Speedyvespa’s Perso.

Home Forums Perso’s Projecten Speedyvespa’s Perso.

This topic contains 157 reacties, has 33 deelnemers, and was last updated by Lennaert 6 years, 9 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 158)
  • Gebruiker
  • #284548

    SpeedyVespa
    Topic starter
    Berichten: 1102

    Hallo,

    Ik ben Bas Jansen, kom uit wilp (apeldoorn) en ik ben 14 jaartjes oud.
    Ik ben al vanaf me 11de helemaal vespa gek en dat zou ook altijd zo blijven:thumb
    Hier onder mijn brommers die ik bezit:thumb

    Citta Dizzy 1

    Zo haalde ik hem weg bij onze plaatselijke brommerzaak.
    10 jaar lang verwaarloost doordat ie in een hoekje heeft gelegen tussen allemaal sloopscooters.
    Ik was zijn redding, want het had niet lang geduurt voordat ie met het grofvuil meeging:|
    2011 haalde ik de citta op, aangezien ik niet veel geld had heb ik hem weggezet totdat het er beter uitzag kwa financien.
    Uiteindelijk na veel tijd heb ik er dit van gemaakt:thumb

    Citta Dizzy 2

    Gekocht van CittaZolder, brommertje ziet er hier alweer een stuk beter uit, de kroonstukken waren verweerd, poten krom, kappen misten, motortje kon bij het grofvuil, zadel kapot, eigenlijk 3 x niks allemaal.
    Me eigen blokje eronder gezet en wezen rijden, toen zat er roest in de tank en was ik er klaar mee.
    Heb hem compleet opgeknapt en zelf een gereviseerd blokje erondergehangen i.c.m leovince krul.

    Italjet Pack2

    Opgehaald uit Amsterdam voor een bedrag van 350 euro, uitlaatje wou frans zelf houden dus ben met wat search bij Waarom? uitgekomen, die had nog een uitlaatje liggen:thumb Na een jaar ermee rondrijden begon het voorvorkje te roesten en het blokje kreeg kuren, ook deze kreeg een welverdiende opknapbeurt:thumb
    Carburateur schoongemaakt, nieuwe lagertjes erin, nieuwe 60 pai wai cilinder, achterbrug gespoten, naaf gereviseerd, alles werkte weer als nieuw:thumb Later toen alles werkte een nieuwe kabelboom gemaakt en alles werkt weer als nieuw:thumb Vanaf het moment dat hij echt af is heb ik er nog geen 2 km mee gereden, het is een collectors item en ik heb nu mijn citta als dagelijks ” vervoer ” 🙂
    Eindresultaat:

    Vespa Ciao c24

    Deze Ciao kwam uit Spijkenisse, via de post=)
    Ik ben de 3e eigenaar, de Ciao ziet er zeer netjes uit en heeft bijna geen slijtageplekken.
    Heb er eens een speedengine ondergehad, maar zon mooie ciao ga ik daarmee niet verprutsen.
    Een bromblokje gekocht, 12/10 erachter, en een polini top one eronder.
    Loopt lekker rustig:thumb
    Eindresultaat:

    Gilera Citta

    Zo kocht ik me 2de Citta uit Didam. Volgens de verkoper was die standaard, maar als bonus zat er een 50 cc DR onder:thumb
    Altijd mee rondgereden, tot op een dag ik op het idee kwam dat ie opgeknapt moest worden:thumb
    De kleurencombinatie werd oranjezwart, Dus samen met me opa gingen we vrolijk aan de slag.
    De Citta was klaar, jaar mee gereden (lees: 100 meter) en toen heb ik via een maatje van me een Zgan Speedengine gekocht. Een 43 mm DR was ook zo gevonden en toen alles laten reviseren door Wilk1985:thumb
    Kwa uiterlijk de citta helemaal gepoetst en het blokje erin gehangen, toen ben ik een belgenkoppeling tegengekomen, dus die zit er ook op. Top van 65 kmph.
    Sindsdien staat hij netals me andere brommers op zolder waar hij warm en droog staat:thumb
    Eindresultaat:

    Vespa Avanti

    Als eerste, wat een topbrommer is een Bravo:thumb
    Zo zag hij eruit toen hij nog dienst deed bij luuky1997.
    Ik kreeg hem met afgekauwde achterband, zonder achterspatbord, zonder blok en vario etc.
    De meeste zouden dit naar het oud ijzer brengen, ik niet:thumb Heb hem opgeknapt en in elkaar gezet.
    Wat later kwam een vriend aan met nette 10 spakers, dus die kwamen erin.
    Er zat een snorblokje onder wat dus eigenlijk niet echt werkt onder zon brommer:lol, dus er kwam een bromblok.
    Deze ging ook al snel niet hard genoeg dus ik nam een elec bromblok, een 43 mm DR, een proma cc en 13/13.
    Snelheid weet ik zo niet maar loopt aardig hard en trekkracht is ook aanwezig, precies wat ik wou:thumb
    Eindresultaat:

