Speling achterklok met velg!

Home Forums Techniek Problemen oplossen Speling achterklok met velg!

This topic contains 3 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Wilk1985 4 years, 12 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #785655

    Citta-ciao
    Topic starter
    Berichten: 1110

    Beste mede-forummers,
    Sinds een tijdje zit ik met het probleem dat er speling tussen de achterklok (Poelie achterklok). en de achtervelg zit!

    Met rijden is dit enorm voelbaar, en ook ruikbaar omdat m’n achterband zoveel speling heeft dat deze tegen de bout van de uitlaat ophanging aanloopt (Zie foto).
    Ook heeft het asje waar de poelie opkomt meer “speling” dan andere achterklokken.
    Ik kan het asje meer naar buiten en binnen duwen als normaal (Circa iets meer dan een halve centimeter).

    Ik zit zelf met mijn handen in mijn haren, Dus kan jullie hulp goed gebruiken,

    Ik zelf denk aan een versleten achter driehoek lager, of dat de achterklok moer losser is gegaan (Maar terwijl de klok nog in het frame gemonteerd is even met een waterpomp tang de achterklok moer strakker proberen te draaien). Maar dit wou niet losser of strakker gedraaid worden!

    (Zie foto’s ter verduidelijking)

    20190401_19121320190401_19122220190401_191229

    #785656

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Om kort te gaan, 🙂
    Zet er gewoon een van die andere in en zorg dat er olie in zit.
    Wat de schade is aan de klok word dan vanzelf duidelijk.

    Wel leuk als je dat dan weer deel, met foto,s en zo:thumb

    #785659

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1825

    Normaal houdt het driehoekslager dit alles mooi bij elkaar, dus het kan inderdaad zo zijn dat je driehoekslager aan vervanging toe is. Maar als de moer of het driehoekslager geen speling heeft op het moment dat je de velg/klok van elkaar af probeert te krijgen kan het ook duiden op speling op de primaire uitgaande as van je klok.

    In beide gevallen loont het om de klok even los te halen, open te maken en te kijken wat de oorzaak is.

     

    #785660

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Normaal houdt het driehoekslager dit alles mooi bij elkaar, dus het kan inderdaad zo zijn dat je driehoekslager aan vervanging toe is. Maar als de moer of het driehoekslager geen speling heeft op het moment dat je de velg/klok van elkaar af probeert te krijgen kan het ook duiden op speling op de primaire uitgaande as van je klok. In beide gevallen loont het om de klok even los te halen, open te maken en te kijken wat de oorzaak is.

    Dit dus, grote kans dat het probleem zichzelf al laat zien als je het driehoekslager los haalt.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.