Nationale tweetaktdag 2015 19 april 2015

Home Forums Meetings & evenementen Overige meetings & evenementen Nationale tweetaktdag 2015 19 april 2015

This topic contains 57 reacties, has 13 deelnemers, and was last updated by De Brandweer 8 years, 11 months geleden.

13 berichten aan het bekijken - 46 tot 58 (van in totaal 58)
  • Gebruiker
  • #528315

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3787

    Met de groep MT’s bedoel je de Hell’s Eezuls πŸ˜€ πŸ™‚ Andree? Ik heb ze wel zien staan, maar niet zien vertrekken. Maar ik heb ook niet gewacht tot de laatste brommers weg waren, die laatste foto van de RGV maakte ik terwijl ik naar de auto liep en toen stond er nog best wel wat.

    Het duurde me alleen een beetje te lang allemaal, soms kwam er 2-3 minuten niks voorbij, ook tot ergernis overigens van de oude man met microfoon die overal een verhaal over te vertellen had πŸ™‚

    #528316

    Fredzzz
    Moderator
    Berichten: 1512

    Hele vette foto’s! Zal wel een vette toer zijn geweest. Jammer van de schaal van VespaAvanti.

    #528318

    Billy
    Donateur
    Berichten: 170







    #528319

    De Brandweer
    Bijdrager
    Berichten: 608

    Hallo Mannen,

    Het was al met al een tourdag vol avonturen tot in de avonduren en ik heb hele mooie dingen gezien.

    Nadat iedereen elkaar had gevonden besloten we al snel om naar de start te gaan en te vertrekken.

    We waren als 1 van de eerste groepjes weg maar het duurde niet lang of de eerste stop was al een feit en de Ciao van Billy werd op een picknicktafel gezet voor een snelle sleutelsessie.

    Opeens hoorde ik gelach uit de groep. Huh? Wat? Wat is er aan de hand? Speedbuxy wees naar mijn demperpot waar dikke kwalmen chemische rook uitkwamen. Het stonk er over , dit verklaarde direct dat ik minder vermogen had :)Ik had de buitenkant van de leo nog een poetsbeurtje gegeven maar de binnenkant zat blijkbaar goed dicht.

    Billy was al snel klaar en we gingen weer op pad maar 3 kilometer verderop zag ik hem weer staan vloekend en tierend naast zijn ciao..
    De uitwendig geplaatste condensator zat niet geheel goed vast waardoor hij begon te stotteren, ook dit was snel verholpen met wat elektriciteitsnoer en een paar dikke knopen.

    Vanaf toen maakten we wat kilometers vonden we de rest van de groep weer terug.
    Ik merkte ook dat de Citta weer iets meer vermogen kreeg en aangekomen bij de cafetaria rookte de demper al bijna niet meer.
    Dit was maar goed ook want ik dacht dat het een niet al te snel toertje zou zijn en reed met een standaard kickblok met 65 dr maar het bleek al snel weer dat als je een beetje met de harde kern van tourders mee wilt komen je dan net nog wat meer vermogen nodig hebt. πŸ™‚

    De man van de cafetaria beleefde gouden tijden en er zaten veel rijders op het terrasje bij hem voor.

    Ik meende dat ik een patatje met en frikandel xl met had besteld maar Speedbuxy keek beteuterd. ik zat blijkbaar zijn mayo op te eten. Ook dit was snel opgelost want nadat hij even naar binnen was gelopen kwam hij terug met een beste lading mayo en was de frikandel xl bijna niet meer terug te vinden.

    Na wat leuke gesprekken met een aantal rijders te hebben gehad gingen we er weer vandoor.

    Het ging lekker en we reden goed door, Ik vernam op den duur dat mijn achterwiel wat zwabberde en dacht dat mijn achterwielmoer wat los zat, ik vroeg Jelle nog om een waterpomptang maar niet veel later stond ik stil. De moer was verdwenen.

    Billy en Jelle struinden de bermen langs om mijn moer te zoeken echter was deze onvindbaar.

    Opeens zei Jelle dat Billy een boer had gevonden die misschien wel een moer had.

    Dit leek ons vrijwel onmogelijk maar we gingen natuurlijk maar even kijken.

    Hoppa!!! De boer had een moer!

    Niet te geloven de beste man had een moer die paste van een brommer waar hij wat mee aan het sleutelen was (peugeot scooter) Billy pakte 2 dikke ringen en draaide de moer er superstrak op met een ratel.

