Prestatie winst 38,4 athena vs 38,4 DR

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Prestatie winst 38,4 athena vs 38,4 DR

This topic contains 6 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Martino 5 days, 19 hours geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #801843

    Citta1987
    Topic starter
    Berichten: 91

    Beste forumleden
    Ik wil graag nog een tandje sneller maar wel 50cc inhoud. Nu zag ik nog ergens een 50cc athena te koop staan en vroeg me af, hoeveel sneller ik zal gaan als ik de boostpoortjes doortrek in mn carter met deze cilinder. Rijd nu met een 38,4 DR op een gevijlt blok met leo handmade, 13/13 @60, malossi filter en poelie 70 op een bromklok. Snelheid hangt tussen de 52-56km/h ligt aan de omstandigheden.

    beter een scheet voor iedereen dan kramp voor mij alleen
    Check hier mijn Citta
    #801855

    Citta1987
    Topic starter
    Berichten: 91

     

    • Deze reactie is gewijzigd 6 days, 1 hour geleden door Citta1987.
    beter een scheet voor iedereen dan kramp voor mij alleen
    Check hier mijn Citta
    #801856

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 1700

    Gok het rond de 60.
    Vraagje
    Waarom vasthouden aan 50cc?

    #801860

    Citta1987
    Topic starter
    Berichten: 91

    Thanks voor de reactie @supersi
    Een 65cc wil mn pa niet. Hij vind letterlijk alles best als het maar 50cc blijft. Dus daar houd ik me dan maar aan.😜

    • Deze reactie is gewijzigd 6 days, 1 hour geleden door Citta1987.
    beter een scheet voor iedereen dan kramp voor mij alleen
    Check hier mijn Citta
    #801863

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 1700

    als de rest niet uit maakt zou je dan ook nog kunnen kijken naar een speedengine carter.

    #801866

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 238

    Thanks voor de reactie @supersi Een 65cc wil mn pa niet.
    Hij vind letterlijk alles best als het maar 50cc blijft. Dus daar houd ik me dan maar aan.😜


    Kromme redenering!

    #801868

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 6979

    Het grote verschil tussen de Athena en de DR is het aantal toeren waarop de cilinders hun vermogen afgeven. De Athena zal daardoor wat sneller zijn op top, maar is de 38,4mm DR uitermate geschikt om hoger te leggen en hiermee je timingen te veranderen. Mocht je de mogelijkheid hebben zal ik de cilinder 3mm hoger leggen en hetzelfde van je cilinderdeck afhalen of zelfs ietsje meer om je compressie ook iets te verhogen. Je moet dan niet gek opkijken dat je 38,4mm DR sneller zal zijn dan de 38,4mm Athena.

    Het doorprikken van de boosters is iets verschillend 2 bij DR vs 4 bij Athena welke vaak al open zijn, maar deze bewerking geeft niet direct heel veel meer eindsnelheid. Je vergroot vooral je powerband een beetje. Denk er dan ook aan je carter hierop aan te passen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.