Veel witte rook

Home Forums Techniek Problemen oplossen Veel witte rook

This topic contains 5 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Martino 3 days geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker

ultrabanaan
    Topic starter

Hallo allen, er ligt hier een aardig pak sneeuw en daar ben ik zojuist even doorheen gecrosst. De laatste kilometer kwam er aardig wat witte rook uit de uitlaat. De brommer was ook nog niet helemaal warm. Na 2 uurtjes stil te hebben gestaan in de kou wilde hij niet meer starten. Zojuist even luchtfilter en carburateur gereinigd, opnieuw gestart en hij wilt weer. Ook nu wel veel witte rook alsof hij te lang op choke heeft gelopen.

het vriest en ik heb voorzichtig door de sneeuw gereden (dus geen vol gas). Kan het zijn dat er een pakking lekt of moet ik gewoon even een stukje vol gas gaan rijden om de benzine nog eens goed door het blok te laten gaan? Iemand ervaring hiermee?

Freud
    Bijdrager

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/2774016/hoe-zat-het-ook-alweer-met-die-witte-rook

Heb je iets dat je liever prive wil bespreken stuur dan een PM

Semmad
    Bijdrager

Ga maar eens een stuk rijden eerst.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Meneer Martin
    Bijdrager

😂 Freud

Meneer Martin
    Bijdrager

Zou het kunnen dat door de koude lucht er meer zuurstof in je mengsel zit? Misschien een grotere sproeier nodig met koud weer.

Martino
    Bijdrager

En is de witte rook al verdwenen? Witte rook duid vaak op water/stoom wat mee verbrand. Bij watergekoelde cilinders kan je hier ook lekken aan herkennen. Wellicht wat sneeuw in je systeem gekomen wat er eerst uit moet. De rook zal wat meer blauw moeten zijn.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.