Wat heb je vandaag geklust? Deel 2

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Wat heb je vandaag geklust? Deel 2

This topic contains 396 reacties, has 71 deelnemers, and was last updated by Wim V8 4 months, 2 weeks geleden.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 397)
  • Gebruiker
  • #774294

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2445

    Lekker geklust :thumb Zoals je de wielen hebt staan 5 berichten hiervoor kan er wel olie uit je klok lekken en dat wil je natuurlijk niet.
    Dat je tijdens het aandraaien je wiel vastzet zal met het driehoekslager te maken hebben, daar zit iets niet zoals het hoort.

    #774298

    Michel
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 75

    Dat je tijdens het aandraaien je wiel vastzet zal met het driehoekslager te maken hebben, daar zit iets niet zoals het hoort.

    Enig idee waar de ring tussen moet? wiel -driehoeklager – moer ?

    Bvd

    #774303

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2445

    De ring die het lager vasthoudt hoort niet los te zitten, die zou ik even vastzetten met popnagels als je dit driehoekslager wil blijven gebruiken. Hij hoort in ieder geval tussen driehoekslager en de moer te zitten.

    #774305

    Michel
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 75

    De ring die het lager vasthoudt hoort niet los te zitten, die zou ik even vastzetten met popnagels als je dit driehoekslager wil blijven gebruiken. Hij hoort in ieder geval tussen driehoekslager en de moer te zitten.

    Die ring/plaat zit er nog wel, maar deze niet:

    Deze had ik het over. Wellicht komt hij ergens anders vandaan? Bij de rem wellicht.

    Edit: hij lijkt te horen tussen het wiel en de driehoeklager

    #774316

    AA-T
    Topic starter
    Berichten: 2445

    Ik ken m niet, maar misschien is het een citta ding (nooit aan gesleuteld). Of een oplossing van een vorige eigenaar.. Aan de aanslag te zien heeft hij in ieder geval bij het lager gezeten, of hij daar ook hoort mag iemand anders je vertellen 🤔

    #774318

    Michel
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 75

    Ik ken m niet, maar misschien is het een citta ding (nooit aan gesleuteld). Of een oplossing van een vorige eigenaar.. Aan de aanslag te zien heeft hij in ieder geval bij het lager gezeten, of hij daar ook hoort mag iemand anders je vertellen 🤔

    ik denk dan inderdaad een Citta ding. Want  ik heb twee ringen en heb twee achterklokken gedemonteerd. Maar of hij hoort waar ik hem nu heb weet ik ook niet.
    Beide klokken zaten trouwens zonder olie.

    #774322

    Joor
    Donateur
    Berichten: 277

    Die ring hoort tussen het lager en het wiel, deze voorkomt dat de 3hoekplaat tegen het wiel komt.

    #774323

    Michel
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 75

    Die ring hoort tussen het lager en het wiel, deze voorkomt dat de 3hoekplaat tegen het wiel komt.

    Thanks. Dan zit hij nu goed 🙂

    #774329

    LAD78
    Bijdrager
    Berichten: 162

    Ik zit al zeker 21 jaar in de citta’s en zo een ring ben ik nog nooit tegen gekomen tussen velg en 3hoeklager.

    #774426

    Michel
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 75

    Ik zit al zeker 21 jaar in de citta’s en zo een ring ben ik nog nooit tegen gekomen tussen velg en 3hoeklager.

    Oke duidelijk. Maar waar hoort hij dan wel? Bij de achterrem / achteras?

    Ik heb twee klokken gedemonteerd en had twee ringen. Allebei een citta wiel.

    bvd

    #774431

    gileracitta.com
    Bijdrager
    Berichten: 443

    Ik zit al zeker 21 jaar in de citta’s en zo een ring ben ik nog nooit tegen gekomen tussen velg en 3hoeklager.

    idd zal wel niet kloppen 🙄

    #774433

    Michel
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 75

    idd zal wel niet kloppen

    Deze foto bewijst toch niks? Dan moet je eerst de driehoeklager eraf halen en kijken of tussen het wiel en lager een ring zit 😉

    EDIT: mooi strak velgje trouwens 🙂

    #774452

    Michel
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 75

    Net nog eens gekeken. Maar aan de remsegmentzijde kan de ring nergens. Aan de driehoeklagerzijde past hij mooi (let niet op de vieze velg ;-)):

    #774458

    LAD78
    Bijdrager
    Berichten: 162

    ik zelf ben nog nooit zo een ring tegen gekomen en heb nog nooit zo een ring gebruikt voor mijn citta’s.

    Maar als de ring van jou verder nergens van af kan komen dan zal de ring tussen je velg en driehoek lager gezeten hebben. Sowieso niet aan de binnenkant of normaal gesproken niet van je rem zijn geweest.

    Ps voor de volgende keer dat je iets demonteert goed opletten hoe je het uit elkaar haalt en in welke volgorde het vast zat.

    #774465

    Michel
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 75

    Ps voor de volgende keer dat je iets demonteert goed opletten hoe je het uit elkaar haalt en in welke volgorde het vast zat.

    Bedankt voor de tip, aldoende leert men 😉

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 397)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.