Vespa si 50 cc lekt veel lucht

Home Forums Techniek Mechanisch Vespa si 50 cc lekt veel lucht

Dit onderwerp bevat 7 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Thomas Snoeck 1 week geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker

Lucas Van Vilsteren
    Topic starter

Hallo,
    ik heb nu al heel erg lang een vespa si in de schuur staan en ben er al een tijdje mee bezig om het optelossen. Er zat een cilinder op en die bleek ovaal te zijn(idk hoe) die heb ik vervangen en de brommer loopt nu beter maar tussen de kop en de cilinder ontsnapt heel veel lucht. Ik heb al meerdere male de pakking vervangen en ook laatst de tapeinden ook vervangen en nogsteeds ontsnapt er veel lucht. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik dit op kan lossen?

alvast bedankt!

Martino
    Bijdrager

Zijn de pakkingsvlakken wel mooi recht? Wellicht cilinderdeck en cilinderkop vlakken zodat deze beter afsluiten.

Cilinderkop vlakken

Lucas Van Vilsteren
    Topic starter

Dankje ik ga dit proberen

SuperSi
    Bijdrager

Is dat niet gewoon de koellucht die over je cilinder word geblazen en aan de rechterkant er weer uit word geblazen?

Dustin
    Bijdrager

Ik durf te wedden dat inderdaad je “probleem” gewoon de lucht is die door je vliegwiel langs je cilinder geblazen wordt, om te koelen. Zoals supersi al noemt. Ik maakte deze fout ook toen ik mijn citta echt net had 😛

Thomas Snoeck
    Bijdrager

Ik merk hetzelfde op bij mijn blok! Er komt ook veel lucht lans de onderkant tussen de cilinder en kop. Is dit normaal?

Dustin
    Bijdrager

Lees verder dan de beginpost, daar staat je antwoord…

Ik durf te wedden dat inderdaad je “probleem” gewoon de lucht is die door je vliegwiel langs je cilinder geblazen wordt, om te koelen. Zoals supersi al noemt. Ik maakte deze fout ook toen ik mijn citta echt net had 😛

Thomas Snoeck
    Bijdrager

Ja had ik wel gelezen maar stond niets over lucht dat langs de onderkant ontsnapte… Toch bedankt!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.