Uitboren belgencarters

Home Forums Techniek Opvoeren Uitboren belgencarters

Dit onderwerp bevat 6 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Crullie 1 jaar, 11 maanden geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker

SauSaurus
    Topic starter

Hoi,

Ik heb dus belgencarters gekocht, maar nu vraag ik me af of het zin zou hebben om de inlaat uit te boren naar 13mm… Op het moment is die ong 11mm, wel met het grote inlaatvlak natuurlijk.
    Ik ben van plan om er een DR50 cilinder op te zetten en wil hem niet verzuipen door een te grote inlaat.

Wat is wijsheid?

zevenenergie
    Forum Goeroe

Als je het onderste uit de kan wil halen dan kan je hem uitboren en een 13/13 monteren. het inlaatvlakje is nog wat te vergroten en je kan ook nog iets aan je krukas doen.

Er hoort op dit carter een 12/12.

Wijsheid is het vermogen om de dingen met kennis en inzicht te doen. In dit geval kan je je kennis en inzicht gebruiken om je vermogen te vergroten.

Of je erg gelukkiger van wordt? Nee je weet uiteindelijk lijd het weer tot frustratie, al was het maar bijvoorbeeld dat je boetes krijgt.

Geluk komt echt en alleen maar van binnen uit, al het uiterlijke is afleiding.

Wijsheid is dus eigenlijk je innerlijke stem volgen, dus doen wat je eigenlijk doen moet.  Rusten als je moe bent,  eten als je honger hebt en zo voort. Opvoeren is niet echt een innerlijke behoefte.

Maar neem gerust eens een uitstapje er is voldoende speelruimte 😀

SuperSi
    Bijdrager

Ik ben persoonlijk niet zo heel grote fan van uitboren.
    Liever een ronde vijl en rustig aan je inlaat uitvijlen en “flowen”.

Verzuipen ga je niet doen hoor met een grotere inlaat.

SauSaurus
    Topic starter

Oh ja dat kan ook natuurlijk, dan vijl ik hem wel.

@zevenenergie dat was een retorische vraag lol

Martino
    Bijdrager

Mocht je nog groter dan 13mm kunnen gaan zal je 38,4mm DR daar nog steeds blij van worden. Helaas is het spruitstukje en carburateur keuze de limiterende factor. Ik lees nergens of je ook een 13/13 SHA carburateur gaat monteren? Doe je dit niet loont het de moeite niet je inlaat te vergroten.

Iedereen doet dit met verschillende tools en mijn voorkeur voor het spruitstukje is juist weer een Dremel, maar boren en vijlen kan ook. Mijn punt is “Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden”.

Hier op het forum zijn genoeg voorbeelden te vinden en het is “wijsheid” deze alvorens te raadplegen.

SauSaurus
    Topic starter

Ben inderdaad van plan een 13/13 te monteren.

De reden dat ik het vroeg was omdat in de how-to over uitvijlen stond dat je hem niet te groot moest maken, en ik ook nog nooit iets uitgevijld had. Verder kon ik ook geen referentiemateriaal vinden van inlaatjes voor DR50 cilindertjes, dus vandaar.

Maar bij deze ga ik aan de slag en weet ik voldoende.

Crullie
    Donateur

Met de dremel heeft mijn voorkeur  😀

TICKLING BARN
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.