Pinasco powercasing

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Pinasco powercasing

This topic contains 8 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by PoliniCiao 3 years, 1 month geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #807145

    Brian
    Topic starter
    Berichten: 587

    21BC3AD9-5F37-4DE1-9295-805F2187C6A1C11443D8-057A-4DAF-93DA-84979154B33E6CB2788A-1B92-491A-ACEC-868360829BE9https://www.emporiodelloscooter.com/pinasco-store-carter-motore-pinasco-43mm-slave-ciao-si-c-albero-motore-12-corsa-43.2.48.74.gp.45100.uw

    Als mijn ciao klaar is zou ik graag willen gaan sparen voor een zij inlaat blokje. Zijn er mensen die met dit carter rijden of ervaring ermee hebben.

    edit: zag op deze site pinasco vliegwielen voor €129 (weet niet of dat normale prijze zijn)

     

    #807147

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Ik heb er geen ervaring mee, maar heb er wel een paar opmerkingen over.

    Allereerst:
    Ik denk dat dit carter alleen gebruikt kan worden met de Pinasco krukas.
    Want hij heeft een dikkere inlaat wang. zodat de inlaat groter kan zijn.
    Pak je een andere krukas dan lekt de inlaat, omdat de krukwang het gat niet afsluit.

    Screenshot_2021-02-16 Pinasco powercasing - Vespa-Ciao nl
    Dit idee hebben ze misschien wel uit mijn knutsel perso vandaan, want een halfjaar later kwamen zij er mee.
    Ik had er een 21mm gasfabriek achter. 😛

    Met een beetje aanpassen zal bij Pinasco misschien ook een 21mm mogelijk zijn.En dat is interessant omdat je dan met roterende inlaat rijd. 🙂

    Punt 2:
    Twee dezelfde carburateurs is al lastig afstellen. En ik raad iedereen dat af te doen met 2 verschillende, carburateurs, want dat lijkt mijn bijna niet te doen. En de combinatie van roterende inlaat en membraan maakt het nog moeilijker.

    Het is dus een cartertje met meerdere mogelijkheden.