Polini Evolution Engine

Home Forums Mening & ervaring Carters Polini Evolution Engine

This topic contains 67 reacties, has 32 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 8 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 68)
  • Gebruiker
  • #149971

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    hoezo pak je een vespa en niet een aerox? 😛 zelfde kwestie.

    #149972

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Mensen blijf een beetje ontopic, als dit een Polini evolution engine topic is gaat het over die engine, en niet om andere engines aan te smeren.

    Iedereen zegt wel reedvalve rijd beter dan evo, maargoed wie heeft ze nou echt bijde uitbunding getest. allemaal slap gelul zo als ik nu kan zien.

    Ontopic please!

    @Kwafo, je post in veel dingen allemaal dezelfde vragen, in dit topic. je perso en dan weer over een luchtfilter.
    wees even duidelijk en kom wat beter over graag

    /ONTOPIC

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #149746

    Michel
    Bijdrager
    Berichten: 1138

    Polini Evolution Rules 😛

    Heb hem onder mijn Citta met een gasnaald 7 en een sproeier 80.. Loopt met een Simonini koppelingshuis 87km/h..
    Perfect stationair af te stellen en trekt als een beest..

    Wat ik niet begrijp is dat iedereen alleen maar over sproeiers praat met afstellen terwijl de gasnaald nou juist zo belangrijk is. Een dikke gasnaald betekent minder toeren mogelijk. Gooi je er een dunnere gasnaald in dan zal je zien dat je gelijk naar een kleinere sproeier moet.. Een gasnaald is toerenbepalend. Toen ik mijn gasnaald eruit haalde zag ik dat het een dikke was (maat weet ik effe niet meer) maar heb er toen een gasnaald 7 in gestopt en ging gelijk als een tiet. Ik heb nog een gasnaald 16 liggen, die is nog ietsjes dunner dus daar gaak ook nog wat mee rommelen.. Bij carburateurs waar je de gasnaald kan vervangen, zoals de Evo, Reedvalve waar een 19mm toch de beste afmeting is ga dan voor de zekerheid na of er een gasnaald 7 in zit en geen dikkere!! Ik heb dit hele verhaal van iemand uit de racerij dus kom niet met verhalen dat dit niet zou kloppen.. Ik heb het met mijn eigen Evo getest en ben er zeer van onder de indruk wat een gasnaaldje kan veranderen!!!

    Greetzz

    http://www.youtube.com/cittatuningkrimpen

    P.S.. Let er wel op dat de maten van de gasnaalden niet achtereen volgend zijn. Dus 16 is echt heel dun en 7 is zeg maar net een maatje dikker maar daartussen zijn er geen maatjes.
    Ga voor advies niet naar fietsenmakers of wat dan ook want die denken dat alles een standaard carter is!!!

    En nog iets. Er schijnt wel vaker een probleem te zijn dat het randje van de teur die het carter ingaat afscheurt.
    Bij een maat van mij was dat dus ook het geval en ik heb het nog een keer gezien op het forum. Daar hebben we een flensje voor gemaakt die perfect in het carter valt, alleen de doorgang is nu 18.5mm i.p.v. 19mm. Het scheelt je toch ruim €100,- voor een nieuwe en het werkt perfect.

    #149748

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    gasnaald is zeker niet voor de top bepaalbaar! totale onzin.

    standaard zit er een W7 idd in, prima mee af te stellen.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #149749

    Rebel

    En dit heb je geprobeert thomas?

    Want met 21ers op schakel heb ik wel gezien dat zelfs de stand al veel kan uitmaken qua afstelling.

    #149750

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    met een te kleine gasnaald gaat ie onderin verzuipen.

    #149751

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    gasnaald is zeker wel af te stellen voor onderin, en middengebied.

    maar op top geeft hij overal net zoveel sproei door (om zo maar even te zeggen)

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #149752

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    denk ik ook, aangezien de gasnaald op top al helemaal uit dat “gaatje” getrokken is.

    #149757

    eaSI rider
    Bijdrager
    Berichten: 115

    Besten,

    Ik heb ook zo’n blok gekocht maar dan met elektronische ontsteking (is omgebouwd). Op die 19 mm carburateur zit naast de benzineaansluiting nog een aansluiting voor een slangetje. Weet iemand of dit te gebruiken is voor de olietoevoer? Ik heb nl. een ciao mix en het zou makkelijk zijn als ik het olielangetje daar kan aansluiten.

    Gr.
    Arno

    #149758

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    Kan dacht ik niet heb je een oliepompje nodig en die kan niet op een evo.

    #149759

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    ik denk dat je de overloop van de carb bedoelt,
    zit namelijk links en rechts van de carburateur een aansluiting..

    als dit het niet is, maak eens foto..

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #149824

    edwindb

    membraam aan passen van de evo carters dat scheeld super en stationair sproeier vergroten uit evo is genoeg tehalen geloof me en zekers inlaat vergroten dan zul je zien

    #149825

    Daan777
    Moderator
    Berichten: 2365

    edit by hansieb: De volgende die weer onzin loopt te blaten in dit topic krijgt een weekban! :!

    In deze sectie graag alleen meningen en ervaringen met de betreffende carters, vragen stellen of discussie voeren liever op de daar voor bedoelde plekken!!

    #150049

    peter139
    Bijdrager
    Berichten: 770

    nee een origine krukas wil en de 70 dr ook. Beter is een vollewangen maar is niet echt nodig.

    #150050

    citta_ian
    Bijdrager
    Berichten: 191

    oke supper dan kan ik snijders bellen voor 1tje

    (beter trouwes polini 80)

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 68)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.