Sjoes’s Vespa SI Monte Carlo

Home Forums Perso’s Projecten Sjoes’s Vespa SI Monte Carlo

This topic contains 24 reacties, has 14 deelnemers, and was last updated by Sjoes 1 week, 1 day geleden.

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Gebruiker

Edjuh
    Bijdrager

Puch(koplamp) alert!

Carterhelften moet je zoveel mogelijk samenhouden, ik zou dus meteen een ‘paar’ carterdelen vervangen(met gelijke nummers) en niet alleen een ander grote nemen. Dit is beter voor je krukas(lagers).

Sjoes
    Topic starter

Update 4:K

leine update, heb alles terug van de spuiter!

Een klein lekkermakertje dan maar, de rest volgt vanzelf, hopelijk ook in real life met de tour op 8 mei!

Verwacht binnenkort dus een grote update!

Robertez
    Bijdrager

Ziet erg mooi uit, lekker fris rood kleurtje.

Sjoes
    Topic starter

Lang geleden, erg lang geleden! Maar ik heb hem nog steeds in mijn bezit. Deze winter onder het zeil gestaan en na de carburateur schoongemaakt te hebben weer klaar voor het rijden. Nog een keer goed poetsen en we kunnen weer toeren.Rij er niet meer veel op eerlijk gezegd, maar af en toe naar het werk. Ik werk in de binnenstad en je ziet de toeristen ervoor stilstaan en naar kijken (ik denk vanwege de white walls) prachtig. Ooit komt die aan de muur te hangen!

Zo was die uiteindelijk geworden toen die af was:

In de huidige staat waar die gepoetst moet worden met mijn ijscokar erachter..!

DarkMagician6
    Bijdrager

Ik snap zeker wel dat mensen voor die Si still gaan staan! Het is echt een beauty! 😮

JoeriH
    Bijdrager

Prachtige Si! En zoals DM6 al zegt snap ik zeker dat de toeristen omkijken.

Heb je geen problemen met het aanlopen van de schokbrekers?

Wilk1985
    Moderator

Hele gave Si inderdaad in een strak kleurtje!! Je hebt groot gelijk dat je hem weer klaar heb gemaakt nu de zomer zo vroeg begint.

Dat met die toeristen ken ik, Japanners houden van mijn Citta :).

Sjoes
    Topic starter

Thanks allen, gotta love the tourists 😉

@JoeriH, nou,als er iemand op de buddyseat zit loopt die met dit setje veren op een redelijke drempel wel op z’n einde. De schokbrekers lopen nergens tegenaan omdat er busjes tussen zitten. Dit is eigenlijk nog het wintersetje, mijn zomersetje is langer maar geheel verchroomd en daardoor roestgevoeliger, vooral met het strooizout :).. Binnenkort maar eens monteren

To do:
    – Langere veren monteren
    – Koplamp nieuw binnenwerk in wegens gevoeligheid en snel loslaten van bekabeling
    – Uitlaat verhitten en deels ombuigen, sluit niet geheel af
    – GOED POETSEN.

Sjoes
    Topic starter

E4C3E543-3BD3-4C00-A171-27A40CE5C1BFZo luitjes,

Nog altijd trots in mijn bezit. Net voor deze foto genomen werd is de Vespa volledig gereviseerd door Vespa Service Baarlo. Heb inmiddels een nieuw oranje vespa bordje op het spatbord, een orginele linkerspiegel en de vespa si badge op de linkerkap.

Sjoes
    Topic starter

Ergens in 2007.. dezelfde Vespa
    2C403275-4931-4F7B-853E-C80D32CDEF37D4F65D01-600E-4BC8-8EB3-24EC96AEBCA9

Na de 2de diefstal opnieuw opgeknapt in 2012.

nu 10 jaar later en 15 jaar in bezit… zie vorige bericht

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.