Speedbuxy projecten page

Home Forums Perso’s Projecten Speedbuxy projecten page

This topic contains 1,572 reacties, has 124 deelnemers, and was last updated by Edjuh 2 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 781 tot 795 (van in totaal 1,573)
  • Gebruiker
  • #486911

    Frank80cc
    Donateur
    Berichten: 820

    Ik wil hem ook wel testen op mijn vario/evo res blok + vario. denk dat het met poeli niet heel veel meer gaat doen. MAar vespa blijft altijd afwachten 🙂

    #486913

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Frank80cc :
    Ik wil hem ook wel testen op mijn vario/evo res blok + vario. denk dat het met poeli niet heel veel meer gaat doen. MAar vespa blijft altijd afwachten 🙂

    Ik ga hem eerst checken op poeli en mocht dat echt niet meer te doen zijn gaat ie low buget in de verkoop voor een vario rijder:thumb

    #486916

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Gaaf cilindertje zo Andree, zal zeker leuk knallen:D (voor zo lang het duurt:lol)

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #468520

    beunhaaz
    Bijdrager
    Berichten: 1305

    Eerst volgende brommer wat er bij mij inkomt is zowieso een bravo of superbravo/avanti (had laatst een in goede en mooie staat gezien voor 150 in belgie en wou die wel invoeren , maar mocht niet nog eentje erbij van mun moeder -,- raar eah … ik heb er pas 2 ;p)

    #486422

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Leuke Avanti Andree! Mijn eerste Avanti, die ik inmiddels niet meer heb, was precies zo’n zelfde, aan deze heb ik mijn forumnaam ook te danken:)

    #486918

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    VespaAvanti :
    die ik inmiddels niet meer heb

    Shame on you:no
    Of heb je hem in de as gereden ofzo?

    @arvid
    Ja das altijd weer een vraag, stabieler word het er sowieso niet van.
    Maar met 19 x 28mm zou het nog redelijk stabiel moeten kunnen lopen:thumb
    (zeker met vario)

    #486929

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Die heb ik verkocht aan iemand van het forum die er nu vrolijk mee rond rijdt.
    Ik moet keuze’s maken Andree, had er 4 op kenteken, pas geleden is m’n SuperBravo met crossbanden enzo ook verkocht dus heb er nu 2 over die wel gewoon in de collectie blijven:thumb

    #486681

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    VespaAvanti :
    Die heb ik verkocht aan iemand van het forum die er nu vrolijk mee rond rijdt.
    Ik moet keuze’s maken Andree, had er 4 op kenteken, pas geleden is m’n SuperBravo met crossbanden enzo ook verkocht dus heb er nu 2 over die wel gewoon in de collectie blijven:thumb

    Ja en keuzes maken is vast niet jou sterkste kant gezien je collectie aan broms:D
    Maar als er nu anderen blij op rond rijden is ook mooi:thumb
    En 2 bravo,s is idd voor 1 mens ook wel voldoende:thumb
    Maar heb je nog wel 1 op kenteken zodat je zelf ook weer kan bravo,en als je er zin aan hebt?

    #486930

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Keuze’s maken duurt bij mij heeeeeeeeeeeeeeeeeel lang op gebied van broms, dat heb je goed in de gaten Andree:D
    Maar ik heb nu dus nog 2 SuperBravo’s op kenteken, één met plastic bolle tank en één die kwa uitvoering en kleurstelling precies hetzelfde is als m’n oude met crossbanden.
    Het staat ook nog op de planning om daar het orginele blokje onderuit te halen en de kickspeedengine met 46 polini daar onder te gooien zodat ik weer een tourwaardige SuperBravo heb:thumb

    #465999

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    VespaAvanti :
    en de kickspeedengine met 46 polini daar onder te gooien zodat ik weer een tourwaardige SuperBravo heb:thumb

    Dat klinkt als een goed plan:thumb
    Want mijn super B vind het in toekomst natuurlijk ook wel het gezelligst als er nog een andere super B mee rijd:D

    #487419

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Zo maar weer eens een sleutel update.
    Zoals sommigen wisten was de citta er vorige week mee gestopt, dit bleek echter gewoon een simple kapote bougie te wezen.
    (wel de 1e keer dat bij mij zo abrupt een bougie ermee stopt, maargoed voor alles is een 1e keer)

    Nou was ik vandaag weer even weg op de citta en op gegeven moment was het weer klik en moap moap moap uit.
    Dus me maar weer even laten ophalen met de caddy:thumb want was aan de andere kant van de stad.
    Nou blijk bij montage van de kappen de koppeling al los te zitten dus toen voelde de bui al hangen, en jahoor vliegwiel hing ook los.
    Maar gelukkig behalve de het spietje geen schade:thumb

    Hier wat pics bij de woorden.


    Ook het cilindertje maar even los getrokken om te kijken hoe die ervoor staat na 3 toertjes overtoeren janken door de te ruime poeli verhouding.
    Maar offcourse heeft mijn trouwe euro dat weer met vlag en wimpel doorstaan:thumb

    Mooi bougie kleurtje8)
    (reed volgas toen het spietje brak)


    En ondanks dat ik vergeten ben een pic te maken hoe vies de cilinder was hier toch een pic nu hij weer mooi schoon is:thumb

    Blokje gaat nu ook even uit elkaar, want ik heb voelbare en hoorbare speling op de kruk dus daar moet nu toch echt even een nieuwe in:thumb
    Want bij de laaste sleutel sessie was de kant van de koppeling ook al zo ruim dat het lager er met hand kracht op kon.
    Dus dat zal er nu wel gewoon afvallen den ik:D

    Hier ook nog 2pics van de tiff die ik laast even genomen heb tijden een stukje cruisen.

    #487421

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    Nice:)

    Beter dat je geen schade heb aan je spiebanen. dat geeft altijd wat meer gedoe.
    Altijd fijn om je cilinder er zo onder vandaan te halen. Mijn 42 alu Pinasco die ik van de week weer eens gemonteerd heb ziet er na een een boel toertjes ook nog erg netjes uit:thumb!

    Ga je de VCT met je Citta rijden? of kom je als suprise met je Super-bravo opdagen?:D

    Mike
    #487422

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10286

    Ik denk dat ik gewoon op de citta kom, ik heb nog met het idee gespeeld om op de Super B te gaan maar ding is nog niet geschouwd en is dus toch een risco(tje) die ik denk ik maar niet ga nemen.

    #487425

    Waarom?

    Mooi dat de schade mee valt;) Ook een dikke pluim voor de eurocilindro die zowat onverwoestbaar lijkt te zijn en icm met je evo engine een zeer betrouwbaar tour blokje is:thumb

    #487426

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3758

    speedbuxy :
    Ik denk dat ik gewoon op de citta kom, ik heb nog met het idee gespeeld om op de Super B te gaan maar ding is nog niet geschouwd en is dus toch een risco(tje) die ik denk ik maar niet ga nemen.

    Ach in principe maakt het niet heeel veel uit, want je heb toch geen rijbewijs (Toch?)
    Dus je bent nu ook onverzekerd (De meeste van ons trouwens:D) dus als je nou met of zonder geschouwde brommer rijd maakt het ook niet uit:P anders plak je gewoon je blauwe plaat van de Citta erop.

    Mooi in ieder geval dat je vliegwiel niet uitgelubberd is, nieuw krukasje erin en gaan ben die banaan:thumb

15 berichten aan het bekijken - 781 tot 795 (van in totaal 1,573)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.