Trekstarterkit “El Citta”

Home Forums Mening & ervaring Overige mening & ervaring Trekstarterkit “El Citta”

This topic contains 10 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by lightlord 7 years, 4 months geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
  • #149291

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 4030

    Ik had de adapter plaat zaterdag al binnen en ben zondag begonnen met de montage.
    Ik heb precies dezelfde trekstart op het internet gekocht voor 8,50 inclusief verzenden.
    En 5 euro aan bevestigings materiaal een m6 draadeind had ik nog liggen.
    De meenemer heb ik zelf gemaakt.
    De plaat zie er prachtig uit en is van een soort carbonaat dus niet zo stijf, maar geen enkel probleem met roest.:thumb
    De maat voering van de plaat is perfect.:thumb

    Toch onder vond ik bij montage een probleem. Ik kwam niet uit met de gaten. 5mm verschil.
    De draadeinden staan een beetje scheef, hoe dat komt is niet duidelijk, ik houd het er op dat de bouten dunner zijn dat de gaten in het blok en daar door scheef gaan tijdens het aandraaien.
    Met een beetje kracht, er op duwen en het zit.

    Maar nu.
    Ik ben een poelie rijder en rijd altijd met poelie 80 of kleiner.
    Helaas loopt de snaar tegen het draad eind aan en hoor ik het heftig aan lopen als ik aan het wiel draai.

    Ik heb Elkan verteld van het probleem. Hij zegt dat iedereen die een set besteld heeft een tool krijgt om Het probleem te verhelpen. En er komt een filmpje:thumb

    Maar ik heb alleen de plaat besteld dus ik vroeg hem of ik ook voor een tool in aanmerking kwam, maar daar kreeg ik na dat hij deze vaag via PM ontvangen had, geen antwoord op.

    Dus dan maar zelf het probleem oplossen.
    Ik heb geprobeerd het draadeind in te vijlen maar bij een paar keer starten is de boel verbogen en is de trekstart niet meer uitgelijnd.

    Ik heb vervolgens een lasrups op een draadeind gelast en ingevijld

    Nu blijft het recht maar niet genoeg ruimte voor een poelie 70 en zijwaardse beweging van de snaar.
    Dus maar weer gaan knutselen en dit gemaakt:

    Nu is er genoeg ruimte voor poelie 70 en de snaar heeft ook zijdelings wat beweging ruimte.

    Al met al functioneert het nu, al ben ik wel benieuwt hoe de handleiding er uitziet en het instructiefilmpje:lol .

    Een beetje jammer dat ik het probleem zelf moest ontdekken en oplossen.
    (Dat was weer 15 euro en een berg werk)

    Elkan sterkte met de tool.

    Al met al ik ben toch nog blij met mijn trekstart.
    Ik hoop dat ik er lang plezier van heb.

    #152393

    ciao S
    Bijdrager
    Berichten: 105

    Achja kinderziektes heb je altijd:)

    #152394

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 4030

    ciao S :
    Achja kinderziektes heb je altijd:)

    Ha, jij hebt makkelijk praten jij hebt niets gekocht:lol

    Ik ben trouwens nog aan de gang gegaan om de trekstart goed uit te lijnen.
    (kreeg het niet goed voor elkaar) en heb nu de lange moeren aan de draadeinden gelast zodat dat in ieder vast zit.

    Nu heb ik de draad einden zo gebogen zodat het geheel precies in het midden staat.
    Dat is belangrijk voor de werking.

    (Het vastlassen is niet echt nodig, maar maakt het monteren en afstellen wel makkelijker)

    #152397

    El Citta
    Donateur
    Berichten: 824

    Niet toevallig dat jij als koper van een losse adapterplaat dit topic gestart bent en zoveel aanpassingen laat zien. Dit bewijst het voordeel van de aanschaf van een compleet setje. Ik heb dit probleem met uitlijnen in de conceptfase namelijk ook ondervonden en heb de uiteindelijke set daar op aangepast.

    Uiteraard ook deels het gevolg van een verlate handleiding maar bovenstaande aanpassingen om de boel uit te lijnen zijn bij de complete set echt niet nodig.

    #152395

    zevenenergie
    Topic starter
    Berichten: 4030

    Beste Elkan,
    Ik ben ook een klant.

    Ik worstel met je product en jij geeft niet eens een handleiding of video 😕
    Dat ervaar ik als klant onvriendelijk.

    Ik was de eerste die wat op gestuurd kreeg en was dus de eerste die tegen jouw problemen aan liep.
    Het feit dat er een handleiding en video nodig is voor de installatie zegt genoeg.

    Ik heb je op de hoogte moeten brengen, dat bij poelie 80 en kleiner de snaar ging aan lopen.
    Ik vroeg of je dit wist en je je had daar geen weet van,
    Want je had alleen getest met poelie 90. Weet je nog?
    Wat stelt die concept fase dan voor?

