Richting pistonpen clipjes

Home Forums Techniek Motorisch Richting pistonpen clipjes

This topic contains 4 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Mikey 1 week, 6 days geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker

Mikey
    Topic starter

Klein vraagje, maakt het wat uit in welke richting je pistonpen clipjes in je zuiger zitten. Keek net een foto terug en zag dat ik mijn clipje met de openstaande kant naar boven heb gemonteerd…

4 strokes lazy, 2 strokes crazy!
    Check hier mijn Citta

Gratje
    Bijdrager

Nee hoor.zo lang ze maar in het “randje” zitten. Ik test altijd of ze goed zitten om zeeen keertje rond te draaien nadat je ze hebt geplaatst. Schiet ie er weer uit, dan was het niet goed. draait ie rond dan zit ie wel goed.

Ow ja en blijf van deze pistonclips weg: staan er berucht om om te breken.

A4CCBFC9-15B7-4C96-B53D-BEE2447D2A6D

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 6 days geleden door Gratje.

Martino
    Bijdrager

Wanneer je ze toch monteert, monteer de opening van de clip in de lengterichting die de zuiger maakt naar onderen toe.

mean-machine
    Bijdrager

Nee hoor.zo lang ze maar in het “randje” zitten. Ik test altijd of ze goed zitten.
    Ow ja en blijf van deze pistonclips weg: staan er berucht om om te breken. A4CCBFC9-15B7-4C96-B53D-BEE2447D2A6D

Bij her-montage van de zuiger wilde ik de de oude circlips niet meer gebruiken.
    Toen hier in de buurt nieuwe clips gehaald. Clips als in onderstaande link.
    Eigenlijk was dat niet wat ik wilde, maar er was niet anders.
    Was niet blij, en nu nog steeds niet. Wel extra gecheckt of ze goed in de groef zitten.
    Ik kan nu alleen maar hopen dat het goed blijft gaan. Zitten er nu 1000+ km in.
    Maar met Gratje eens dat het bagger is!

https://www.motorkit.com/en/divers/10172-piston-clips-10-and-12-mm-price-for-2-pc.html?search_query=piston+clip&results=56

Mikey
    Topic starter

Oh oke mooi dan hoef ik niet meer mijn blokje eronder uit te halen. De reden waarom ik het vroeg is omdat m’n pa vroeger altijd stationaire gas motoren bouwde en daar de pistonpen clips wel met openstaande kant naar onderen moest.
    Super bedankt!

4 strokes lazy, 2 strokes crazy!
    Check hier mijn Citta
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.