Raar geluid

Home Forums Techniek Motorisch Raar geluid

This topic contains 7 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Joeri999 1 month, 2 weeks geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker

Robin_Ciao
    Topic starter

Hallo,
    Sinds kort heb ik een heel erg vervelend geluid als ik boven de 40 kilometer rijd. Ook lekt er olie langs de zijkant van de cilinderkop. Ik dacht meteen aan mijn koppakking maar, die is heel en droog…Ik heb ook meteen de voetpakking gecontroleerd maar hetzelfde verhaal… Uiteidenlijk heb ik dan vloeibare pakking over de koppakking gedaan in de hoop dat dat iets zou doen, maar helaas. Ik heb dan mijn cilinderkop vervangen omdat ik dacht dat die wat ik eerst had schreef zou zijn ofzo. Maar ook met de andere kop heb ik hetzelfde geluid alsof er ergens iets blaast.
    Vandaag dan maar een andere cilinder geplaatst, maar ook met deze heb ik hetzelfde probleem. Voor de uitlaat uit te sluiten heb ik een andere geprobeerd, maar helaas…
    1 Oplossing zou zijn om gewoon onder de 40 km/h te rijden, maar dat is niet leuk.
    Ik weet dat het alleemaal erg vaag klinkt, en dat jullie het liefst een video horen/zien, maar na 3 pogingen om het geluid op video te krijgen is het me nog niet gelukt…
    Ik moet wel erbij zeggen dat ik de koppakking steeds heb hergebruikt, maar deze is uitgesloten omdat er geen olie rond de pakking vormt. Met de nieuwe cilinder heb ik wel een andere voetpakking gebruikt, ik had helaas wel alleen nog een aluminium pakking
    Alles nog even op een rijtje:
    Vreemd geluid
    Cilinder koppakking gecontroleerd
    Cilinder koppakking met vloeibare pakking aangevallen
    Ander cilinderkop
    Ander cilinder
    Andere uitlaat
    Er blijft zich olie vormen aan de zijkant van de kop, maar geen pakking die lekt
    Hopelijk kunnen jullie hier iets mee
    Mvg Robin

Shark
    Donateur

Ja lastig een geluid opnemen bij 40 km/h…

Cilindertapeinde nog goed? Aanhaalmoment goed?
    als je de boel netjes op een spiegel vlakt kun je ook zonder koppakking rijden (heb ik iig vaak zat gedaan), misschien dat het dan verholpen is

Gek dat je dat bij twee koppen zou hebben, maar decompressie ook nog goed? Kabel niet te strak of zo?

Robin_Ciao
    Topic starter

Cilindertapeinde nog goed? Hoe bedoelt u dat? Aanhaalmoment netjes op 10nm. Ik had ook zitten denk om de kop te vlakken maar omdat de pakking geen olie hebben denk ik dat deze nog goed zijn. Ik kan het wel eens proberen. Kabel is niet te strak denk ik, ik kan dit wel eens proberen.
    Ik dacht zelf ook daarstraks nog aan de pakking tussen de carters die slecht zou kunnen zijn. Had gehoord dat mensen de pakking die in de revisie setjes zitten erg dun vinden.
    Mvg Robin

Semmad
    Bijdrager

Zit de krukas keerring er nog goed in?
    Voetpakking altijd papier gebruiken!
    Nooit vloeibare pakking bij de kop gebruiken.
    Gebruik altijd steeds een nieuwe koppakking.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Robin_Ciao
    Topic starter

Uhm, geen idee eigenlijk. Maar zou dat zo’n geluid kunnen veroorzaken? Ik heb het blokje vandaag eronder uit gehad voor de cilinder te vervangen, en het vliegwiel zag er niet vies uit. Ik had alles gezandstraald toen ik het blokje gereviseerd had. Van de voetpakking snap ik, maar ik had niks anders mee. Bij de kop hetzelfde, dit was gewoon wanhoop…
    Mvg Robin

Shark
    Donateur

Als ik me niet vergis dan is 10 nm niet genoeg, en dat zou dan best je klacht kunnen verklaren.
    Uit mijn hoofd moet het 18nm zijn – misschien dat iemand hier de waarde kan opzoeken in het werkplaatshandboek

Robin_Ciao
    Topic starter

Ah, ik heb net eens gekeken en daar staat 1/1,4. Geen idee wat dat betekent…

Joeri999
    Bijdrager

In het werkplaats handboek staan de waardes in Kgm. 1 Kgm = 9,8 Nm. Zo ver ik weet is die 1.4 erna het maximale moment, dat zou dan 13,7 Nm zijn. Je zit dus prima.

@shark: die 18 Nm geldt voor de bougie.

• Deze reactie is gewijzigd 1 month, 2 weeks geleden door Joeri999.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.