krukas vast na strak aandraaie carter

Home Forums Techniek Problemen oplossen krukas vast na strak aandraaie carter

This topic contains 9 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Crullie 2 years, 5 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #812799

    Sem Santegoeds
    Topic starter
    Berichten: 8

    na lange tijd even mijn citta uit de schuur gehaald en wou het blokje resiveren en heb ook meteen boostpoorten gemaakt in het carter maar tijdens de lagers en krukass bevestigen en dan de carten  strak aan draaien loopt de krukas heel stroef. draai ik de carter hand vast dan draaid de krukas wel heel soepel. weet iemand hoe dit komt?

    heb nieuwe lagers en carter bevestigd dus snap het probleem niet!

    #812800

    Sem Santegoeds
    Topic starter
    Berichten: 8
    #812807

    Shark
    Donateur
    Berichten: 474

    shimrings goed?
    kan ook een centreerprobleem zijn. tik met kunststof hamer doet nog wel een wonderen

    #812809

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Zaten je lagers wel helemaal tegen je krukwangen?

    #812812

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Weer een Chinees carter waarvan de lagersbehuizing niet in loodlijn ligt.

    TICKLING BARN
    #812816

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Ok een chinees carter, daar had ik even overheen gelezen, ik heb er  wel eens 1 gezien met hele krappe lager passingen en dan krijg de je lagers er heel erg moeilijk in.
    Je moet dan de carters pis heet maken, en dat is weer slecht voor je lagers.

    Normaal horen de lagers zo in de passing te vallen als het carter warm is.

    #812818

    Shark
    Donateur
    Berichten: 474

    Oei ik las ook over dat Chinese deel… Hebben die niet regelmatig ook een probleem met een lek inlaatvlak?

    V.w.b. de lagers: “twee voorgemonteerde krukaslagers” staat er bij de advertentie… Maar als ik het goed begrijp heeft de topicstarter dan eerst die bestaande krukaslagers eruit moeten halen om vervolgens weer SKF-lagers te monteren?

    #812819

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2599

    Hele zooitje omsmelten.
    Weg ermee.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #812827

    Sem Santegoeds
    Topic starter
    Berichten: 8

    Dankjewel allemaal voor jullie reactie ik wil gewoon de citta weer helemaal goed hebben dus flikker die Chinese zooi weg en ga een nieuw Carter halen hebben jullie een voor keur van een goed carter of gewoon een 2de hanse originele?

    malossi 65cc cilinder kit
    13/13 cabr
    malossi luchtfilter
    proma cc uitlaat
    originelen krukas

    #812832

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Oei ik las ook over dat Chinese deel… Hebben die niet regelmatig ook een probleem met een lek inlaatvlak ?

    Ja klopt, mede door waarschijnlijk scheef liggende afsluitvlak wang van de kruk.

    Ga een nieuw Carter halen hebben jullie een voor keur van een goed carter of gewoon een 2de hanse originele?

    Ja liefst een brom carter die nog nooit los is geweest zonder speling op de lagers(word moeilijk) 😉

    TICKLING BARN
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.