    Vespa Si

    Gekocht in mijn eigen woonplaats voor 30 euro, de staat waarin hij verkeerde was niet slecht dus heb hem kwa lak zo gelaten. Motorisch was ik er minder blij mee, net bromblok, zuigerveren zaten vastgekoold in de zuiger, keerring lag eruit, en contactpunten waren dood. Nieuwe zuiger besteld en nieuwe keerring eringedrukt, contactpuntjes vervangen en liep weer als toen die de fabriek uit kwam rollen:thumb
    Toen ging ik kijken naar het uiterlijk, 2 hoge schokbrekers die niet stonden, leokrul citta model, etc.
    Aangezien de banden niet veel meer waren deze vervangen voor 2 nieuwe deestones:thumb
    Rest in de wax gezet en stuurschuim gemonteerd en een nieuwe koplamp.
    Het blokje had ik verkocht omdat ik iets snellers wou. Aangezien ik toch wou rijden is er tijdelijk een SI mix blokje ondergekomen, met een sito uitlaatje.
    Binnenkort komt er weer een snel blok onder, want dan hebben die lompe Sitjes wel nodig:lol
    Eindresultaat: (voorlopig)

    Citta Funny

    Had geen projecten meer, dus heb voor low budget maar een Cittaatje erbij gehaald:thumb
    Toen ik thuis was meteen hele ding gestript en schoongemaakt.
    Bromblokje in de brug gehangen, en een Proma uitlaatje eronder gehangen.
    Op de beurs in rosmalen een stickersetje gevonden, via skeez van dit forum een setje velgen:thumb
    Toen hadden we alweer een rijdende citta:thumb
    Eindresultaat:

    Oldtimer Ciao

    Marco (MCboss) had een leuke oldtimer gekocht via een veiling, marco wou het blokje hebben, en de rest mocht voor low budget weg.
    Nou wou ik de Ciao wel heel graag hebben, maar de afstand was te groot:(
    Er was een beurs in Doetichem waar marco heen ging, en ik ook. Marco nam de Ciao mee en de Ciao wisselde daar van eigenaar. Ik ben er blij mee=)
    Ik was thuis en het eerste wat ik heb gedaan is beginnen met de Ciao, uuuuuuren lang schuren.
    Dit is mijn project voor nu, dus de voorruitgang post ik.
    Eindresultaat:
    Work in progress…

    Gilera Citta


    ( Met de Ciaomix van DinoH)
    Mijn dagelijkse scheur Citta:lol
    Oldschool van dit forum heeft altijd de post ermee rondgebracht, volgensmij wel 10 jaar:thumb
    Maar alles werd slechter, dus de Citta werd tekoop gezet en Frans pakte een ander uit zijn verzameling:thumb
    Mijn vader kocht de Citta en heeft toen lang in de schuur gestaan, ik maakte hem lopend en ging ermee rijden, blok ging weer kapot en toen weer een tijd stilgestaan, Ik ging naar me vader met de vraag wat hij ermee wou, ik mocht hem hebben als kadoo voor me 16de verjaardag, dus zal hiermee dus ook naar school gaan over een jaar want hij heeft blauw kenteken:thumb We hadden een niet lopende Citta met een echt heel verrot blok eronder, dus ik ging op marktplaats kijken en haalde een sloop citta met een net blok eronder.
    Blokje heb ik gehouden en de rest weer weggedaan. Nieuwe zuiger eringezet en vanaf dat moment rijd de citta als een naaimachine zo mooi:thumb
    Uiterlijk moet hij het niet hebben, maar dat komt nog wel een keer:thumb

    Laat maar horen wat jullie ervan vinden:thumb

    #495418

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    Bas goed om te zien dat je weer terug bent 😉
    Het begint een hele collectie te worden ga zo door :thumb

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #495421

    Guido
    Donateur
    Berichten: 605

    Hey je bent er weer!

    #495429

    wwwouth
    Bijdrager
    Berichten: 6

    Mooie Citta’s heb je zeg! Wees er zuinig op.
    Grappig vind ik ook dat ikzelf halverwege jaren 90 rondreed op de Dizzy van foto 1, met de setup van de Citta van foto 2!
    Dat reed inderdaad helemaal niet verkeerd kan ik me herinneren…
    Als je die groene ooit nog eens zat bent mag je me zo bellen!