    Ik neem aan dat de aanpassing hier voor, niet in het plastic zakje zit.
    Ik heb zo mijn donker bruine vermoeden, dat hier wachten hier op nog even gaat duren.

    Dit product heeft een uitlijningsprobleem, en dat ga je bij elke keer dat werk heb aan de brommer tegenkomen,
    omdat het het eerste is dat je er af moet halen…. de trekstart is.

    Ik ben heel benieuwt wat voor magische dingen je in je plastic zakje hebt zitten waardoor iedereen die het complete setje gekocht heeft, wel gevrijwaard is van dit uitlijningsprobleem.

    #152398

    El Citta
    Donateur
    Berichten: 824

    Jaap,

    Ik vind het ten eerste erg jammer dat je zo negatief reageert!

    Je hebt er zelf voor gekozen een losse adapterplaat aan te schaffen. Hiermee heb je ingeschat het zelf netjes te kunnen monteren. Nu je tegen problemen aanloopt (oorzaak van jou montage) schuif je het vervolgens op het product af en dat is te makkelijk in mijn ogen.

    Tip van de dag: Draadeinden niet vastdraaien in de hoge moeren. Het vastzetten moet gebeuren met een moer die je tegen de hoge moeren aan draait. Dit voorkomt het scheef staan.

    #152396

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Het punt van Zevenenergie is zo wel duidelijk vind ik.

    Om langdurig moddergooien te voorkomen ga ik de discussie over de compleetheid van het setje nu beëindigen, ook omdat de toon waarop de discussie wordt gevoerd niet de toon is waarop we als liefhebbers met elkaar om zouden moeten gaan.

    Aangezien er in totaal 38 setjes zijn verkocht verwacht ik eigenlijk dat er binnen niet al te lange tijd wel een verhaal hier staat van iemand die een complete set heeft gekocht zodat er een duidelijk oordeel ontstaat over de kwaliteit van dit setje en de compatibiliteit met verschillende poelie verhoudingen.

    #152399

    El Citta
    Donateur
    Berichten: 824

    Bovenstaande discussie verdient inderdaad niet de schoonheidsprijs. Ik heb via pm contact gehad met zevenenergie en aangeven dat ik me wat klantvriendelijker op had kunnen stellen. Hij heeft inmiddels de montagevideo ook ontvangen maar het probleem van de tapeinden is bij hem met de stappen uit deze video nog niet verholpen. Mijn eerdere reactie dat hij dan maar een volledige set had moeten kopen wil ik bij deze terugnemen. Ik ben echter zeer benieuwd of dit probleem zich ook bij de andere gebruikers voor gaat doen, en hoop dan ook op een reactie van de andere kopers.

    Wat betreft het poulie verhaal. Ik heb de set op 3 brommers getest (standaard citta poelie 105, standaard ciao poelie 90, en Si achterbrug met vario), in alle gevallen heb ik het probleem met aanlopende v-snaar niet gehad. Ook hier ben ik benieuwd naar de ervaringen van andere gebruikers en kijk ik graag naar een oplossing om het product te verbeteren. Ik heb al wat ideeën maar dit zal even tijd nodig hebben om te realiseren. Wordt vervolgd en zie jullie reacties graag verschijnen.

    #152400

    Sven-L
    Bijdrager
    Berichten: 22

    Trekstart ontvangen en gemonteerd! Mooi ding en een zeer duidelijke instructie video.

    De moer die op het krukas moet en waar de meeneem-er op gemonteerd moest worden heb ik ingekort. Dit was bij mij sws nodig, want anders greep de moer het schroefdraad van de krukas niet aan. In het begin van de moer zit namelijk een stukje zonder schroefdraad.

    in de onderstaande link 2 foto’s en een filmpje van het product.

    https://1drv.ms/f/s!AlDAbeu4X9x9mI8un2wF9BzHakACkw

    Ik vind het een mooi product en top bedacht! Bedankt Elkan!

    #152402

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Voor de eventuele poeli rijders zou een Simo of Belgen koppelingen misschien een oplossing kunnen zijn.
    Dit geeft meer ruimte. En het is ook nog eens beter tegen het slippen van de snaar.

    #152403

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    Alles gemonteerd werkt als een tierelier na een kleine aanpassing.

    Voor de 70mm poelie rijders onder ons let op v-snaar loopt aan op het achterste draadeind.
    Ik heb dit opgelost door een gleufje naar boven te frezen en het blok 4mm te draaien 😉

    Je kunt ook als je geen gleufje wilt frezen een skatebord lagertje gebruiken werkt ook prima 😉

    Al met al een mooi concept en met de video erbij goed te doen :thumb

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.