Mixblok start moeilijk

Home Forums Techniek Problemen oplossen Mixblok start moeilijk

This topic contains 8 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Wim V8 3 years, 1 month geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #808122

    Vespaatje
    Topic starter
    Berichten: 635

    Hi forumleden,

    Gezien de tijd die ik steek in de Ciao hobby bestaat de kans dat ik het aan het verleren ben.

    Afgelopen week heb ik een Mixblok gereviseerd en voorzien van een 43DR inclusief de nodige aanpassingen. Denk aan: cilinderhemdbegrenzing schuren, inlaat vijlen en krukastiming iets vergroten.
    Bij demontage bleek het krukasvlak iets aangevreten door roest (vochtvorming in het carter). De schade oogt zeer beperkt, helaas heb ik geen foto gemaakt.

    Aan de openingskant van de snorkrukas heb ik een paar mm gladgeschuurd en de inlaat 2 mm vergroot om een langere inlaattiming te creëeren. Dit heb ik reeds eerder gedaan bij een ander blok zonder verdere problemen.

    Het feit is dat het blok perfect in elkaar zit, voorzien van een 12/10 bromfilter met sproeier 54. Dit komt aardig overeen met mijn andere blok.

    Na heel veel tekst eindelijk aangekomen bij het probleem: de brommer startte na montage direct en liep rustig stationair. De volgende dag wilde de brommer echter alleen aanslaan bij een aardig tempo (lees: hard rennen). Stationair is verder in orde en ik kan geen ander probleem ontdekken dan bovengenoemd.

    Ik kan me niet voorstellen dat ik de inlaattiming te groot heb gemaakt aangezien ik de aanpassing aan krukas en inlaat kleiner is dan enkel de inlaat maximaal uitvijlen. Zou een licht aangevreten krukasvlak dat de inlaat af moet sluiten voor deze problemen?

    Mvg
    Jeroen

    #808124

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7344

    Zo dat is dan idd alweer een tijdje terug, maar nou wordt mij jou probleem niet helemaal duidelijk. Je hebt problemen met het starten, maar na starten is er geen probleem meer? Heb je dit probleem ook wanneer je hem direct probeert te starten na uitzetten, dus met warme motor? Stond je benzinekraan open de gehele nacht? Probeer eens te starten wanneer je benzinekraan dicht is en er geen druk op je carburateur aanwezig is.

    #808136

    Vespaatje
    Topic starter
    Berichten: 635

    Stationair lopen is geen enkel probleem na het starten, echter start de brommer pas bij hard rennen. Bij warme motor slaat het blok soms wel snel aan, soms ook niet. De benzinekraan staat netjes dicht als er niet gereden word. Zojuist even geprobeerd te starten met de benzinekraan dicht, dit heeft geen positief of negatief effect op het starten.

    Mvg
    Jeroen

    #808141

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2648

    Misschien wat hoger met de sproeier 58-60-62-64

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #808145

    Vespaatje
    Topic starter
    Berichten: 635

    Misschien wat hoger met de sproeier 58-60-62-64 Gr. Wim.

    Zelf heb ik eenzelfde blok met doorgetrokken poorten in het carter, deze heeft sproeier 54 en verzuipt daarmee. Bij het mixblok van bovenstaande post heb ik sproeier 58 ook geprobeerd, starten was onmogelijk.

    Mvg
    Jeroen

    #808150

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2648

    Als je de krukwang/inlaatvlak op lekken verdenkt moet je eens op de inlaat blazen.
    Als de wang de inlaat afsluit mag je er geen lucht langs kunnen blazen.
    Dus even carb er af, stuk slang op je spruitstuk, andere kant blazen en je weet t meteen.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #808161

    Jochem
    Bijdrager
    Berichten: 183

    Ik zou ook even beide keerringen nakijken , aangezien een mixblok er 2 heeft .

    mvg

    #808169

    Vespaatje
    Topic starter
    Berichten: 635

    Het probleem is opgelost!!
    Zojuist een slang op de inlaat gezet, hier lijkt geen lucht te lekken. Bougie schoongemaakt, daarna startte de brommer makkelijk met sproeier 54. Zojuist hebben we sproeier 56 geplaatst en een paar kilometer rondgereden (uiteraard voor de avondklok). Deze sproeier lijkt gevoelsmatig iets aan de grote kant, zie hieronder een foto van de bougie.

    image

    #808170

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2648

    Ik vind m al te wit worden, kijk het nog even aan anders.
    Maar als jij zegt, “nu al aan de grote kant”, dan veranderd de kleur misschien nog.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.