Sjoes’s Vespa SI Monte Carlo

Home Forums Perso’s Projecten Sjoes’s Vespa SI Monte Carlo

This topic contains 24 reacties, has 14 deelnemers, and was last updated by Sjoes 2 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Gebruiker
  • #284382

    Sjoes
    Topic starter
    Berichten: 14

    Geachte leden,

    Ik zal me even voorstellen. Roy,

    Een jaar of 2/3 geleden ben ik begonnen met een oude verroeste Vespa SI Monte Carlo. Gekocht van de lokale beunhaas in de buurt genaamd: “Chrisje” Voorheen altijd “plastic kuipjes” gehad, zocht nu meer charme en wat kleiners en goedkopers. Samen met ’n vriend begonnen aan een gezamelijk restauratieproces.

    Hier een korte samenvatting hoe het begonnen is:

    Hoe ik hem kocht:

    Wat ik wel tof vond toen ik hem uit elkaar trok:

    Vervolgens naar de straler toe om vrijwel alles kaal proberen te maken wat er bestond. Met zoveel roest, heel veel werk dus! (zelf gedaan)

    Vervolgens begonnen met wat plamuur

    Begonnen te spuiten (met spuitbussen -> nooit meer)


    Eindresultaat:


    Toen begon mijn voorvork het te begeven, mijn cillinder was teun-de-beun vervangen door een reparateur in de buurt en kleindelen begonnen vermist te raken, wiellagers begaven het. Roest begon op sommige plaatsen weer door te dringen!
    Toen een donorvespa erbij gekocht en hiervan alles netjes omgezet!

    Eindresultaat! (nadat die al 1 keer gejat was geworden achter slot en poort) maar gelukkig afgesloten in de stad is teruggevonden door vrienden!

    Erna, een tijd lang niks meer aan gedaan, gewoon lekker gereden. En toen begon er roestvorming te komen in de zadelpen van mijn SI en begon het door te dringen naar de buitenkant :?:?

    Eigenlijk niet meer echt naar gekeken! Totdat die weer gejat werd! :boos


    Uiteindelijk dus, in slechtere staat terugvonden (het staal heb ik zelf zo verbogen omdat er bij het veerpunt een deuk zat, en ik het niet vertrouwde)

    Nu komen we dus bij het nieuwe punt van mijn project. Het frame weer opknappen! Heb een donorframe gekocht in een of andere varkensstal van een forumlid hier. Inmiddels zijn beide frames gestraald en wordt de bovenkant van het donorframe omgelast via TIG op mijn oud gekeurd frame. Ditmaal wel goed! En zorg ik dat het water in de zadelpen afgelaten kan worden.

    Tevens nog wat uiterlijke ideetjes, maar dit zal in de loop v.d. tijd wel allemaal volgen!

    #461090

    Sjoes
    Topic starter
    Berichten: 14

    Donorframe:

    Kentekenframe:

    Frames klaar om afgeslepen en gelast te worden.. Nu moet mijn broertje (metaalbewerker) nog ff tijd en ’n plaats zoeken om het om te gaan lassen.. Binnenkant van de zadelpen + tankgedeelte zal volledig roestwerend gemaakt worden vanuit binnenuit en getectyleerd om wat eerder is gebeurd te voorkomen.

    Update: 06-01-2011

    Geachte forumleden, na lang niks meer van me gehoord te laten hebben eindelijk weer een bericht!

    Het eerste frame uit de boerenstal hebben we verkloot. Deze hadde we, zie foto, doormidden geslepen, maar omdat het staal op mijn oude frame te vergaan was, bleef de tank helaas lekken waardoor we de 2 delen niet aan elkaar konden lassen.


    Paniek, ik had het bijna opgegeven, totdat OllieGasselt, me een ander SI frame aanbood, waar ik alleen de letters van over hoefde te zetten. Zo gezegd zo gedaan, door m’n broertje Twan.S, Je ziet er helemaal niks van! THANKS!

    Hierna en ervoor heb ik veel dingen nieuw gekocht, waaronder
    – Chrome Veringen (puch)
    – Chrome koplamp a la Fons z’n ex Si
    – Plaatjes voor het frame
    – Chroom puch stuurtje
    – Nieuw achterspatbord

    en van allerlei klein afwerkspul.

    FOTO’S KOMEN NOG.

    Hij staat nu even op mn kamer te wachtten op betere tijden, voorspatbord is afgeplamuurd, frame moet nog iets gladder geschuurd worden. Dan gaat die naar de prof. spuiter in de buurt waar die een fijne laklaag gaat krijgen (zwart of antrachiet grijs?)

    Het blokje wil ik nog in ere laten herstellen door OllieGasselt met hopelijk een nieuw carter, en misschien heb ik erna nog een begrenzer nodig ook πŸ˜‰

    Bedankt voor alle toffe reacties, dat houdt je toch gaande!

    Hij wordt weer oldtimer stijl, maar dan minder “clown”, misschien iets moderner (knipperlichtjes ofzo) maar de stijl blijft behouden!

    Update 3:

    Blokje ligt bij OllieGasselt voor een revisie, nieuwe groter carterhelft,nieuwe koppeling en dergelijke wordt geregeld, cillinder wordt opgeknapt. Afstellen e.d.

    Foto’s in de loop vd tijd, binnekort weer verder gaan met afschuren!

    Tussentijdse foto voor de voormontage, nog wat dingen afschuren, dan wordtie gespoten.

    Rood met zwart en matzwarte elemeenten ertussen wordt het doel.

