schokbrekers

Home Forums Techniek Framedelen schokbrekers

This topic contains 6 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by jarno 3 years, 2 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #794766

    Nielski55
    Topic starter
    Berichten: 39

    Hallo,

    Ik heb nu een set schokbrekers van 300mm op mijn vespa si. Nu zijn deze super stijf en geven nauwelijks mee. Nu wil ik nieuwe kopen van misschien 280 maar zit te twijfelen of ik weer eentje met veren moet nemen zoals deze: https://www.q-parts.nl/vespa-bromfietsen/schokbreker-vespa/schokbreker-set-gilera-citta-tomos-280mm-zwart
    Of de originele: https://www.q-parts.nl/vespa-bromfietsen/schokbreker-vespa/schokbreker-set-gilera-citta-tomos-260mm-zwart-chroom-dicht
    Ik weet niet of schokbrekers met zo’n veer standaard erg stijf zijn of niet en zou het graag eerst weten voor ik wat bestel. Kan iemand voor mij bevestigen of de eerste genoemde schokbrekers aardig meeveren of niet?

    #794767

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2649

    Mijn ervaring is ook dat de nieuwe imitatie schokbrekers van de laatste 15 jaar allemaal bunkerhard zijn.
    Maar vooral de goedkopere tot een euro of 50,-
    Waar zijn die lekker zachte veren gebleven.

    Die tweede optie die je geeft hebben ook gewoon veren hoor, alleen met een chroom huls er omheen.
    Deze kunnen dus ook keihard zijn.
    En het zijn denk ik geen originele, die gaan eerder richting de 100,- voor een set.
    Ze zijn natuurlijk wel veel mooier voor de originele look.
    Ik zou de firma gewoon even bellen met de vraag of ze lekker zacht veren.

    Bij veren horen technische specificaties te vermeld te zijn. Kg/cm enzovoorts

    Misschien is het nog beter om een setje originele tweedehands te koop gevraagd te doen hier in de te koop rubriek.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #794770

    Nielski55
    Topic starter
    Berichten: 39

    Mijn ervaring is ook dat de nieuwe imitatie schokbrekers van de laatste 15 jaar allemaal bunkerhard zijn. Maar vooral de goedkopere tot een euro of 50,- Waar zijn die lekker zachte veren gebleven. Die tweede optie die je geeft hebben ook gewoon veren hoor, alleen met een chroom huls er omheen. Deze kunnen dus ook keihard zijn. En het zijn denk ik geen originele, die gaan eerder richting de 100,- voor een set. Ze zijn natuurlijk wel mooier voor de originele look. Ik zou de firma gewoon even bellen met de vraag of ze lekker zacht veren. Bij veren horen technische specificaties te vermeld te zijn. Kg/cm enzovoorts Misschien is het nog beter om een setje originele tweedehands te koop gevraagd te doen hier in de te koop rubriek. Gr. Wim.

    Bedankt voor je antwoord wim.
    Balen dat de meeste zo schijnen te zijn. Ik zal de webshop wel contacteren of zij mij meer info kunnen geven. En kijken op marktplaats of er toevallig al een schokbreker op staat.

    #794771

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Er rekening mee houdend dat beide schokbrekers die je opgeeft niet voor een Si zijn bedoeld of je zal deze stereovering op zijn kop moeten monteren. Ook al eens gedacht aan een monoshock voor je Si?

    #794774

    Nielski55
    Topic starter
    Berichten: 39

    Er rekening mee houdend dat beide schokbrekers die je opgeeft niet voor een Si zijn bedoeld of je zal deze stereovering op zijn kop moeten monteren. Ook al eens gedacht aan een monoshock voor je Si?

    Nee ze zijn in principe niet voor een si maar geen van de schokbrekers op de site zijn specifiek voor bepaalde types. In principe zouden ze qua hoe ver ze me veren intercompatible moeten zijn.
    Een monoshock lijkt me niet echt wat voor mijn zi. De dual shock look past wel het beste.

    #807206

    jarno
    Bijdrager
    Berichten: 45

    Ik wil graag yss schokbrekers op mijn SI.
    Ik wil graag de YSS DIY HP 260MM
    is dit dezelfde lengte als origineel en veren deze lekker?
    Ik weet dat ik ze op de kop moet monteren maar gaan ze dan anders veren?

    Jarno
    #807207

    jarno
    Bijdrager
    Berichten: 45

    Heb er nu een monoshock onderzitten maar nu steken er bevestigingspunten voor schokbrekers uit en dat vind ik er niet uit zien.

    Jarno
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.