Tankdop sleutel kwijt

Home Forums Techniek Problemen oplossen Tankdop sleutel kwijt

Dit onderwerp bevat 7 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door zevenenergie 7 maanden, 3 weken geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker

Magnus01
    Topic starter

Hoi, een vriend is ook besmet met het Citta virus nu en heeft een heel leuke Citta crazy gekocht. Dat vind ik natuurlijk helemaal geweldig, maar helaas heeft hij de sleutel van de tankdop niet en vindt het behoorlijk irritant om een 0.5 liter flesje vast te maken aan het slangetje ipv normaal te kunnen tanken. Heeft iemand nog tips wat we kunnen proberen om de dop los te krijgen? We kunnen ook niet lekker rond rijden op de Citta’s, omdat hij niet ver komt met een halve liter benzine.

Dustin
    Bijdrager

Zo een?

2cd87797-3847-4dba-bbd0-8c75b96945ce_303569-0_7421

Die zijn zoiezo een beetje kut. Ik heb er zelf ook een op zitten, maar met andere rubbers erin, en ik gebruik ’t slot niet. Wat je kan proberen is de juiste maat platte schroevendraaier op het slot zetten en die er in rammen met een hamer, Als je geluk hebt kan je hem dan zo open draaien, of misschien tik je ‘m kapot. Dan heb je wel een stukje plastic in je tank zitten, kan in principe geen kwaad.

Op het forum heb ik al meerdere mensen gezien met dit probleem, er schijnen ook heel veel van die sleutels onderling op elkaar te passen dus wie weet als je iemand kent met zo’n slot dat je ‘m daarmee open krijgt :thumb

"Een hetero rijdt niet op een retro."
    Mijn citta

zevenenergie
    Forum Goeroe

Het je al geprobeerd out of the box te denken?

Op de Citta zit een ontluchtings-dopje. Als je die er uitdraait, kan je met een klein trechtertje benzine tanken.

1 zoals deze, maar dan kleiner.  ( Ik kon zo snel geen kleiner trechtertje vinden)

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

Magnus01
    Topic starter

Via het ontluchtingsnippeltje tanken is ook niet erg handig, daar kom je ook niet erg makkelijk bij. Ik ga morgen weer helpen met sleutelen dan ga ik proberen om dat ding met een schroevendraaier te openen.

KillerNoway
    Donateur

Vaak genoeg dat soort sloten open gebroken (van mijn eigen brommers)! Grote platte schroevedraaier erin meppen, dan naar rechts draaien en tadaa!

Mocht het niet lukken heb ik wel een paar fotos voor je als voorbeeld.

Greetzzz

4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Link naar Mijn collectie / Projecten.

Martino
    Bijdrager

Inderdaad zijn veel van deze tankdoppen hetzelfde. Er staat een nummer in je tankdop en op het sleuteltje welke er bij hoort. Welk nr. staat er in jou tankdop en vraag of iemand het sleuteltje kan laten maken en op stuurt.

Magnus01
    Topic starter

Helaas heeft het geen nut meer, de Citta is weg. Hij had hem zonder slot een paar dagen laten staan omdat hij dacht dat niemand behalve hij een roestige Citta wil hebben maar helaas is dat dus wel zo. Dus mocht iemand een roestige groene Crazy met een verkleurde boven kap en kapotte zij kap gezien hebben in Amsterdam dan horen wij het graag.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Nou, dit topic heeft een minder prettige wending gekregen.
    Ik hoop jullie snel weer te zien met een Citta in de rubriek “Mijn laatste aanwinst”.

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.