    “Yoo vast is vast he” riep ik nog maar Billy zei “ja hallo dat dacht je vorige keer ook” De groep lag in een deuk.

    Na de superchille boer te hebben beloofd de moer aan hem terug te sturen en hem hartelijk te hebben bedankt gingen we weer. Ik had nooit gedacht dat ik daar rijdend op de Citta vandaan zou komen. Het was echt heel tof.

    Toch waren de avonturen van de dag nog niet voorbij want 2 kilometer verderop sprong de schaal van Stephan en kappen en metalen delen vlogen in het rond. Ik ben blij dat hij niet geraakt is. Het had heel anders kunnen aflopen. , dat is echt een geluk bij een ongeluk geweest.

    De bezemwagen kwam al snel en de Vespa SI werd opgeladen.

    Door de vele bochten op het laatste stuk verloor ik de groep even uit het oog en ja hoor, ondanks dat ik nog een plonsje benzine had gehad van Stephan en Speedbuxy was de benzine op. Omdat ik wat vroeg was vertrokken en niet erg lang had geslapen was ik wat moe en toch wat slecht voorbereid. Ik had mn onderdeeltjes die in de auto lagen niet in mijn tasjes gepropt en had ook had mn jerrycan in de auto staan laten staan. Dom Dom.

    Gelukkig was het verder heerlijk weer en hoefde ik nog maar 4 kilometer.

    Eenmaal bij de finish was de helft al gevlogen en na nog even te hebben gepraat met Stephan, Billy en Jelle was het inpakken en wegwezen.

    Volgend jaar wil ik zeker weer.

    #528321

    De Brandweer
    Bijdrager
    Berichten: 608

    Juuup!

    #528322

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    De Brandweer :
    Volgend jaar wil ik zeker weer.

    Das goed om te horen:thumb want zat er wel wat mee in de maag dat je 2e toertje zo moest eindigen.
    En ik had je ook nog graag even willen op wachten maar ik had een ongeduldige chauffeur bij me:lol

    Billy :

    En deze man was wel de held van de dag ja dat hij ons aan z,on achterwiel moer kon helpen:thumb
    (altijds al geweten dat Peugeot scooter goed spul hebben:lol)

    Hier mijn handje vol met foto,s.
    De snackbar die die dag goeie zaken deed zoals Brandweer al beschreef.


    Avanti z,n slag veld na de gesprongen koppeling schaal.

    En na z,on slagveld is er maar 1 uitweg. De bezemwagen.

    Filmpjes are coming soon

    #528323

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5745

    De Brandweer :

    Dit was maar goed ook want ik dacht dat het een niet al te snel toertje zou zijn en reed met een standaard kickblok met 65 dr maar het bleek al snel weer dat als je een beetje met de harde kern van tourders mee wilt komen je dan net nog wat meer vermogen nodig hebt. πŸ™‚

    Je trof het ook niet, om nou precies met de deze 4 heren(welke 4 er nou precies algemeen bekend staan om het flinke tempo rijden) op pad te gaan… πŸ˜‰
    Gelukkig hebben we dit keer wel iets rustiger gereden en kon je ons mooi bijhouden. Hoop dat we zo ook tijdens de VCT rijden.

    #528325

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Filmpjes.
    Deel 1

    Deel 2

    #528326

    Frankp
    Donateur
    Berichten: 499

    Speedbuxy we hebben een probleem:

    #528327

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Als het goed is doen ze het nu.
    Ik had ze op openbaar staan, maar youtube wil nu dat ik dit per video bevestig:|

    #528328

    Frankp
    Donateur
    Berichten: 499

    speedbuxy :
    Als het goed is doen ze het nu.
    Ik had ze op openbaar staan, maar youtube wil nu dat ik dit per video bevestig:|

    perfect!

    #528320

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3787

    Mooie verhalen en foto’s! Gave film ook, zichtbaar dat de snelheid er aardig in zat πŸ™‚

    #528366

    De Brandweer
    Bijdrager
    Berichten: 608

    Het heeft even geduurd maar de moer is op de post naar ******* * in Boxtel

    Ik denk niet dat je reddende engel er zo blij van wordt als zijn volle adres op internet staat, heb het even aangepast πŸ™‚

    Okee , ja begrijp ik.

    Ik vind het echt geniaal stukje trouwens op het laatst in het eerste filmpje als die kerel zegt “Hij gaat hard he!” 8)

13 berichten aan het bekijken - 46 tot 58 (van in totaal 58)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.