Veening's Si

Home Forums Perso’s Collecties Veening's Si

This topic contains 1 reactie, has 2 deelnemers, and was last updated by Robin_Ciao 1 month geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Gebruiker

Veening
    Topic starter

Hallo allemaal.

Ik zal mijn Si eens even voorstellen op het forum, ik ben hier tot dusver alleen actief geweest om wat onderdelen te bemachtigen.
    DSCF0977-1
    Ik dacht nadat ik mijn motorrijbewijs had gehaald en vanaf een Tomosje naar een BMW K100 was gegaan ik niet weer terug zou kijken naar 50cctjes. Uiteindelijk is heeft het kleinschaligere geklooi op brommertjes met vrienden me toch weer terug getrokken, je bent geen snelheid of vermogen nodig om lol te hebben!

Ik was wel een beetje klaar met Tomos dus ik zocht van anders. Toen er een goedkope niet-lopende Si op Marktplaats kwam zag ik een mooi projectje.

Zo kocht ik de Si. Niet in hele slechte staat maar ook niet mooi meer en natuurlijk niet lopend.
    IMG_20200718_162922

Nadat hij weer liep is hij uit elkaar gehaald om hem weer eens goed in de lak te zetten. Het is dezelfde kleur pastelblauw als de vorige eigenaar er op gespoten had alleen nu in 2K hoogglans lak ipv matte lak.
    FJIMG_20200815_201407FJIMG_20200817_075621
    Het elektrisch systeem heeft een goede upgrade gekregen. De brommer heeft nu een contactsleutel en een 6V DC systeem met accu. Remlicht en richtingsaanwijzers staan nog op de to-do list.
    contactsleutel

De motor heeft natuurlijk ook wat liefde gekregen ipv alleen draaiend maken. De poellies zijn vervangen door een variareur, de uitlaat is een Giannellli citypower en de carburateur is vervangen door een 12/12 formaat.

Nu wat glamourshots van het brommertje. De kleur past goed in het herfstlandschap.
    DSCF0963-1
    DSCF0972-1
    Ik heb nog wat plannen om het iets te verbeteren dus verwacht nog updates op de voortgang daarvan. Op dit moment ga ik genieten van tourtjes met vrienden.

Robin_Ciao
    Bijdrager

Ziet er mooi uit. Volgens mij heb ik deze gisteren op Reddit gezien. Ik zou graag ook nog een si willen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.