Home › Forums › Mening & ervaring › Carters › Polini Evolution Engine
This topic contains 67 reacties, has 32 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 8 months geleden.
-
Gebruiker
-
30 maart 2007 om 18:05 #149971
hoezo pak je een vespa en niet een aerox? 😛 zelfde kwestie.
30 maart 2007 om 18:07 #149972Mensen blijf een beetje ontopic, als dit een Polini evolution engine topic is gaat het over die engine, en niet om andere engines aan te smeren.
Iedereen zegt wel reedvalve rijd beter dan evo, maargoed wie heeft ze nou echt bijde uitbunding getest. allemaal slap gelul zo als ik nu kan zien.
Ontopic please!
@Kwafo, je post in veel dingen allemaal dezelfde vragen, in dit topic. je perso en dan weer over een luchtfilter.
wees even duidelijk en kom wat beter over graag/ONTOPIC
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel27 januari 2008 om 20:17 #149746Polini Evolution Rules 😛
Heb hem onder mijn Citta met een gasnaald 7 en een sproeier 80.. Loopt met een Simonini koppelingshuis 87km/h..
Perfect stationair af te stellen en trekt als een beest..Wat ik niet begrijp is dat iedereen alleen maar over sproeiers praat met afstellen terwijl de gasnaald nou juist zo belangrijk is. Een dikke gasnaald betekent minder toeren mogelijk. Gooi je er een dunnere gasnaald in dan zal je zien dat je gelijk naar een kleinere sproeier moet.. Een gasnaald is toerenbepalend. Toen ik mijn gasnaald eruit haalde zag ik dat het een dikke was (maat weet ik effe niet meer) maar heb er toen een gasnaald 7 in gestopt en ging gelijk als een tiet. Ik heb nog een gasnaald 16 liggen, die is nog ietsjes dunner dus daar gaak ook nog wat mee rommelen.. Bij carburateurs waar je de gasnaald kan vervangen, zoals de Evo, Reedvalve waar een 19mm toch de beste afmeting is ga dan voor de zekerheid na of er een gasnaald 7 in zit en geen dikkere!! Ik heb dit hele verhaal van iemand uit de racerij dus kom niet met verhalen dat dit niet zou kloppen.. Ik heb het met mijn eigen Evo getest en ben er zeer van onder de indruk wat een gasnaaldje kan veranderen!!!
Greetzz
http://www.youtube.com/cittatuningkrimpen
P.S.. Let er wel op dat de maten van de gasnaalden niet achtereen volgend zijn. Dus 16 is echt heel dun en 7 is zeg maar net een maatje dikker maar daartussen zijn er geen maatjes.
Ga voor advies niet naar fietsenmakers of wat dan ook want die denken dat alles een standaard carter is!!!En nog iets. Er schijnt wel vaker een probleem te zijn dat het randje van de teur die het carter ingaat afscheurt.
Bij een maat van mij was dat dus ook het geval en ik heb het nog een keer gezien op het forum. Daar hebben we een flensje voor gemaakt die perfect in het carter valt, alleen de doorgang is nu 18.5mm i.p.v. 19mm. Het scheelt je toch ruim €100,- voor een nieuwe en het werkt perfect.27 januari 2008 om 20:38 #149748gasnaald is zeker niet voor de top bepaalbaar! totale onzin.
standaard zit er een W7 idd in, prima mee af te stellen.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel27 januari 2008 om 20:46 #149749
RebelEn dit heb je geprobeert thomas?
Want met 21ers op schakel heb ik wel gezien dat zelfs de stand al veel kan uitmaken qua afstelling.
27 januari 2008 om 21:03 #149750met een te kleine gasnaald gaat ie onderin verzuipen.
27 januari 2008 om 21:26 #149751gasnaald is zeker wel af te stellen voor onderin, en middengebied.
maar op top geeft hij overal net zoveel sproei door (om zo maar even te zeggen)
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel28 januari 2008 om 15:18 #149752denk ik ook, aangezien de gasnaald op top al helemaal uit dat “gaatje” getrokken is.
14 juli 2008 om 10:34 #149757Besten,
Ik heb ook zo’n blok gekocht maar dan met elektronische ontsteking (is omgebouwd). Op die 19 mm carburateur zit naast de benzineaansluiting nog een aansluiting voor een slangetje. Weet iemand of dit te gebruiken is voor de olietoevoer? Ik heb nl. een ciao mix en het zou makkelijk zijn als ik het olielangetje daar kan aansluiten.
Gr.
Arno14 juli 2008 om 11:00 #149758Kan dacht ik niet heb je een oliepompje nodig en die kan niet op een evo.
14 juli 2008 om 11:13 #149759ik denk dat je de overloop van de carb bedoelt,
zit namelijk links en rechts van de carburateur een aansluiting..als dit het niet is, maak eens foto..
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel5 januari 2009 om 10:36 #149824
edwindbmembraam aan passen van de evo carters dat scheeld super en stationair sproeier vergroten uit evo is genoeg tehalen geloof me en zekers inlaat vergroten dan zul je zien
5 januari 2009 om 16:33 #149825edit by hansieb: De volgende die weer onzin loopt te blaten in dit topic krijgt een weekban! :!
In deze sectie graag alleen meningen en ervaringen met de betreffende carters, vragen stellen of discussie voeren liever op de daar voor bedoelde plekken!!
21 juli 2009 om 21:35 #150049nee een origine krukas wil en de 70 dr ook. Beter is een vollewangen maar is niet echt nodig.
22 juli 2009 om 11:08 #150050oke supper dan kan ik snijders bellen voor 1tje
(beter trouwes polini 80)
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.