    Commentaar is welkom!

    #457832

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Schijt dat die al een paar keer gejat is. Verder nette perso πŸ™‚ en succes met de wederopbouw.

    #461105

    Loek
    Bijdrager
    Berichten: 963

    Ik weet niet of ik er nog zo veel zin in zou hebben als ze mijn brommer steeds zouden afpakken πŸ˜€

    #461116

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Gewoon 20000 Volt op je brommer zetten als je hem ergens parkeert, wordt hij nooit meer gejat:D
    Het is jammer dat Vespa Si’s altijd zo erg roesten, mooi dat jij hem hiertegen gaat beschermen:thumb

    #461121

    Joris
    Bijdrager
    Berichten: 837

    Boh pik, das wel zonde dat ie gejat was.

    echt een hele mooie SI=):thumb

    echt zon old-skool brommertje.

    Mag ik vragen waar je die White-wall banden vandaan hebt? (met wit zijvlak)

    Kan ze nergens vinden, ben al heel lang opzoek:?

    Succes met je project,

    Grtz

    Joris

    #461137

    Sjoes
    Topic starter
    Berichten: 14

    Thnx voor de reacties..

    @joris, bij JMPB hebben ze ze: http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewCat&catId=119 .. gewoon die van Sava..
    @VespaAvanti: genoeg maatregelen getroffen dat die niet meer gejat kan worden..

    #461450

    twan.s
    Bijdrager
    Berichten: 25

    Na m’n examen gaan we beunen!

    #466652

    twan.s
    Bijdrager
    Berichten: 25

    :)- inmiddels gelast e.d. –

    #466075

    olliegasselt
    Bijdrager
    Berichten: 592

    @ Sjoes / Roy ,

    ” Heb een donorframe gekocht in een of andere varkensstal van een forumlid hier ” πŸ˜•
    Doel je hiermee op een niet nader te noemen zeer proffesionele georganiseerde beunplaats
    bij jou om de hoek πŸ˜€

    Tof dat het al vooruitgaat , dan kunje tenminste komende zomer mee op buistour naar
    HERTOG JAN :thumb

    #466655

    JayL
    Bijdrager
    Berichten: 753

    Hey kerel, leuke Si heb je daar! Ook een net kleurtje :thumb

    Mag ik wel vragen waar je die chromen sierstrips vandaan hebt gehaald??

    #466666

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    Donders, ik zie hem nu pas, maar een hele nette SI πŸ˜‰ Mooi kleurtje en lijkt net een oldtimertje zo πŸ™‚

    #467145

    Sjoes
    Topic starter
    Berichten: 14

    Update 2depost!
    Update: 06-01-2011

    Geachte forumleden, na lang niks meer van me gehoord te laten hebben eindelijk weer een bericht!

    Het eerste frame uit de boerenstal hebben we verkloot. Deze hadde we, zie foto, doormidden geslepen, maar omdat het staal op mijn oude frame te vergaan was, bleef de tank helaas lekken waardoor we de 2 delen niet aan elkaar konden lassen.

    Paniek, ik had het bijna opgegeven, totdat OllieGasselt, me een ander SI frame aanbood, waar ik alleen de letters van over hoefde te zetten. Zo gezegd zo gedaan, door m’n broertje Twan.S, Je ziet er helemaal niks van! THANKS!

    Hierna en ervoor heb ik veel dingen nieuw gekocht, waaronder
    – Chrome Veringen (puch)
    – Chrome koplamp a la Fons z’n ex Si
    – Plaatjes voor het frame
    – Chroom puch stuurtje
    – Nieuw achterspatbord

    en van allerlei klein afwerkspul.

    FOTO’S KOMEN NOG.

    Hij staat nu even op mn kamer te wachtten op betere tijden, voorspatbord is afgeplamuurd, frame moet nog iets gladder geschuurd worden. Dan gaat die naar de prof. spuiter in de buurt waar die een fijne laklaag gaat krijgen (zwart of antrachiet grijs?)

    Het blokje wil ik nog in ere laten herstellen door OllieGasselt met hopelijk een nieuw carter, en misschien heb ik erna nog een begrenzer nodig ook πŸ˜‰

    Bedankt voor alle toffe reacties, dat houdt je toch gaande!

    Hij wordt weer oldtimer stijl, maar dan minder “clown”, misschien iets moderner (knipperlichtjes ofzo) maar de stijl blijft behouden!

    @OllieGasselt, het was echt een varkensstal daar, bij jou staan wel wat nettere dingen, kom binnekort bij je aan de deur met wat Jan en wat onderdeeltjes voor reviseren!

    #467251

    Sjoes
    Topic starter
    Berichten: 14

    Update 3:

    Blokje ligt bij OllieGasselt voor een revisie, nieuwe groter carterhelft,nieuwe koppeling en dergelijke wordt geregeld, cillinder wordt opgeknapt. Afstellen e.d.

    Foto’s in de loop vd tijd, binnekort weer verder gaan met afschuren!

    Tussentijdse foto voor de voormontage, nog wat dingen afschuren, dan wordtie gespoten.

    Rood met zwart en matzwarte elemeenten ertussen wordt het doel.

    Commentaar is welkom!

    Update 4:

    Kleine update, heb alles terug van de spuiter!

    Een klein lekkermakertje dan maar, de rest volgt vanzelf, hopelijk ook in real life met de tour op 8 mei!

    Verwacht binnenkort dus een grote update!

    #467366

    Sjoes
    Topic starter
    Berichten: 14

    Update

    ^
    |

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.