warme lucht uit cilinder

Home Forums Techniek Motorisch warme lucht uit cilinder

This topic contains 19 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by Dustin 5 years, 4 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
  • #780778

    dennis84
    Bijdrager
    Berichten: 53

    Vaak is de originele klem op de uitlaat ook best beroerd…ik haal die altijd voorzichtig weg zodat je een kale pijp over hebt en monteer hem vervolgens met deze slangklemmen:
    12824146-39F1-4729-81AB-40418AAF5955
    Vouw vervolgens een flinke lap aluminiumfolie tot een dunne strip en wikkel deze rondom de pijp, slangklem eromheen en aandraaien maar. Zo vul je de mogelijke kiertjes/randjes met folie en is ie best dicht. Mooiste zou nog zijn als je in je koelribben links & rechts een gaatje boort en hem dmv veren nog eens extra ophangt.

    *bovenstaande slangklemmen komen trouwens van aliexpress, prima kwaliteit en binnen enkele dagen thuis.

    #780823

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    heey mannen,

    heeft de topicstarter niet gewoon een 23,5mm uitlaat op een 22mm poort?
    gungum heb ik in 9 jaar nog nooit nodig gehad en “enkele milimeters speling” ook niet

    #780827

    Dustin
    Bijdrager
    Berichten: 373

    Ik denk dat hij verkeerd begrepen wordt, en dat het probleem is dat de uitlaat niet ver genoeg op de uitlaatflens van de cilinder geschoven kan worden 😉 . Ik heb dat ook op ’t moment, maar ik heb er een oude citypower opzitten die een beetje krom is bij de mond en dus niet helemaal erop schuift.

    dat ie hier niet tot de top komt:
    5775574a9e5d4-1



    Die proma cc heb je btw helemaal niet in 23,5mm toch? 

    1
    #780828

    Rick
    Topic starter
    Berichten: 22

    Hey allen, het probleem was dus dat de flens net niet goed aansluitte op de cilinder. Ik heb Dustin zijn tip gebruikt en de uitlaat iets bij geveild (er zaten twee ‘bultjes’ in de binnenkant van de uitlaat). Nadat ik de uitlaat bijgeveild had, pastte de flens perfect op de cilinder. Voor de zekerheid heb ik er nog uitlaat pasta ingesmeerd.

    Bedankt voor het meedenken. Nu is het tijd om af te stellen!

    #780829

    Dustin
    Bijdrager
    Berichten: 373

    Goed om te horen! Succes :thumb

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.