Tikkend/kloppend geluid

Home Forums Techniek Mechanisch Tikkend/kloppend geluid

This topic contains 4 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Huib 4 years, 7 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #788914

    Huib
    Topic starter
    Berichten: 22

    Sinds ik de brommer gewassen heb maakt de brommer en tikkend/kloppend geluid ergens bij het blok in de buurt. Kan niet precies zeggen wasr dit vandaan komt.

    Heb dit een keer eerder gehad toen ik hem net had en het winter was 2 jaar terug maar daarna tot gisteren geen last van gehad voor zover ik weet….

    Komt dit probleem bekend voor bij iemand?

    #788921

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Tikken kan meerdere dingen betekenen dus daar ga ik niet op gokken, maar kloppen doet me denken aan een brommer waar ik laatst aan heb gesleuteld.

    Die had de 3e blokbout loszitten waardoor de koppeling het frame raakte. Een kromme krukas kan ook zon soort geluid opleveren. Beide opties hebben overigens niets te maken met het wassen van de brommer zou ik zeggen maar dit is wat er in mij opkomt.

    #788960

    Huib
    Topic starter
    Berichten: 22

    Thanks,

    Dit controleren door blok er uit te halen?

    #788967

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Denk dat Wilk het derde ophangpunt bedoelt, daarvoor hoeft alleen de linkerkap eraf. Zelfde geldt voor een kromme krukas 😉

    Filmpje van het vage geluid maken, op YouTube of iets dergelijks plaatsen en hier een linkje neerzetten kan helpen om het probleem te identificeren.

    #789058

    Huib
    Topic starter
    Berichten: 22

    Ja goed idee! Heb helaas de boel nu behoorlijk uit elkaar liggen, moet eerst de voorvork (stangen en vering enzo) in elkaar zien te zetten. Zal daarna direct een filmpje maken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.