Powerbox

Home Forums Perso’s Projecten Powerbox

This topic contains 5 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Biermobiel21 3 years, 5 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #803468

    Millyway
    Topic starter
    Berichten: 142

    Ik weet dat de werking aan getwijfeld wordt, maar toch zou ik graag een powerbox willen op mijn vespa si 65cc malossi met vario.

    Het is een brom kickblok en heb geen idee hoe ik hem mort aansluiten, bij voorkeur de malossi viton

    Moet ik dat nou wel doen?
    #803475

    Smallride
    Bijdrager
    Berichten: 138

    Ik heb er pas ook weer over zitten denken.
    Ik ben er niet van overtuigd dat die malossi een goede keus is maar heb het ook niet geprobeerd.
    Ik weet dat er in race klassen waar de carburateur klein is vanwege het reglement goede resultaten behaald worden met een powerbox. Je sluit hem aan tussen je carburateur en krukas in. Het werk als een resonantie kamer die de drukpulsen afvlakt, er word/kan mengsel uit de buffer en carburateur gezogen worden als de motor aanzuigt, en als de inlaat sluit kan het mengsel nog even extra doorstomen de buffer in.
    Een m6 aansluit nippel is veel te klein liever iets van 10+mm. De inhoud van het vaatje moet bij je setup passen (net als een expansie uitlaat) dus even experimenteren wat lekker werkt. Ik heb ze vroeger met verstelbare inhoud gezien.

    Succes.

    #803486

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik ben benieuwt waar je op een standaard ciao blok ruimte vind om een nippel met een binnendiameter van 10mm te plaatsen tussen de carburateur en de krukas.
    Ik zeg niet dat het niet kan maar spannend vind ik het wel. Het zou leuk zijn als je dit topic leven in zou blazen met foto,s van de werkzaamheden.

    #803548

    Samba racing
    Bijdrager
    Berichten: 69

    Ik ben der nog niet verder mee gegaan ,   Maar het moet zeker mogelijk zijn .  Mis heb. Je wat aan deze fotoimageimage

    #803556

    Brian
    Bijdrager
    Berichten: 589

    F97DFBAE-0D9B-4B3F-A87E-A628CDA84A76Zo kan het ook 😆 (foto van het forum ergens)

    #803557

    Biermobiel21
    Bijdrager
    Berichten: 240

    Interresant topic, lijkt me leuk om een keer te proberen, ben wel benieuwd of het echt merkbaar verschil geeft.

    Dit vond ik op het forum van de kreidlerburen:
    https://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=32505

    Staat in de eerste post een excelletje om een powerbox op maat te berekenen met slanglengte en diameter enzo.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.