Valse lucht

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Valse lucht

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Luuk66 1 week, 5 dagen geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker

Luuk66
    Topic starter

Ik heb net een nieuwe citta gekocht en vind hem helemaal prachtig. Hij trekt alleen erg traag op, na de “deo-test” te hebben uitgevoerd kwam ik erachter dat hij lucht aanzuigt tussen de twee carter helften. Dus nieuwe pakking set gekocht en de carterpakking, voet en koppakking vervangen. Toch blijft hij nog valse lucht aanzuigen tussen de carter helften. Iemand een idee? vloeibare pakking erbij?

p.s. er lekt een beetje zwart spul tussen de helften vandaan misschien betekent dit iets.

gr.
    Luuk

Wilk1985
    Moderator

Hallo Luuk! Welkom op dit forum.

Kan je misschien eens een foto maken?

Je weet zeker dat het zwarte spul tussen de carter helften vandaan komt? Of bedoel je bij de voetpakking?

Wat voor voetpakking heb je gebruikt? Die aluminium sluit slecht af, je kunt beter een kartonnen gebruiken.

Weet je zeker dat hij geen valse lucht trekt bij de cilinderkop? Voor de zekerheid altijd beter de cilinder en kop vlakken, na een tijd gaan ze vaak wat krom staan en daar valse lucht trekken.

Luuk66
    Topic starter

Hoi Wilk,
    Bedankt voor je reactie. Ik zal morgen een foto uploaden. Ik ga het blok morgen ook weer uit elkaar halen om er wat vloeibare pakking aan toe te voegen (en eventueel iets extra als jullie aan de foto iets zien) het carter en voetpakking zijn beiden van karton. Ik vond het inderdaad moeilijk om bij de deo test te zien of de lucht bij het carter of de voetpakking vandaan komt. Ik ben er echter vrij zeker van dat de cilinderkop niet het probleem is. Kan deze valse lucht echter wel het probleem van het trage optrekken verklaren, hij trekt namelijk echt erg slecht op.

Luuk66
    Topic starter

155221275346760602980
    Bij deze een foto.

AA-T
    Sleutelbeheerder

Komt dit niet gewoon uit de uitlaat? Deze sluiten over het algemeen maar slecht af. Vervolgens waait die prut naar achteren en is het moeilijk zien waar het weg komt.
    Misschien nog een beetje prut van de voetpakking erbij aangezien het wel erg nat is. Heb je de carterpakking na het vervangen goed vlak afgesneden waar de voetpakking komt?

In je omschrijving zie ik niet staan dat je de lagers hebt vervangen, klopt dat? Dat is wel aan te raden als je het blok uit elkaar haalt, sowieso wanneer het blokje al de nodige kilometers heeft gemaakt.
    Net zoals dat het hergebruiken van pakkingen ook niet echt bevorderlijk is.

Luuk66
    Topic starter

Heb het kleine carter er vandaag af gehad, en heb vloeibare pakking toegevoegd. Heb de lagers niet vervangen, ze zagen er nog goed uit en liepen nog soepel. Het hele blok zit nu weer dicht maar heb nog wel twee vragen. De vloeibare pakking puilde ook wat uit naar binnen in het blok, slijt dit gewoon weg? En na het blok weer gesloten te hebben maakt het heel zacht een geluid als je het vliegwiel draait op een bepaald punt, kan dit komen omdat er nog geen smering is vanwege geen benzine in het blok? Ik heb volgend weekend pas tijd om hem te testen jammer genoeg.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.