popko’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten popko’s ciao

This topic contains 383 reacties, has 63 deelnemers, and was last updated by Martino 7 years, 12 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 384)
  • Gebruiker
  • #468684

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    Martino :
    Is het nou een SE carter wat ik op de foto zie. Houdt er rekening mee dat een groot SE carter icm een Piaggio klein carter vaak niet lekker past en voor tal van problemen kan zorgen.

    Wel zonde, maar al een idee waar al dat gruis vandaan is gekomen?

    ja, het is een Se cartersetje op de foto.

    wat betreft het gruis: het enige waar het vandaan kan komen is mijn DR, ik kan namelijk geen slijt plekken vinden in het carter of op de krukas.

    maar wel weer jammer dit…
    ik zal kijken hoe alles past met het kick gebeuren en anders tune ik wel lekker een std cartertje.

    Gr. pepko

    #461095

    arvid13690
    Bijdrager
    Berichten: 846

    je kut ook altijd een kick se kleincarter kopen.
    wel zonde dit.

    Tis altied moar eem!
    #461082

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7342

    Ik zal dan direct een standaard carter aan meten. De 2 helften vlakken en pas maken op elkaar gaat nog wel, maar vaak zitten de uitsparingen voor de lagers te scheef wat je niet kunt veranderen en je krukas onnodig veel spanning krijgt te verduren en scheef komt te zitten. Wil je dit toch heb je wat geluk nodig. De meerwaarde van de SE is toch ook niet aanwezig zonder grotere cilinder of carburateur.

    Het klein carter heeft overigens wel een flinke beschadiging of bewerking. Linksboven op de foto te zien.

    #461104

    arvid13690
    Bijdrager
    Berichten: 846

    Martino :
    Ik zal dan direct een standaard carter aan meten. De 2 helften vlakken en pas maken op elkaar gaat nog wel, maar vaak zitten de uitsparingen voor de lagers te scheef wat je niet kunt veranderen en je krukas onnodig veel spanning krijgt te verduren en scheef komt te zitten. Wil je dit toch heb je wat geluk nodig. De meerwaarde van de SE is toch ook niet aanwezig zonder grotere cilinder of carburateur.

    Het klein carter heeft overigens wel een flinke beschadiging of bewerking. Linksboven op de foto te zien.

    he ja op 2 plekken.
    lijkt wel gedremeld of geboord ofzo….

    Tis altied moar eem!
    #460180

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    het hele SE setje is niet zo fris meer… de rand bij het pakkingvlak mist ook voor de helft, het kan ook zijn dat deze is afgebrokkeld en dat het gruis daar vandaan komt.

    De beschadiging die jij noemt lijkt door een dremel gemaakt als poging tot het verbeteren van de voeding van spoelpoorten.
    heb echt een lekker beunblok gekocht dus. :con

    maar als het goed is heb ik nog ergens een cartersetje rondzwerven hier.

    #460415

    arvid13690
    Bijdrager
    Berichten: 846

    mijne met getunde inlaat.

    Tis altied moar eem!
    #460416

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    niet nodig, heb al een getined setje voor 50 athena, komt nu alleen kick kleincarter op

    #460439

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3758

    Komt het niet van de drijfstang? Aangezien de kleur van het gruis aardig overeenkomt met de kleur van de drijfstang.

    Wel mooie plannen met het kick gebeuren. Al aan het kijken geweest voor een andere cilinder?

    #460440

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    goed gezien…

    wat betreft de cilinder: ik haal binnenkort waarschijnlijk een 41 polini op mij martino.

    #460358

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    update 8-9-’12:

    ik heb vandaag weer een lekker dagje gesleuteld, het blok zit eronder en loopt.

    set-up:
    50cc athena tuned
    std tuned carters, aangepast op cilinder
    vario malossi +100MM
    13/13

    helaas past de Faco niet meer dankzij het kick tandwiel. De proma ligt bij de straler dus zit tijdelijk zonder uitlaat.

    foto’s volgen nog.

    Gr. pepko

    #462390

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    update 9-10-’12:

    Vanaf het begin liep de vespa al slecht en had een grote sproeier nodig. Hij startte heel slecht maar als hij eenmaal liep reed het wel OK. ik kwam erachter dat ie drupte bij de carterpakking en heb toen het blok er onder uit gehaald.

    Al snel kwam ik tot de conclusie dat het kleincarter krom was. Deze heb ik toen gevlakt, en de cilinderkop heb ik ook meteen meegenomen.

    Het budget was even op door de bestelling van demper beugeltjes dus ik moest even wachten met het alen van een nieuwe kickkeerring.

    De beugeltjes heb ik intussen wel gemonteerd alhoewel ze niet helemaal lekker pasten:

    intussen is de keerring ook aangekomen dus het het zootje rijdt weer:

    Volgende op de lijst is de verlichting en de kentekenplaat.

    Gr. pepko

    #460125

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    tot zover mijn winterslaap…

    hier een overzichtje:

    50cc elec. kickblok met 4mm ophoogplaat, afgedraaide cilinder en gefreesde kop:



    de faco eagle geruild voor een leo hm (word opgeknapt):

    Ook heb ik en 43mm autisa met extra zuiger(K-star) overgenomen van DR-flenny, daar ga ik deze zomer mee rijden:

    verder ben ik bezig met het opknappen van een setje 16″ 14 spaaks velgen, dar heb ik nog geen foto’s van genomen.
    helaas word er de komende weken word er nog niet gereden gezien ik met mijn arm in het gips zit dankzij wintersport :con

    maar dan kan ik rustig wat kleine dingetjes aan de ciao doen. Zo is de benzinekraan stuk en heb ik het achterlicht nogsteeds niet werkend gekregen.

    gr. pepko

    #465333

    beun_ciao
    Bijdrager
    Berichten: 547

    Mooi blokje, heb je aan de cilinder ook nog verdere aanpassingen gedaan? En bevalt het kopje goed?

    #439693

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7342

    Is dit nu ook een blokje voor bijv. een 50cc race?

    #458818

    pepko
    Topic starter
    Berichten: 2837

    @beun_ciao: ja, ik heb de uitlaatpoort van de cilinder geruimd. het kopje kan ik nog niet over oordelen gezien ik nog niet gereden heb maar hij ziet er goed uit.

    @martino: het zou kunnen, maar dit blok heb ik gemaakt omdat ik nieuwsgierig ben naar de verschillen tegenover een standaart blok.

    als hier potentie in zit koop ik nog een carterset en dan tune ik die ook voor 50cc.

    gr.

15 berichten aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 384)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.