Lastig opstarten

Home Forums Techniek Motorisch Lastig opstarten

This topic contains 4 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Magnus01 2 years, 7 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #811838

    Nielski55
    Topic starter
    Berichten: 39

    Hey mensen,

    Mijn vespa si heeft wat moeite om gelijk goed te lopen als ie koud is. De koppeling en alles pakt prima en hij start vaak ook gelijk voor 1 sec ofzo en valt dan weer uit. Meestal moet ik 3x een paar stappen zetten, een beetje spelen met het gas zodat ie niet uitvalt tot ie warm genoeg is zodat ik kan weg rijden zonder dat ie uitvalt.
    Weet iemand waar dit aan kan liggen?
    Ik dacht beter nu fixen dan straks de hele straat door moeten rennen in de winter.

    Setup:
    50 cc
    12/7 carb met 42 sproeier
    Origineel luchtfiltertje
    Originele uitlaat
    En de rest allemaal brom onderdeelen.
    Het was een brommer, heb er nu een snor van gemaakt door die uitlaat en kleine carb en sproeier.
    Als ie warm is loopt hij perfect en zonder haperen. De bougie is ook heel mooi koffie bruin. Dit is overigens een b7hs aan de koude kant.

    #811843

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Gebruik je de choke?

    #811875

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2646

    Als de choke niet hielp,

    Puntenontsteking?
    Controleer de afstelling.
    Probeer eens een 44 sproeier.
    Én monteer een 6 bougie.

    Gr. Wim.

    • Deze reactie is gewijzigd 2 years, 7 months geleden door Wim V8.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #811884

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Als hij voorheen toen het nog een brommer was wel perfect liep zou het met inderdaad met sproeier op te lossen moeten zijn. Anders zal je blokje toch wellicht ergens valse lucht trekken of je zuigerveren zijn op of iets in die richting.

    #811894

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 457

    Ik heb hetzelfde gehad, met een originele dunne uitlaat en sproeier 43 in een brom Bravo. Aanrennen, aantrappen, dat ding had er nooit zin in. Nu een Leovinci onder gehangen met sproeier 48, ik ren een halve meter en hij is klaar om weg te rijden.
    Misschien een keer een city power proberen als je er toevallig een hebt liggen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.