Schurend geluid bij achterklok

Home Forums Techniek Problemen oplossen Schurend geluid bij achterklok

This topic contains 6 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Jasper-Grillo 8 years, 6 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #211879

    jos68
    Topic starter
    Berichten: 46

    hallo,

    ik had problemen met mijn oude achterklok, daarom heb ik deze vervangen. het is een bromklok en dat was de vorige ook. alleen komt er nu een schurend geluid uit de achterklok en ook uit de koppeling volgens mij. ik heb daarom de achterklok uit elkaar gehaald en schoongemaakt. ook nieuwe olie ingedaan maar helpt helemaal niks. ik heb er een filmpje bij, ik hoop dat je het goed kan horen.

    hoop dat iemand mij kan helpen

    mvg

    #241933

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Ik kan het schurende geluid niet heel goed horen, maar hoor wel dat je afstelling veel te rijk is. Los van het vele roken “viertakt”je motor en zal ik dit tevens even aanpakken.

    #241934

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1825

    driehoekslager nog goed?

    #241935

    jos68
    Topic starter
    Berichten: 46

    Hallo,

    Bedankt voor de snelle reacties,wat houdt viertakten precies in? En de driehoekslager is het niet vgm. Ik hoor namelijk niks als ik alleen de driehoekslager ronddraai. Kan het niet iets zijn met de koppeling? En zou iemand mij anders kunnen helpen die inde omgeving van delden woont (vlakbij hengelo licht dat). Ik wil ook wel naar iemand toe komen anders. En ik wil ook best ervoor betalen.

    Mvg

    #241936

    Noetiepoerker26
    Donateur
    Berichten: 488

    Heb je het grote tandwiel goed om zitten? Eén zijde heeft een dikkere rand waarop de ‘haak’ van de fietsstand rust, anders schuurt die haak misschien over het tandwiel.

    #241938

    VesbaS
    Bijdrager
    Berichten: 53

    Misschien een rare vraag hoor, maar zou het niet zo kunnen zijn dat deze klok rechte vertanding heeft ipv schuine? Rechte vertanding maakt over het algemeen een naar geluid. Ik ben vrij nieuw in deze wereld dus vergeef me als ik onzin praat haha 😀

    Broodje warm vlees, broodje bakpao, rollen door de stad op m'n Vespa Ciao
    VesbaS perso hier!
    #241939

    Jasper-Grillo
    Bijdrager
    Berichten: 114

    Genoeg olie in de klok?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.