Pinasco VS Mazzucchelli krukas

Home Forums Mening & ervaring Krukassen Pinasco VS Mazzucchelli krukas

This topic contains 4 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Martino 13 years, 10 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #148987

    FonS
    Topic starter
    Berichten: 5138

    Aangezien op dit moment een Mazzucchelli “half volle” krukas met open tap verkrijgbaar is, mag die natuurlijk wel even vergeleken worden met het origineel; de Pinasco.

    Klik op de foto voor een groter formaat.





    Zoals gewoonlijk is de Mazzucchelli te herkennen aan de dunne drijfstang en het geharde krukasvlak, zoals ook de volle wangen krukas van dit merk heeft.
    De Mazzucchelli is iets netter afgewerkt dan de Pinasco, maar verder zijn ze vrijwel identiek.

    Ervaringen met deze Mazzu zijn welkom, ik zelf ga hem in mijn Speed Engine zetten, waar een 48mm Simonini cilinder op komt.

    #152149

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7344

    Hey Fons goede set. Aangezien ik alleen Pinasco krukjes heb was ik wel benieuwd naar de verschillen. Zou er bijvoorbeeld nog verschil in gewicht zitten? En hoe zit het met de stijfheid van het materiaal?
    Wat mij ook opviel bij de Pinasco is dat 2 rondjes van een erg zacht goedje zijn. Makkelijk krassen in te maken. Wat is hier het nut van? Dit zal volgens Jarco dus ook zo zijn bij Mazzucchelli.

    Waarom deze krukas gebruiken icm de 48mm Simonini? Kom je dan wel uit met de slag of vind je die 5cc’s minder niet zo’n probleem.

    #152150

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522

    De rondjes zijn idd zacht maar als ik naar de pinasco kruk kijk lijken deze wel van klei.:?
    Ik kan er wel met mijn nagel krasje in zetten, maar zo te zien is dit nie hetzelfde goedje.

    EDIT: Iemand al een verklaring waar de ingegraveerde nummers in de Mazzu kruk presies voor zijn?

    #152151

    FonS
    Topic starter
    Berichten: 5138

    @ Martino: Mijn 48 Simo is een 43mm slag versie 😉

    Gewicht van de twee krukassen is hetzelfde, Mazzu = 808 gram, Pinasco = 813 gram. Die 5 gram merk je natuurlijk niks van.

    #152152

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7344

    Kijk aan een 43mm slag Simo. :thumb

    Dat verschil in grammen merk je natuurlijk niet nee. Het kon wezen dat er hele andere grondmaterialen worden gebruikt.
    Zo ook dat onbekende goedje in de rondjes waarvan Jarco al schreef dat het een verschillend goedje is.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.