Stuurslot Ciao

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Stuurslot Ciao

This topic contains 7 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Wim 4 years, 7 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #789511

    FL4WLESS
    Topic starter
    Berichten: 167

    Er is een prachtige how to over het demonteren van een stuurslot. echter snap ik er weinig van zonder de plaatjes.

    Deze zegt dat je de voorvork moet hebben gedemonteerd.
    1.) ik krijg het stuur er niet van af
    2.) de voorvork ook niet?

    Ik heb die ringen al wel losgedraaid. Zie de lagers ook gewoon liggen maar krijg er geen beweging in. Wat is hiervoor de oplossing?

    En Als je de cilinder doorslaat, is het dan nog mogelijk om er later nog een nieuwe in te zetten? IMG_20190819_202550

    Hier een foto tot hoever ik ben gekomen.

    #789534

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Even de stuurborg bout in de borging draaien 4 a 5 omwentelingen en een stevige tik (voorzichtig) op de bout geven, als het goed is schiet dan de stuurborg conus los.
    Succes :thumb

    TICKLING BARN
    #789544

    FL4WLESS
    Topic starter
    Berichten: 167

    IMG_20190820_161547IMG_20190820_161546

    Wie of wat moet waar in gedraaid worden? Heb er al op lopen meppen maar met nog weinig resultaat.

    #789550

    Rick.
    Bijdrager
    Berichten: 30

    In het midden van je stuur zit een centrale schroef. Deze draai je een stukje los (niet helemaal eruit) en dan geef je er een goede tik op met de hamer waardoor de conus onder losgaat. Nu kun je je stuur uit de vork schuiven en de ringen boven het lager losdraaien

    #789551

    FL4WLESS
    Topic starter
    Berichten: 167

    Danku!

    Gaan we morgen gelijk proberen!

    #789557

    FL4WLESS
    Topic starter
    Berichten: 167

    @crullie die schroef was er al uit, daarom kon ik hem niet vinden…

    #789563

    FL4WLESS
    Topic starter
    Berichten: 167

    Heb nu die schroef er in gedraaid en er kwam inderdaad wat los. Neem aan dat dat dat conische gedeelte is. Ik krijg alleen het stuur nog steeds niet los. Waar moet hij er uit komen dan? Onder of boven dat dichte buisje waar dat conische deel in zit?

    #789564

    Wim
    Bijdrager
    Berichten: 189

    ik hoop niet dat je stuur met schroeven vast zit want dan gaat er iets niet goed ben ik bang… :mrgreen:
    schroeven draai je voornamelijk in hout en dergelijke.. brommers zitten met name met bouten in elkaar 😉

    je hebt dus de bout van het stuur los gedraaid.. niet helemaal er uit, en toen een klap met een hamer op de bout gegeven. dan is als t goed is de conische moer, die dus binnen in de buis van je stuur zit, los gekomen. nu is t een kwestie van het wiel vast klemmen tussen je knieen en dan het stuur wat heen en weer wrikken tot er beweging in komt.. tsja en als dat jaaaaaaaaaren lang vast heeft gezeten kan dat nog wel eens niet geheel soepel gaan..

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.