Ciao niet sneller dan 30 (brommer)

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Ciao niet sneller dan 30 (brommer)

This topic contains 10 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Noflik 5 years, 9 months geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
  • #775199

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Hallo mede forumleden,

    Ik ben sinds vandaag nieuw op dit forum en sinds een week een trotse eigenaar van een Piaggio Ciao brommer uit 2005.
    De eerste dag van aanschaf meteen een stuk mee gereden uiteraard en reed echt super, echter had ik de dag er op een vastloper. Om deze reden heb ik een nieuwe cilinder en zuiger+veren gemonteerd, tank leegegooid en nieuwe mengsmering er in gedaan en de carburateur helemaal schoongemaakt. Ook  ben ik van sproeier 46 naar 48 gegaan, hij liep wat te arm. (grijzige bougie)

    Hij loopt nu weer geweldig, op het feit na dat hij niet harder wil dan plusminus 30km per uur.
    Ik kan het mis hebben omdat ik het niet gemeten heb, maar ik heb wel het idee dat hij sneller ging vóór de nieuwe cilinder etc.

    Nu wil ik er wel een Gianelli citypower uitlaat onder zetten en een andere poelie, maar zou hij standaard al niet harder moeten kunnen gaan? Aangezien hij 45 mag.

    Ik ben nog redelijk nieuw in dit circuit dus ik weet niet precies wat alle specs zijn van mijn Ciao en hoe ik daar precies achter kan komen.

    Ik zie graag de reacties tegemoet!

    #775208

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Zuiger wel goed om erin gedaan? Pijl naar de zuiger?

    Ook is compressie belangrijk check dat ook even.
    En je zou kunnen kijken of je pakkingen niet lekken, dit kan je doen met deo

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #775209

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    De zuiger zit er naar mijn weten goed in, de pijl wijst naar beneden.

    De pakkingen zijn allemaal vernieuwd, ik zou er vanuit mogen gaan dat ze dan niet lekker, maar ik zal het eens dubbel checken.

    Compressie moet ik mij even wat meer in verdiepen hoe ik dat precies checken kan.
    Hier zal ik vast wel een post over vinden op het forum.

    #775212

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Hallo en welkom!

    48 is groot op een standaard brommer, als hij alleen daarmee goed loopt denk ik ook dat hij ergens valse lucht trekt. Maar dat zou je dan ook wel op andere manieren moeten merken bijvoorbeeld door een slechte stationairloop.

    Zou het kunnen dat je wellicht een snorcarter met snor uitlaat en snoroverbrenging onder een brom frame hebt?

    Als je zeker weet dat hij hiervoor harder ging is het wel een vreemde situatie, het veranderen van de cilinder zou daar in principe geen invloed op moeten hebben en zoals je zelf al zei moet je brommer makkelijk de 45 halen.

    #775214

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Bedankt Wilk1985!

    Ik weet zeker dat hij voor het vernieuwen van de cilinder etc. 40 liep. Volgens zo’n snelheidsbord langs de weg
    Ik heb die sproeier een maat vergroot omdat de bougie echt aan de grijzige kant was, hij is nu nog steeds niet echt perfect koffiebruin, maar wel wat meer naar de bruine kant.

    Kan de bougie hier misschien effect op hebben? Deze heb ik vervangen, er zat een L82C in en deze is vervangen voor een B5H S. Dit zegt mij helaas niet zo veel.

    #775217

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Bh5 is een warme boegie, hoe langzamer jouw blok draait aan toeren hoe warmer de boegie moet zijn. Normaal heb je een bh6 of 7 in de ciao, maar een 5 kan ook wel

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #775222

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Ik ben inmiddels achter de oorzaak gekomen.

    Ik heb de brommer twee weken geleden aangeschaft en in de advertentie stond dat er nooit aan gesleuteld was en alles origineel was.
    Echter ben ik tot ontdekking gekomen dat er een snornaaf onder zit met poelie 80.
    De vorige eigenaar heeft toegegeven dat er inderdaad wel een snornaaf onder gezet is.

    Als ik nou ergens een achterwiel van een brommer vandaan weet te toveren, is het dan gewoon huidige er af en nieuwe er op en het is klaar?

    #775232

    super bravo.
    Bijdrager
    Berichten: 325

    je hebt alleen een bromnaaf nodig die kun je dan wisselen met de sornaaf je zult merken een wereld van verschil.

    #775233

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Jongens, allemaal bedankt!
    Ik ga op zoek naar een bromnaaf.

     

    #775258

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Ik ben alleen nog steeds wel heel benieuwd hoe het dan kan dat hij met de vorige cilinder wel 40 liep.

    Maar sowieso is de bromnaaf wel een aanrader, je zult merken dat je brommer hoe dan ook een stuk rustiger zal gaan lopen op top en dat is wel prettig.

    Ook zal je moeten kijken hoe het kan dat de vorige cilinder vast is gelopen, een sproeier 46 moet gewoon voldoende zijn met een verder standaard setup en dat is zeker niet de reden dat hij vast gelopen is.

    #775260

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Dat is voor mij ook nog altijd een raadsel, misschien was het matrixbord niet juist..

    Ik heb al een bromnaaf op het oog en hoop deze er volgende week in te kunnen zetten!
    Het zou inderdaad wel prettig zijn als hij wat rustiger liep op de top.

    Wat die vastloper betreft, ik zou het echt niet weten.
    Ik heb er inmiddels een Malossi luchtfilter op met sproeier 54 en een Citypower utilaat.
    Wel wil ik nog even een sproeier 52 proberen om te kijken of de bougie kleur daar nog net iets mooier van wordt.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.