Moeilijk starten

Home Forums Techniek Motorisch Moeilijk starten

Dit onderwerp bevat 7 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door AA-T 5 maanden geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker

FL4WLESS
    Topic starter

Forumleden,

Sinds kort het busje om mijn inlaat stukje vervangen door valse lucht, maar nu duurt het ineens erg lang voor hij aanslaat emt aanrennen. (Luchtkraantje staat open). Hij doet het hartstikke prima als hij rijdt, maar het duurt nu wel even voor hij aanslaat.

Tips zijn welkom 😮

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Met luchtkraan bedoel je benzine denk ik? Als hij gestart is, start hij alleen met choke of zonder?
    Rookt hij veel, stottert hij veel?

Ik denk zelf dat door je valse lucht eerst je afstelling daarop was aangepast. En nu je geen valse lucht meer hebt, je kleiner moet gaan in sproeier.

Vertel eens wat meer over je afstelling.

41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

FL4WLESS
    Topic starter

Heb hem al opnieuw afgesteld –> sproeier is van 58 terug naar 46 gezet, (citty power uitlaat, standaard luchtfilter 13/13 carb en de rest allemaal snor is volgens de sproeierdatabase 42-48)
    Zit een onbekend merk 13/13 carb op,
    Rook valt wel mee, aan het begin hapert hij een paar keer flink. .
    Hij geeft af en toe wel zo’n plof geluidje als je hem aanrent.
    Hij start koud alleen met choke. Als hij warm is ren je hem met 2 meter aan.
    Met luchtkraan bedoel ik dat nippeltje bovenop je frame (bij mij zit die onder mn zadel)

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Zitten je startveertjes nog in je koppeling? Als je deze eruit haalt moet hij gelijk aangrijpen met lopen, en start hij snel.

41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

FL4WLESS
    Topic starter

Hoe kan ik dat controleren?
    Het is overigens al een oud blok wat nodig toe is aan vervanging (aankomende winter is het zo ver)

AA-T
    Sleutelbeheerder

De winter duurt nog even 😉

Startsegmenten vind je in de koppeling, onder de segmenten die je nu al kan zien.

FL4WLESS
    Topic starter

Dat zit toch achter dat plaatje van dat voorste tandwiel? Als je die moer losdraait (moest met slagschroevendraaier meen ik me te herinneren) Dan zit daar die koppeling?

citta ding

ps. Foto credits gaan naar wilken, heb ff snel zijn foto gepakt want tjah extra moeite enzo 😆

AA-T
    Sleutelbeheerder
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.