Polini Evolution Engine

Home Forums Mening & ervaring Carters Polini Evolution Engine

This topic contains 67 reacties, has 32 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 8 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 68)
  • Gebruiker
  • #149940

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Tim :
    ik heb ook een evo engine maar ik heb een 20mm carberateur dus niet de polini die er bij hoort maar nu ben ik bezig om een spruitstukje te maken dat er dus een gewone 19 of 20mm op pas misschien dat dat beter is.

    Maar dan wordt de weg die het mengsel af moet leggen nog groter, en bovendien heb je dan bijna geen ruimte voor een filter meer(behalve bij een SI).

    Wat is er mis met de 19 dell’ dan? Ik zie het nut niet echt.en maak aub dat roterende inlaat blokje eens af!!

    2F40V(too fast for openbaar vervoer?:) ), op de simo kan je wel allerlei carbjes gooien(ok moet je wel spruitstukken hebben, maar die zijn niet zo duur). Dingen vangen alleen veel wind lijkt me, maar goed het ziet er wel bruut uit zo’n zij-inlaat.

    wat ik wel erg dom vind van polini, die manier hoe je de carberateur vast moet maken

    Zit wel goed vast!
    Filter vind ik ook stront.

    #149951

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    ik vind de carburateur niet goed vastzitten. je duwt er één keer tegen en je kan hem weer vastzetten.

    #149952

    Monstercitta
    Bijdrager
    Berichten: 241

    De carb zit echt wel goed vast. Heb zelf 3 evo engine’s gehad alle 3 zaten de carb zeer goed vast naar het aandraaien het wil wel eens dat de schroefdraad dol word van het haakje en dan kan je hem niet super vast zetten.

    #149953

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Dan moet hij strakker gezet worden!

    #149954

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    ja maar hoe draaien jullie dat dan aan? ik zet het gewoon vast doe met schroevendraaier erop paar keer met hamer erop tikken zodat ie voor mijn gevoel goed vast zit en dan dat schroefje vastdraaien maar hoe ver heb ik geen idee van.

    #149955

    Monstercitta
    Bijdrager
    Berichten: 241

    Met hamer optikken :no:pest Met schroevendraaier vastzetten>?? Haal die schroef maar eruit en doe er 1tje in die je met nummer 10 moet vastzetten. En dan kan je hem wel goed vastdraaien

    #149956

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    uuhm :p ik zet de schroevendraaier op dat stukje metaal wat hem vast moet klemmen en tik met de hamer op de schroevendraaier (zachtjes he). en hij zit met een bout maat 10 vast.

    #149963

    .-{2F4OV}-.

    hoezo snap je de filter niet;)

    Je bdoelt dat ie zo’n rare vorm heeft… Dat is omdat de carb op een evo engine er schuin op zit en dan moet het luchtfilter een beetje een rare vorm hebben om nog onder t voetenplankje te passe:thumb

    #149964

    G-no
    Donateur
    Berichten: 1736

    nee, die filter is i.m.o geen filter te noemen, het is gewoon een doos met 6 gaten erin.

    #149965

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    de evo zelf is goed. het filter is prut. malossi filter kopen voor reedvalve en hij filtert beter, en je krijgt dat filter er gemakkelijker op. met die originele is het een geprop voor het filter en dan zit je nog met het probleem dat het van geen auw*** filtert.

    #149966

    Rebel

    Je bedoelt bij de inlaat?

    dat rechthoekige gat

    moet je plaatje opdraaien is gewoon de maffe inlaat van de evo 😛

    #149967

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Kwafo :
    nog een vraagje links onder in het carter van de evo zit zon spleet waar iets in moet, wat is dat eigenlijk precies ?

    t is iets van een membraan maar op die plek?

    en welke diameter heeft het uiteinde (dus naar de filter toe ) van de carb

    Jup, moet een 2kleps membraam in

    Neem nou gewoon een zij-inlaat of MHR engine 😛

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #149968

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    de diameter waar de filter op moet is 32mm.

    en arvid hou je mond 😛 evo is goed 🙂

    #149969

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    past niet echt… aller eerst zou ik een buis van 90 graden pakken en een paddestoelfilter gewoon als dat je daar getekend hebt. en een stuk uit je frame komt er toch allemaal rotzooi van je band op je filter dan mag het wel goed filteren dat filter maar het kan niet alles aan denk ik.

    als je een bocht van 45 graden pakt moet je zoiezo de bocht wat inkorten en dat stukje waar je voetenkapje aan bevestigt word (als je dat niet in het midden hebt zitten) weghalen. dan past het nog maar net.

    #149970

    pleasure
    Bijdrager
    Berichten: 281

    Maar waarom neem je dan een evo en niet een RV of een Simo?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 68)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.