziet er heel raar uit:P Hij had op de buitenkant ook nix van tekst ofzow staan en het was ook glad (kan zijn dat de vorige eigenaar het gepolijst had).
    Maar in dat carter was echt alles hoekig en vierkantig, nix rond. heel wazug.

    #188958

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4517

    Ik had hier een keer een carter die als inlaat een 7 of 8mm rond gat had.. Daar zat verder helemaal geen model in…. Vaag..

    Maar ik weet niet of een italiaans carter anders is.. Ik heb ook een italiaans ciaotje gehad, maar dat blokje was gelijk aan een nederlandse qua inlaat..

    #188959

    citta70cc
    Topic starter
    Berichten: 164

    Okee, hierbij de foto’s van die rare zuiger en het carter, veel plezier ermee.

    Raar he?, maar het zal wel goed lopen denk ik, laat het zo snel mogelijk weten.

    Mzzl, Roel

    #188960

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4517

    Dat carter is zeker interessant. Hier is al aan gedaan wat je normaal zelf doet om hem te tunen, dit is alleen niet door iemand handmatig gedaan. Het is zeker geen origineel vespa carter. Denk wel dat ie lekker wil lopen met een dikke cilinder.

    En die zuiger ben ik ook nog nooit zo tegen gekomen in een vespa blokje. Ik ben er van overtuigd dat het een imitatie (lees: licentie vespa) blokje is.
    Het zou goed zo’n blokje van zo’n Berini Kinetic of zoiets kunnen zijn…

    #188961

    citta70cc
    Topic starter
    Berichten: 164

    What the fuch do you mean by berini kinetic blokje?
    Maar wel leuk he, bespaard weer veel werk.
    Ga nu slapen na al da carnsvalsbier.

    Mzzl, uit kruikenzeikersland, Roel

    #188965

    citta70cc
    Topic starter
    Berichten: 164

    Kijk nou ff, dit is best interessant…

    #188966

    Frenkie
    Bijdrager
    Berichten: 327

    Yup, dat is dat carter waar ik het over had. Heel wazug allemaal.
    En die zuiger is al helemaal wazug:P nog nooit gezien.

    #188967

    citta70cc
    Topic starter
    Berichten: 164

    da bedoel ik nou

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.