Pinasco powercasing

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Pinasco powercasing

This topic contains 8 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by PoliniCiao 3 years, 1 month geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #807145

    Brian
    Topic starter
    Berichten: 587

    21BC3AD9-5F37-4DE1-9295-805F2187C6A1C11443D8-057A-4DAF-93DA-84979154B33E6CB2788A-1B92-491A-ACEC-868360829BE9https://www.emporiodelloscooter.com/pinasco-store-carter-motore-pinasco-43mm-slave-ciao-si-c-albero-motore-12-corsa-43.2.48.74.gp.45100.uw

    Als mijn ciao klaar is zou ik graag willen gaan sparen voor een zij inlaat blokje. Zijn er mensen die met dit carter rijden of ervaring ermee hebben.

    edit: zag op deze site pinasco vliegwielen voor €129 (weet niet of dat normale prijze zijn)

     

    #807147

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Ik heb er geen ervaring mee, maar heb er wel een paar opmerkingen over.

    Allereerst:
    Ik denk dat dit carter alleen gebruikt kan worden met de Pinasco krukas.
    Want hij heeft een dikkere inlaat wang. zodat de inlaat groter kan zijn.
    Pak je een andere krukas dan lekt de inlaat, omdat de krukwang het gat niet afsluit.

    Screenshot_2021-02-16 Pinasco powercasing - Vespa-Ciao nl
    Dit idee hebben ze misschien wel uit mijn knutsel perso vandaan, want een halfjaar later kwamen zij er mee.
    Ik had er een 21mm gasfabriek achter. 😛

    Met een beetje aanpassen zal bij Pinasco misschien ook een 21mm mogelijk zijn.En dat is interessant omdat je dan met roterende inlaat rijd. 🙂

    Punt 2:
    Twee dezelfde carburateurs is al lastig afstellen. En ik raad iedereen dat af te doen met 2 verschillende, carburateurs, want dat lijkt mijn bijna niet te doen. En de combinatie van roterende inlaat en membraan maakt het nog moeilijker.

    Het is dus een cartertje met meerdere mogelijkheden.
    Maar mijn inziens moet je wel kiezen: of de zij inlaat gebruiken of de “orginele” inlaat.

    Best wel slim om de consument keuze mogelijkheden te geven, want veel meer werk om het te produceren is het niet.
    Ik weet overigens niet of het in een Ciao frame past als je de roterende (orginele) inlaat gebruikt met een grotere carburateur.(ik denk het niet)

    Ik ben heel benieuwt naar de handleiding.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 1 month geleden door zevenenergie.
    #807152

    Brian
    Topic starter
    Berichten: 587

    Daar zit inderdaad wat in vond het persoonlijk wel een leuk cartertje voor een redelijke prijs als je ziet wat erbij zit. Kon alleen op het forum zo niemand vinden die hem heeft. Ik zag dat er ook eentje was zonder zij inlaat optie.

    Hij komt meen ik uit 2018 dus lijkt me raar als niemand er mee heeft gereden of er moet iets mee zijn.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 1 month geleden door Brian.
    #807160

    PoliniCiao
    Bijdrager
    Berichten: 1400

    Ik was eerst van plan om deze set te gaan kopen samen met de Pinasco Evoten big bore cilinder. Alleen toen de 4 taps Malossi DEPS uitkwam heb ik toch die gekocht met een MP one omdat de cilinder mij meer aansprak en alles dan nog onder de kappen past ipv met de zij inlaat.
    Als je er voor kiest de variant met de zij inlaat te nemen zou ik inderdaad alleen met 1 carburateur aan de zijkant gaan rijden en de achterste inlaat afdekken. Als je de achterste inlaat alleen wil gebruiken kun je beter de goedkopere variant nemen, dan heb je meer een geupgrade Speedengine.

    Maar volgens mij was er wel iemand hier die deze carters besteld heeft. Ik zou eens zoeken op het Pinasco Evoten ervaring topic volgens mij stond het daar in.

    1
    #807168

    Seru.ch
    Bijdrager
    Berichten: 56

    Look this movie and you buy a Malossi instead of the Pinasco :

    #807171

    Jorick
    Bijdrager
    Berichten: 76

    Ik heb dit carter ook al lang op het oog aangezien ik ook een zij-inlaatblok wil.
    Nou zit ik dus met het zelfde probleem dat ik dus ook niks kan vinden over dit carter wat misschien dan zo zijn redenen heeft.. geen idee…
    Dus twijfel ik tussen deze set en het zij-inlaat van Moparts.
    Neem die van Moparts en dat kost je €200 zonder een geschikte krukas en 19 mm spruitstuk, bij Pinasco zitten alle benodigdheden er bij en een 21mm spruitstuk die ik liever heb.

    #807172

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Ik zie in het flimpje van Seru.ch dat het kleine carter geen gat heeft voor de zij inlaat. Er zijn dus verschillende versies.

    #807174

    Brian
    Topic starter
    Berichten: 587

    Hmm nog even wachten dus op iemand die er ervaring mee heeft of iemand die er een gaat kopen en uitvoerig gaat testen.

    #807175

    PoliniCiao
    Bijdrager
    Berichten: 1400

    Er zijn zelfs 6 versies:
    -zij inlaat 43mm crankcase met 43 slag
    -Zij inlaat 46mm crankcase met 46 slag
    -Zij inlaat 46mm crankcase met 43 slag
    -Gewone inlaat 43mm crankcase met 43 slag
    -Gewone inlaat 46mm crankcase met 46 slag
    -Gewone inlaat 46mm crankcase met 43 slag

    https://www.emporiodelloscooter.com/pinasco-store-carter-motore-pinasco-43mm-slave-ciao-si-c-albero-motore-12-corsa-43.1.48.130.gp.45100.uw

    https://www.emporiodelloscooter.com/pinasco-store-carter-motore-pinasco-46mm-master-ciao-si-c-albero-motore-12-corsa-43.1.48.130.gp.45491.uw

    etc

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.