Poll: Hoe meng jij?

Home Forums Algemeen Nieuws Poll: Hoe meng jij?

This topic contains 7 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by Wilk1985 6 years, 9 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #21707

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3786

    Het is weer tijd voor een poll, deze keer ook zelfs met de luxe van een topic om er eens lekker diep op in te gaan.

    De poll is te vinden op de frontpage, zie ook: http://www.vespa-ciao.nl/polls.php?id=102 voor de resultaten.

    Voor alle duidelijkheid, de vraag is dus over hoe jij je brandstof mengt, en dan bedoel ik dus niet de mengverhouding maar meer het octaangehalte en de kwaliteit van de olie.

    Vertrouw je de voorgemengde brandstof (ook wel brommix genoemd) Of meng je lekker zelf met een jerrycan?

    En waarmee dan? Merk je verschil tussen bijvoorbeeld Euro95 en de brandstoffen met een hoger octaangehalte?

    Ik zeg brand maar los :thumb

    #22182

    ciao S
    Bijdrager
    Berichten: 105

    Kiek aan weer eens n leuke topic!!
    Ik meng zo!
    Jerrycan 5L vol met euro 98
    Dan pak in mijn moeders wasbolletje die vul ik met 102mm mobil 1 half synthetische olie

    Die gooi ik bij elkaar en dan schudden maar haha, tank ik hem vol en ja dan vol gas oppe achterwiel!

    Mvg Ciao S

    #22183

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Wilk1985 :
    En waarmee dan? Merk je verschil tussen bijvoorbeeld Euro95 en de brandstoffen met een hoger octaangehalte?

    Ik merk tussen euro 95 en 98 geen verschil.
    Maar de ”euro” 105 die ik in de Harz heb getankt was toch enigszins waarneembaar.
    Liep in de hoge toeren wat smoother met minder trillingen/fiberaties.

    #22184

    gileracitta.com
    Bijdrager
    Berichten: 443

    Heb ooit faq gemaakt 😀

    #22185

    Kinderbrueno
    Bijdrager
    Berichten: 144

    Citta2black :
    Heb ooit faq gemaakt 😀

    4,5 liter totaal? Als ik mijne heb leeg gereden tot de reserve gaat er net iets meer dan 2 liter in :lol

    #22186

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    ik heb een 20L jerrycan.
    400ml knappe olie in de can, en dan vol tanken met benzine.
    Door eerst de olie in de can te doen mengt het tijdens het vullen al. zo sta je niet als je malloot te schudden met je jerrycan.
    Wat trouwens met een 20L ook nog moeilijk gaat

    #22187

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Ik tank bij de pomp mix voor mijn DVB (Dagelijks Vervoer Brommer).

    Maar omdat ik wel eens zonder benzine sta en de dichts bijzijnde pomp vaak geen mix heeft, moet ik een flacon Tackt olie kopen.:boos

    Nu heb ik onderhand 3 flessen staan die op moeten.:cry
    Dus meng ik zelf.
    Dit doe ik door met een maatbeker, olie af te meten en die in een fles spa blauw te doen.:@
    en daar mee ga ik naar de pomp.
    en tank deze af met Euro 95.

    Ik zal blij zijn als de flacons op zijn. Want dan kan ik weer gewoon tanken.:con

    Ik merk onderling geen verschil in de olie.
    en ik merk ook geen verschil tussen mix en euro 95

    #22197

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3786

    Deze poll heeft nu een tijdje gestaan, ik moet zeggen dat de uitslagen verrassend zijn!

    Ik had vooral niet verwacht dat er toch best wat mensen zijn die met bio mengen, ook het grote percentage mensen dat bij de pomp mengsmering tanken was een verassing.

    Ik moet zeggen dat dat laatste toch een goed teken is, op veel plaatsen is mengsmering lastig te krijgen maar schijnbaar weten velen toch nog de weg te vinden :thumb

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.