    #495432

    Nick050
    Bijdrager
    Berichten: 245

    Eeh Bassie

    Brommers zien er goed uit (y)
    Nu nog ff leuke blokjes scoren voor je Si en Avanti,Gaat zeker goed komen.
    Nog gefeli met je verjaardag

    #495438

    SpeedyVespa
    Topic starter
    Berichten: 1102

    @lightlord, Ja de collectie breid zich langzaam uit, ben er ook trots op 🙂
    @guido, Ik had je e-mail gelezen, ik was te enthousiast met emails verwijderen, anders had ik effe gereageerd:thumb
    En ja, ik ben weer helemaal terug man:thumb
    @wwwouth, Ik zal het onthouden 😉 Ik heb deze brommer een jaar of 2 terug als verloren aangetroffen bij een scooterzaak:con
    Nu niet veel meer van te zien toch=)
    @nick, Bedankt man! Mooie blokjes scoren gaat zeker goed komen:thumb Hele winter nog de tijd;) Brommers word ook goed veel aandacht ingestoken.

    **Update**

    Vandaag met de Avanti aan de slag geweest, ik had laatst een mooi getuned 55 cc blokje overgenomen, dus die heb ik vandaag even onder de avanti gelegt. Brommertje rijd ongeveer 50kmph en trekt lekker op, ik ga binnenkort nog even een filmpje maken, dan hebben jullie een beeld van hoe of wat. Er zit nu nog een citypower onder maar er komt waarschijnlijk een leovince sp etc. onder.
    Stay Tuned

    #424970

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    Weer lekker bezig geweest Bas :thumb

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #495500

    SpeedyVespa
    Topic starter
    Berichten: 1102

    Update:

    November, tijd om de citta klaar te maken voor de nattigheid/blubber/rotzooi dat eraankomt.
    Zo had ik nog een citta achtervelg liggen met een mooie noppenband erop, deze heb ik mooi gespoten en een nette bromklok ingezet.

    Daarna heb ik hem in me Dizzy gezet, eigenlijk ziet het er best gaaf uit.

    Een tijd geleden heb ik het blokje van de andere dizzy afgeschreven, krukas had al redelijk veel speling en de lagers hoorde je ruisen.
    Ook dat er roest in me tank, dus heb de tank doorgespoeld met diesel, daarna 3x verse mengsmering door de tank en nu is het probleem gelukkig opgelost:thumb
    Het blokje was er dus onderuit, en de Dizzy stond als een rollend frame in de schuur, tijd voor verandering!
    Ik heb een gereviseerd 41 mm blokje gepakt met uitgeveilde inlaat en een 13/13 carb.
    Blokje een beetje gepoetst en dit was de uitslag.


    Alles dus weer netjes en heb daarna het blokje gemonteerd onder de brug.
    De trekkracht was meer dan ik verwacht had:lol

    Stay Tuned:thumb

    #495461

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Mooie Wheely foto:thumb

    #495569

    skeez
    Bijdrager
    Berichten: 29

    Gave Citta’s!

    Die mint-groene handkapjes zijn wel wat voor mijn Funny! Laat maar even weten als ze weg mogen 😉

    #495572

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    Basje is ook weer lekker aan de poets geweest 😛

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #495573

    Nick050
    Bijdrager
    Berichten: 245

    Netjes :thumb

    #495625

    SpeedyVespa
    Topic starter
    Berichten: 1102

    Thx allen:thumb

    Update:

    Laatst bij de brommerzaak wezen snuffelen en wat leuke dingen meegenomen.
    cerize vorkhoezen
    wielplaten wit en zwart
    3 elec blokken
    alles voor 75 eu:thumb

    Zo staat de Dizzy er nu bij, zeer mooi geworden in vergelijking toen ik hem ophaalde.
    Ik had zaterdag 1 elec blok al mooi schoongemaakt en die zit nu onder de Super Bravo.


    En ik heb een belgenkoppeling geregeld voor me Ciao, die kreeg ik bij een blokje bij de brommerzaak.

    Fotootje van me Pack, ergens in de zomer was dat.

    En als afsluiter me hele collectie:thumb:thumb

    #495663

    Bas23
    Bijdrager
    Berichten: 702

    Goed bezig Basje:thumb Je hebt plek zat daar:D

    #495664

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Mooi werk weer Bas en een leuke fotoreportage.

    Plaatjes kijken blijft toch het mooist in een perso 🙂

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 158)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.