Sprocatti Roterend 4 taps

Home Forums Mening & ervaring Carters Sprocatti Roterend 4 taps

This topic contains 19 reacties, has 11 deelnemers, and was last updated by barry 15 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
  • #148930

    Fredzzz
    Topic starter
    Berichten: 1512

    [center][/center]
    [center]http://www.sprocatti-motori.com[/center]

    Franco Sprocatti Motori.

    Roterende inlaat motor blok.

    Zand gegoten carter en cilinder.

    Oudere type beschikt over een 50mm Simonini cilinder kit.
    Nieuwere type beschikt over een 50mm Parmakit cilinder it.
    Goed voor 90.2cc’s met een krukas slag van 46mm.
    De kop van de Parmakit cilinder beschikt over een losse binnenkop.

    PVL binnenrotor.

    Dell’Orto 30mm carburateur.

    Sprocatti opmaat uitlaat.

    Fabrieksopage:0 naar 100 in 6 seconden.
    25 pk.
    Snelheden boven de 130km/h.

    Heb jij ervaring, of een mening, over de Sprocatti Kit, post deze dan hier.
    De reden waarom het oude topic spoorloos is komt omdat deze per ongeluk werd gedelete.

    Enkele foto’s van de kit.


    [center][/center]

    #149944

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Sorry,maar dit heb ik om half-zes vanmorgen per ongeluk gedaan.
    Ik schreef vanmorgen het volgende:

    Sprocatti gaat op reis naar Groningen & ik ga deze daar persoonlijk afgeven.

    Maar het zou voor Thomas een verassing zijn dat ik ook bij hem zou langskomen & zo zou ik mijn eigen veraden.
    Dus wil ik deze terug wissen & ik gebruik natuurlijk het verkeerde kruisje.
    Duizendmaal excuses voor dit stomme voorval aan alle members & famillieleden.

    #149767

    frf
    Bijdrager
    Berichten: 355

    super bruut spul vind ik persoonlijk zieker als simo blokken πŸ˜›

    weet iemand hoe duur die blokken zijn ?

    *website staat bij links*

    #149768

    ivovanzon
    Bijdrager
    Berichten: 175

    Ik weet, de vader van een maat van me, die heeft een vespa staan uit italie, en dat is dus ook een 90cc, heb al gevraagd of ik niet een keer mocht kijken maar daar hadden ze geen zin in, omdat het ding toch niet liep..

    sunt πŸ™‚

    #149769

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    Als het ding toch niet liep, dan MOET het bijna wel een Sprocatti zijn!!:D (sarcastisch grapje)

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #149770

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Snap er niks van, je hoort veel mensen roepen dat die Sprocatti blokken zo wreed zijn maar er is er geen ééntje die het goed doet. Wil wel eens met een schuifmaatje een keertje zo,n blokje in kaart brengen om te zien waar het nu aan ligt waarom er zoveel problemen mee zijn.
    Zoals als het nu lijkt is het net of de rijkelui nerds dit blok hebben terwijl ze er geen verstand van hebben, kan me niet voorstellen dat het niet goed zou lopen.
    Als dit blok op het randje is getuned is de afstelling heel belangrijk en inrijden bepalend voor de rest van de levensjaren en dat zullen de meesten die dus dit blok hebben niet weten.

    TICKLING BARN
    #149771

    Lowie
    Bijdrager
    Berichten: 493

    Crullie wil eigenlijk zeggen, doneer mij er eens 1 rijkelui nerds :p πŸ˜‰
    Maar ik kan me idd. ook niet voorstellen dat die blokjes het gewoon niet doen…

    #149772

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Ik zal nu wel weer eigenwijs en arrogant overkomen.
    Maar het blokje ligt volgens MIJ niet op de max.
    Ronterende inlaatschijf zit namelijk nog niet op de 180graden.
    En de pics die ik van de cilinder hebben gezien leken mij ook totaal nog niet op max eerder midtoerig haast.
    Maar feit is wel dat het blokje bij 1 ligt die hem beter nooit had kunnen hebben, enige wat hij er namelijk mee kan en kreeg was grootmoeds waanzin.

    #149773

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt. Het blijft toch een ‘fabrieks’ getuned blokje. Die doen ze eigenlijk nooit tot de max aangezien betrouwbaarheid een factor is. Het Simo 2007 blok is ook nog best ‘tam’, daar zit ook nog meer in.
    De cilinder van het Sprocatti blok is gewoon een fabrieks cilinder, niet extra getuned door Sprocatti ofzo..

    Het is een geil blok maar eigenlijk niet echt zoveel geld waard…

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #149774

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    @Buxy, gaat de 25pk dus niet redden volgens jou ?

    (mij lijkt 25pk erg veel, voor sprintscooters moet er behoorlijk wat uit de kast gehaald worden voor 25pk)

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #149775

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    ArvidW :
    @Buxy, gaat de 25pk dus niet redden volgens jou ?

    (mij lijkt 25pk erg veel, voor sprintscooters moet er behoorlijk wat uit de kast gehaald worden voor 25pk)

    Presies das ook mijn gedachte, een 2fast setup scoort ook niet zomaar 25pk, en volgens mij ook nog niet eens gedaan of net.
    Nou is die wel 10cc minder maar die cilinder is wel de absolute top en dat is die cilinder op de sprocatti niet, want weet het merk zo gauw niet meer maar het was geen merk die tot de absolute top behoord.
    Maar blijft nog wel steeds een leuk blok met veel potentie.

    #149776

    Lowie
    Bijdrager
    Berichten: 493

    parmakit

    #149777

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Idd dat was hem.
    En das niet een speciaal merk net zoiets als athena.

    #149778

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Je komt niet……….over Buxy.Gewoon zeggen wat je te zeggen hebt.
    En nu ik,want ik heb dat kreng toch gehad,of niet soms.Hij was WEL getuned!!!Gewoon een gat van de uitlaat tot in de cilinder geboord om “zogezegd” beter te starten :boos:boos :kots.Dat is nou toptuning.
    Ik wil echt niets meer van die vent hebben.Maar toch stom van me om dat blok te ruilen voor een ciao.Maar als je zo kwaad,ellendig,je budget op is,ga je rare dingen doen.

    #149779

    Michel
    Bijdrager
    Berichten: 1138

    Soo dan πŸ˜›

    Hij mag dan wel duur zijn, maar je hebt wel wat leuks in handen.
    Het probleem is dat die jongens 0 verstand hebben van afstellen. Een HPI onsteking zal toch echt op een bank afgesteld moeten worden en als je dit goed wil doen heb je aan een uur of wat banken nog niet genoeg. Ik geloof nooit dat die jongen daar de moeite voor genomen hebben.

    Laten we hopen dat de volgende Sprocatti in goede handen komt πŸ˜› Ik heb er een tijd over nagedacht en zitten mailen maar ik krijg steeds niks terug dus ik vind het goed met de mensjes van Sprocatti!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.