Probleem: uitlaat wil niet om uitlaatpoort

Home Forums Techniek Motorisch Probleem: uitlaat wil niet om uitlaatpoort

This topic contains 5 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by erikpeter 5 years, 8 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #777722

    erikdeweerdt
    Topic starter
    Berichten: 23

    Hallo,

    ik heb een probleem, mijn uitlaat wil niet om mijn uitlaatpoort omdat de ruimte tussen de uitlaatpoort en het Carter te klein is.

    het gaat om een nieuwe electronische speedengine en 80cc Malossi brevettato.

    heeft iemand dit eerder meegemaakt?

    F32BBFE8-537F-459C-BA04-166BD3E6424D

    Gr. Erik

    #777723

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Zit je cilinder waarschijnlijk wat scheef op de carters en kan je deze hopelijk nog wat draaien om meer ruimte te krijgen?

    #777724

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Hoi Eric ja dat is lullig.Ik heb het ook wel eens mee gemaakt met een standaard cilinder en een standaard carter. Het is soms even opletten hoe je de cilinder er opzet.

    Je kan de cilinder een stukje verdraaien omdat er speling tussen de tapeinden en de cilinder gaten zit.
    Te veel naar het carter en het past niet.
    Eventueel kan je het carter ter plaatse een stukje dunner dremelen, maar is dat echt nodig?

    #777725

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Ongeveer 3 weken geleden liep ik nog te vloeken vanwege precies hetzelfde probleem met precies dezelfde setup.

    De cilinder er recht opzetten viel voor mij niet onder de opties en waarschijnlijk voor jou ook niet. Daarvoor is bij de voetpakking op het kleine carterhelft niet genoeg vlees en zou het gaan lekken (spoelpoort).

    Je hebt twee keuzes, zevenenergie heeft daarvan al 1 benoemt. De andere keuze is om de uitlaatklem er vanaf te halen en een veerbevestiging te gebruiken. Ik heb voor de laatste optie gekozen.

    Je moet dan een oogje op je uitlaat lassen en een gaatje in één van de koelribben van de cilinder boren, zodat je daartussen een uitlaatveer (https://www.jmpbonderdelen.nl/uitlaatveer-70mm-uni.html) kan bevestigen.
    Daarnaast heb ik zelf ook nog een slangenklem om de uitlaat gedaan. Dit heb ik puur gedaan tegen lekkerij/zwarte smurrie uit de uitlaat. Als ophanging zou ik niet vertrouwen op een slangenklem.

    #777750

    erikdeweerdt
    Topic starter
    Berichten: 23

    Door de cilinder te draaien is er nog niet genoeg ruimte,  Ik ga voor de optie met veerbevestiging.

    bedankt voor de reactie’s!

    #777813

    erikpeter
    Bijdrager
    Berichten: 11

    ik heb met de slijptol een kleine inkeping in het mondstuk van de uitlaat gezaagd. iets van 5-6 mm maar. vervolgens met schroevendraaier  het mondstuk  iets naar buiten gewrikt en hoppa het mondstuk van de uitlaat ging soepel over de uitlaatpoort. De uitlaatklem  vastdraaien zorgt ervoor dat wat teveel naar buiten was gebogen weer mooi om de uitlaat poort sluit.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.