Home › Forums › Mening & ervaring › Carburateurs › Spaco 13/13
This topic contains 21 reacties, has 21 deelnemers, and was last updated by DarkNero 12 years, 11 months geleden.
-
Gebruiker
-
26 november 2004 om 02:47 #148915
Heb je ervaringen met de Spaco 13/13 , post ze dan hier
I came, I saw, and I forgot what I was doing...13 januari 2005 om 21:44 #149675ik vind ze in verhouding met een dellorto toch stukken minder kwa afwerking enz. maar denk dat ze kwa prestaties niet veel verschillen
20 maart 2006 om 22:21 #149692Prestaties zijn prima. Afwerking is slecht (Bramen, bevestiging vlotterbakje niet al te goed).
10 mei 2006 om 21:37 #149693Vind dat het gasdekseltje slecht erop past waar hij valse lucht zuigt,morgen dus beetje van me deksel afveilen.
18 juni 2006 om 15:29 #149694kut dingen :P, bij mij brak de banjo-schroef vet snel eraf, dus moest er nieuwe draad in getapt…
9 september 2006 om 19:31 #149698Doet het prima onder me citta, ideaal!
16 september 2006 om 17:25 #149699Juriaan :
Doet het prima onder me citta, ideaal!kan niet anders zeggen !
heb 2 citta’s en op de ene de spaco en de andere dellorto …..gaat allebei prima.22 november 2006 om 19:09 #149700Vandaag iets raars ondekt aan spaco en dellorto carburateurs, de spraybar:
Delorto 13.13 en 12.7: (van bovenste gat naar onder)
– Middelgroot volgas gat
– Klein half gas gat
– Mini stationair gatSpaco 13.13: (van bovenste gat naar onder)
– Groot volgas gat
– Mini halfgas gat
– Mini stationair gatDelorto 10.7 (van bovenste gat naar onder)
– Groot volgas gat
– Geen halfgas gat
– Mini stationair gatDus als ik heel kort door de bocht concludeer: Delorto geeft meer benzine mee bij halfgas dan de Spaco, Spaco geeft meer benzine mee op volgas.
Welke het beste is kan ik niet zeggen, dit ga ik waarschijnlijk testen, maar ik verwacht geen wonderbaarlijke verschillen van. Aangezien ik Spaco gewend ben, blijf ik bij een Spaco spraybar
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno22 november 2006 om 21:30 #149701mij lijkt meer benzine bij volgas het handigst.. Want met half gas harder gaan hebje weinig aan alsje hard wil geefje tochwel vol gas he!:)
22 november 2006 om 21:32 #149702bedenk wel dat bij vol gas ze alle 3 geopend zijn, dus ook eigenlijk komen ze allemaal op hetzelfde neer 🙂
23 november 2006 om 07:20 #149703Ja maar oppervlakte van spaco-gaatjes is weer veel groter dan die van dellorto, maar op volgas maakt de oppervlakte daarvan niet uit, dan gaat het om je sproeier, een gat wat vele malen kleiner is dan die van je spraybar. (iets wat ik me pas later bedacht):P
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno23 december 2006 om 12:22 #149704ik heb enorm veel problemen met die spaco. die hefboom waar de gaskabel op komt zuigt. ik moet enorm hard trekken an min gas om gas te kunne geven. en met snelgas gaat het gewoon niet meer…
23 december 2006 om 15:13 #149705Ik heb ook spaco 13/13 en daar heb ik de gas’hendel’ v een 12/10 dell ortho op gezet. Geen problemen mee. Dat orginele dekseltje v spaco is ook maar een vaag ding 😀
18 april 2007 om 06:49 #149706Vind echt wel goeie carb, lekt nergens, past precies.
Enkeld waarom gaat me gashendel opeens zo zwaar:?
8 september 2008 om 19:29 #149653Wat een waardeloze troep is deze carburateur zeg!
– hij lekt aan alle kanten
– de gashendel gaat stroef
– de stationairschroef werkt voor gene meter
– het vlotterbakje past er totaal niet op (zit zo krom als een hoepel)
– het gashendeltje gaat niet helemaal naar beneden als ik het gas loslaat, het laatste stuke van dat haakje vor ik met de hand de carb induwen, en nee dat komt niet doordat mijn gaskabel te kort is)
– allemaal braampjes aan het metaal, oa op dat tuutje waar je de benzineslang op aansluit.echt afrader dus deze carb, beter geef je een tientje meer uit voor een 13/13 dellortho…
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.