Std citta loopt ongv 1:20

Home Forums Techniek Problemen oplossen Std citta loopt ongv 1:20

Dit onderwerp bevat 14 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Dustin 4 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker

Martijn
    Topic starter

Hoi allemaal, nieuw hier op ’t forum en ik heb nu al een tijdje een citta en hij loopt niet eens 1:20, er zit een std 105 poelie op een std 10/7 carb met maat 35 sproeier en standaard blok en std uitlaat.
    Ik heb geen lekken kunnen vinden maar hij loopt wel maar net aan 30 en maakt op top veel soms wat veel toeren.
    Ik ben een redelijke noob als ’t aankomt op citta’s. Wil hem graag wat zuiniger en 35 laten lopen.
    Alvast bedankt voor de reacties!

1

Dustin
    Bijdrager

Als je een tik kleinere pulley neemt (80mm) zal je met origineel snor iets boven de 30 echte kilometers per uur zitten, en een stuk minder verbruiken. Ik had met standaard snor maar citypower en 13/13 erop, sproeier 42, bromfilter en pulley 80 een top van 36 a 37 gps.

1:20 is alsnog erg veel voor helemaal standaard, mijn opgevoerde 65cc setup rijd nog een stuk zuiniger. Check eens of hij ergens benzine lekt; bij je benzineslangetje, misschien bij de beninekraan zelf, bij een eventueel benzinefilter of bij de vlotterbak van je carburateur. Je sproeier is wel wat aan de kleine kant geloof ik, als ik het goed heb zit er 37 in standaard, maar als hij zo goed loopt moet je vooral niet aan de sproeier komen :Thumb

"Een hetero rijdt niet op een retro."
    Mijn citta

Martijn
    Topic starter

Net grondig naar gekeken en hij lekt nergens benzine waar ik het kan zien, het is ook zo dat ’t niet uitmaakt hoever ik de stationair schroef opendraai, elke keer als ie stationair gaat draaien(zonder choke) valt ie meteen uit Als ik gas geef, ik zal ff een video link erbij posten.
    Link : https://youtu.be/4cgk5huzm7M

Martijn
    Topic starter

Ohja, als ik de 80 mm poelie en v snaar haal, gewoon bij jmbp of nog enige recommendations?

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Kan je je bougiekleur na een stuk volgas eens laten zien hier? Hij loopt idd erg laag stationair en valt uit.

Sowieso een poelie 80 of 94 en hij loopt harder. Wel met snaar kopen. Bij jmpb is het aan te raden inderdaad – goeie webshop. Niet voor niets onze sponsor.

Misschien kan je ook een andere spr met bougie bestellen, nadat je dat hier hebt gedeeld. Kan je in 1x bestellen.

41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Martijn
    Topic starter

Ik had al eens gekeken nadat me bougie niet vonkte omdat er teveel troep op zat zegmaar maar hij was in principe wel gewoon goeie kleur bruin maar er zat toen ook volgensmij wel wat zwarte troep op (want ja dat checkte ik toen ook maar gewoon), ohja volgensmij is de boegie die er nu in zit een 8 alleen ik had op internet zien staan dat een 7 of 6 eigenlijk goed is voor een std citta of wat voor een zou ik nodig hebben na de nieuwe poelie en snaar, sowieso lijkt mij een nieuwe bougie wel goed want het contact puntje die in de bougie dop gaat is een klein beetje verbogen.

Dustin
    Bijdrager

Die bougie is veeel te “koud”, dan ontbrand hij niet volledig en slaat hij na een tijdje vet / kapot. Voor 100% standaard wat jij hebt is een ngk b5hs goed, rijd je veel
    volgas, met warm weer of ben je van plan een iets snellere uitlaat er onder te gooien, doe er dan b6hs in.  Als je een bestelling doet is het slim om gelijk even een paar sproeiers mee te bestellen (36, 38, 40 bijvoorbeeld) zodat je wat kan spelen met je afstelling.

Mijn citta

Martijn
    Topic starter

oke, dus een 80 mm poelie met snaar, met een ngk b5hs bougie en dan kijken met welke sproeier hij het beste loopt, en dit zou dan hem ongv dan richting de 35 halen en ook hopelijk zuiniger maken?

Martijn
    Topic starter

of is een 94 poelie een betere keus?

Dustin
    Bijdrager

Zuiniger wordt hij zeker, hij draait veel minder toeren en heeft een hogere snelheid. Ongeveer die snelheid moet lukken ja, je zal wel wat trekkracht inleveren. Als je daar wat meer van wilt houden kan je pulley 94 nemen, maar ik vind zelf 80 veeeel relaxter rijden.

Mijn citta

Martijn
    Topic starter

maken dan het merk van de vsnaar en poelie nog uit of is dat niet zo belangrijk aangezien ik toch niet echt een opgevoerd blok heb ofzo, en rijd een 80 miss bij jou relaxter omdat je een 65 cc hebt want ik had het idee dat die met 50 cc nou ook al niet heel veel trekkracht heeft zegmaar,

Dustin
    Bijdrager

Ik had eerder genoemde snorsetup met poelie 80, trok niet super maar lekker rustig en liep ook rustig en zuinig op top. Merk van de snaar maakt niets uit, bij sterke setups is een getande snaar beter want bij mij slippen de “gladde” snaren altijd, bij jou kunnen beide prima.

Mijn citta

Martijn
    Topic starter

Oké update, ik heb de nieuwe bougie erop en poelie en v snaar maar hij loopt niet harder dan eerst, sterker nog hij gaat nu een kilometertje of 2 langzamer dan eerst, ik heb het motorblok wel wat naar vooren kunnen schuiven maar niet heel veel dus misschien dat het aan de spanning ligt ofzo, ik zal weer een link plaatsen met het hele gebeuren op video video https://youtu.be/feBlJ2rqIag.
    Jmbp leverde ook trouwens 2 keer maat 38 om de een of andere reden dus die zit er nu in.

Martijn
    Topic starter

Nog een update, ik heb de oude sproeier er weer in gedaan en nu loopt ie 33 op de teller

Dustin
    Bijdrager

Nice. Met veel minder toeren dan neem ik aan? Je hebt natuurlijk een snor inlaat/carburateur, en uitlaat, dus heel weinig trekkracht. Vandaar dat hij misschien zelfs al moeite heeft met deze vertanding, al is 33 opzich netjes.

Mijn citta
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.