Tecno Estoril

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Tecno Estoril

This topic contains 36 reacties, has 27 deelnemers, and was last updated by giel 2 years, 11 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
  • Gebruiker
  • #153015

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    nou ik moet die uitlaat nog krijge.. die jonge neemt zn telfoon niet op dus dan kan ik niks regelen
    maar zodra ik em heb ga ik meteen ff teste maak ik wel ff filmpje enzo van 0 naar top haha

    de uitlaat zit eronder en starte goed en maakte niet veel herrie.
    het is nu slecht weer dus ik w8 ff met volgas rije, want ik heb slechte bandjes…

    ding loopt heeel slecht… trekt super sloom en gaat maar 58km/h 😕
    tevens is mijn bougie wit aan het worden, en met de leovince was die pikzwart

    ik heb dus waarschijnlijk n grotere srpoeier nodig:con ?

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #154117

    venner90
    Bijdrager
    Berichten: 62

    ik heb ook zo’n technigas reverse op mijn ciao met 70 cc,
    rijd goed hoor en ziet bruut uit,=)
    zal nog een keer een fototje plaatsen.

    #154373

    olliegasselt
    Bijdrager
    Berichten: 592

    Even een topic kicken waar al een 5 maanden niks in is gebeurd .

    Ik heb ook een techno estoril op mijn blauwe ciao gehad en heb deze er van ellende onderuit gegooid .

    Op het blokje van Citta-Florian ( mijn ex Malossi 41mm ipermatic met bewerkt carter ) presteerde die
    uitlaat enorm slecht .
    Er was nergens een boost te bekennen en daarbij bleef hij heel lang “inhoudend” op een toerental hangen
    om vervolgens weer door te gaan .

    Ook vond ik de plaats van de uitlaat niet mooi , deze hangt nl. een centimeter of 20 rechts naast je Ciao .
    Het is geen mooie uitlaat voor een Ciao omdat hij het totale lijnenspel van je Ciao verstoord

    Ik heb toen de Simonini 100cc recht 22mm gemonteerd en dit liep aanmerkelijk beter , maar nog niet wild .

    Nu heb ik de Techno opgeofferd om een uitlaat te worden voor een Vespa Pk50XL2 Automatica .

    Hierdoor hebben wij de uitlaat open gemaakt en daar werd het mij helemaal duidelijk .

    Aan de achterkant ( voor het bochtje naar de demper ) zit een begernzing in de vorm van een conische plaat met daarin
    een gaatjesbuis met wol er omheen .
    Ze gebruiken dus +/- 40% van de conus als demper / begrenzer .

    Ik heb hier helaas geen foto’s van geknipt .

    Wij hebben deze demper / begrenzer vakkundig verwijdert om de volledige conus te kunnen gebruiken .

    De uitlaat word vandaag afgelast en dan zal ik een foto’s maken van ons beunproject .

    Mijn advies , laat voor die 7 tientjes deze uitlaat hangen en koop een Proma / Technigas CC

    #154580

    max-0481
    Bijdrager
    Berichten: 100

    @ oliegasselt
    maar nu ben ik toch wel benieuwd naar hoe hij loopt zonder die conische plaat..
    mij lijkt het wel dat hij beter loopt nu, vooral op hogere cc’s.

    #154657

    DarkMagician6
    Bijdrager
    Berichten: 957

    Blijkbaar zit er een flinke begrenzer in deze uitlaat.

    http://www.mopedarmy.com/wiki/Unrestricting_a_Tecno_Estoril_Exhaust

    Heeft iemand hier al eens deze begrenzer verwijderd en de uitlaat daarna getest? Dat zou veel moeten schelen.

    #154667

    KdeH
    Bijdrager
    Berichten: 93

    jij bedoelt dit


    is dat niet gewoon om druk op te bouwen in de expansie

    je hebt nu een rechte pijp na de expansie voordat hij de bocht maakt
    als je die eruit haalt wordt je expansie groter en duurt het langer voordat hij gevuld is en een boost krijgt

    correct me if im wrong:?

    edit:
    Ik heb gelezen op het tomosforum dat als je hem eruit haalt hij dan een hogere topsnelheid krijgt
    Maar je levert wel in op trekkracht in het lage en midden gebied

    #809527

    giel
    Bijdrager
    Berichten: 6

    weet iemand toevallig waar ik deze uitlaat kan bestellen

7 berichten aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.